Tja, waarom diegene die 25K verdient per jaar met tot 30K eigen vermogen wel maar diegene die 15K verdient per jaar met 40K eigen vermogen niet?
En eens met @
aljooge dat 30K helemaal niet zoveel is, da's gewoon een goede buffer die je ook zomaar ( voor een groot gedeelte ) kwijt raakt in bepaalde omstandigheden.
Een goede reden om het maximum vermogen flink te verhogen is zodat mensen die in een gesubsidieerde woning zitten de mogelijkheid hebben om te sparen en wellicht op ten duur een eigen woning kunnen kopen.
Lijkt me een win-win situatie, vooral op dit moment.
De grens zou dus wat mij betreft ook prima naar € 116.613 kunnen van wat hij ook voor de zorgtoeslag is voor volgend jaar.
Heb je zoveel geld, ja dan kun je wel echt zeggen dat het tijd is om eens iets anders te zoeken
Maar zelfs al blijft het bij die 30K, dan is het toch raar dat je bij €1 teveel de gehele huursubsidie verliest? Dat was mijn punt ook meer hierin.
Kun je als dan beter gestaffeld afbouwen zodat je niet bij slechts €1 teveel vermogen er zo ontzettend veel op achteruit kan gaan.
Dat gaat dus al snel om €350 per maand bij iemand met een inkomen op bijstandsniveau.