kalender (opgemaakt in word) omzetten naar excel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:02

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Mijn vrouw heeft een homeplanner gemaakt, maar in Excel.
Elk jaar is ze wel weer een flinke tijd bezig de data aan te passen naar het nieuwe jaar.

Ik denk, dat moet makkelijker kunnen..Als je het in Excel maakt kun je de cel denk ik zo opmaken als datum notitie. Dan is er vast een formule dat je er elk jaar automatisch een jaar bij optelt.

Twee vraagjes:
- Klopt het dat je dit met Excel zo kunt doen?
- En is het mogelijk het bestaande word document om te zetten naar Excel, of kan ik beter opnieuw beginnen?

Heb zelf al geprobeerd (met online tools) om te zetten:
- word to excel
- word to pdf -> excel

Maar toch gaat de opmaak vaak verloren

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/265mskuyvy.png

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@greatgonzo Maak hem gewoon opnieuw in Excel. Zo moeilijk ziet dit er niet uit. Zorg ervoor dat alle data een formule is (bijvoorbeeld vorige cell + 1 dag). Gebruik datums (met de gewenste weergave), geen getallen, dan zijn de dagen en de dagnamen (oh, die staan vast) automatisch goed voor elke maand.

De feestdagen zou je in een vert.zoeken-veld kunnen plaatsen maar dat is geen expertise van me, dus daar moet je zelf even onderzoek naar doen. :)

[ Voor 29% gewijzigd door Room42 op 28-12-2019 13:16 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-10 20:49
En mocht je de dagen op willen vragen kun je ook naar de standaard excel template: 'Seasonal illustrated any year calendar 1' kijken.

Daar gebruiken ze de volgende formule:
=DaysAndWeeks+DATE(CalendarYear;1;1)-WEEKDAY(DATE(CalendarYear;1;1);(WeekStart="Monday")+1)+1

Waar CalendarYear naar een cel verwijst met het jaar en Weekstart naar een cell met 'Sunday of Monday' (en dit is een voorbeeld voor januari)

[ Voor 5% gewijzigd door Bartske op 28-12-2019 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

greatgonzo schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 10:24:
Mijn vrouw heeft een homeplanner gemaakt, maar in Excel.
Ik neem aan dat je bedoelde: maar in Word? Anders ben je er al ;)

Inderdaad gewoon opnieuw beginnen. Is sneller, is mooier.

En je kunt idd feestdagen bijhouden in een aparte lijst en dan met vert.zoeken per dag bekijken of die in de feestdagenlijst voorkomt. Eerste dag van het jaar is inderdaad ook te automatiseren. Al is dat maar 1 dag. Let even op de schrikkeljaren.

Of inderdaad een van de plank pakken en verder bewerken naar wens. Wel opletten dat je de logica in de 'gegooglede' formules snapt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)