Problemen met game pc

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1313908

Topicstarter
Hallo allen,

Ik heb een probleem met mijn game pc. Ik heb een laatst gebouwd en had toen geen problemen, na een tijdje liepen spellen vast en dacht ik er is niks aan de hand. Maar weer liep het vast en weer vast en ik start mijn computer opnieuw op en toen laadde Windows helemaal niet meer. Ik verse Windows installatie gedaan de drivers van mijn oude videokaart geïnstalleerd (sapphire radeon RX 5700). En in de installatie gaat die op black screen ik wachtte even en startte mijn pc weer opnieuw op en weer het zelfde probleem. ik heb een nieuw videokaart gekocht een Asus 2070 Super en die werkte weer goed en met het spelen van een spel is het weer vast gaan lopen en een ruis in mijn beeldscherm. ik heb toen de videokaart terug gestuurd en een gigabyte Aorus 2060 xtreme gekocht. weer zelfde probleem. met het installeren van de drivers kon dat niet doen, dus heb ik via apparaat beheer mijn drivers geïnstalleerd en ging die blackscreen. heb mijn pc opnieuw opgestart en toen zag ik dat die het deed en ik dacht van eindelijk doet die het. ik start een spel op en loopt die vast.

mijn pc specificaties:

Gigabyte Aorus 2060 xtreme
voeding Corsair 850 watt
moederbord Gigabyte Aorus Pro wifi
processor Intel core i-5 9600K
m.2 1 TB van XPG
HDD 500 GB
Windows 10 pro

Ik hoop echt dat jullie mij kunnen helpen

Beste antwoord (via Anoniem: 1313908 op 29-12-2019 01:06)

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-06 19:30
Probeer die videokaart eens in een ander slot als je dat hebt. Dit lijkt mij op een defect pci-express slot.

Het heeft iig iets van doen met de drivers voor de videokaart, lijkt het , weet je zeker dat je de juiste drivers hebt?

[ Voor 36% gewijzigd door Visgek82 op 28-12-2019 22:36 ]

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-06 19:15
Hoe oud is het? Garantie? Klote dit..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 09:09
Welk geheugen heb je en op welke snelheid ingesteld in het bios?
Exacte type van de voeding?
Welke cpu koeler heb je en wat zijn de temperaturen van de cpu?
Drivers van het moederbord geïnstalleerd?
Moederbord voorzien van het meest recente bios?
Op welke schijf staat Windows?
Hoe oud is de 500GB hdd?

[ Voor 10% gewijzigd door Uszka op 27-12-2019 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:10
Je zult alles zo kaal mogelijk moeten testen. Dus moederbord uit de kast op een niet geleidende ondergrond. Eén geheugenbank, cpu met koeler, de vidrokaart en een voeding. Beeldscherm en toetsenbord eraan.

Eventueel waar mogelijk onderdelen omwisselen om te testen. Als het stabiel lijkt en de bios is goed ingesteld, kun je een SSD toevoegen en windows erop zetten (zonder internet). Daarna dus kijken of het stabiel wordt.

Mogelijk is je geheugen of voeding stuk. Ik denk geheugen en/of verkeerde instellingen in de bios.
Misschien cpu koeling? Goed geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
16 gb ram en heb mijn windows geïnstalleerd in ssd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Alles is net nieuw en ik heb niks veranderd in de bios weet niet hoe alles moet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:22
Met de term 16gb ram kunnen we natuurlijk helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 09:09
Anoniem: 1313908 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 22:39:
16 gb ram en heb mijn windows geïnstalleerd in ssd
Anoniem: 1313908 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 22:42:
Alles is net nieuw en ik heb niks veranderd in de bios weet niet hoe alles moet
Met deze antwoorden kunnen we helemaal niets. Geef stuk voor stuk antwoord op de vragen die gesteld worden als je wil dat het probleem opgelost wordt. Het noemen van het merk en type van de onderdelen is de basis en hoeft helemaal niet moeilijk te zijn want ik neem aan dat je weet wat je gekocht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb een g.skill trident z 16 gb 3200 mhz
Een voeding Corsair RM850 watt
Corsair H60 waterkoeling
Ik heb in de bios helemaal niks gedaan. De bios is op de nieuwste en mn hdd komt uit een playstation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
En de cpu word niet warm in de 30 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-06 19:49
Het geheugen testen met memtest of soortgelijk programma.
En idd zo kaal mogelijk testen koppel de 500gb schijf maar los.
Je moederbord kan ook stuk zijn ofzo, als je nog garantie hebt kun je de winkel er naar laten kijken die hebben daar programmas voor.

[ Voor 35% gewijzigd door Goofy1978 op 28-12-2019 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik kan de pc helemaal niet starten het start niet door en heb ook de drivers gedeinstalleerd niks werkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-06 10:02
Hoe installeer je drivers als je pc niet op start?

Start je pc nooit op? Krijg je wel windows logo te zien, maar start hij niet door, of zie je alleen bios scherm en blijft ie daar hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Misschien moet je juist wel wat BIOS settings aanpassen om de boel stabiel te krijgen; b.v. je RAM profiel of zaken als ' auto/dynamic Overklok' uit zetten ...MemTest86+ een tijdje laten draaien is een goed begin om te kijken hoe stabiel je RAM/setup is. En/of haal alles uit elkaar, maak eventuele koperen contacten voorzichtig schoon en stop het weer terug ...

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:39
Ik gok op een koeling die niet goed geinstalleerd is, haal de koeling er af en maak de processor en het koelblok schoon.
Daarna een klein beetje koelpasta (druppeltje) op de processor leggen en het koelblok weer installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

roches schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 14:45:
Ik gok op een koeling die niet goed geinstalleerd is, haal de koeling er af en maak de processor en het koelblok schoon.
Daarna een klein beetje koelpasta (druppeltje) op de processor leggen en het koelblok weer installeren.
Hij geeft al aan dat de CPU niet over 30 graden gaat. Dat zal het dus zeker niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb windows opnieuw geïnstalleerd en toen de drivers gedownload, maar als ik dat doe dan krijg ik black screen en start ik hem opnieuw op en dan laad de moederbord logo wel op maar de windows niet en dan zebt mn monitor no signal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb niks veranderd in mn bios ik weet niet hoe je dat allemaal moet doen. Ik wil graag de mem test doen maar kan niet in mn windows komen

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 1313908 op 28-12-2019 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zonder de gpu er in te hebben dan start alles wel door maar met mn videokaart erin dan niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Probeer in Safe Mode te booten (nog steeds [F5] tijdens opstarten volgens mij). MemTest moet je dan via een bootable USB draaien. Of creeer op een andere PC een bootable USB drive met een WinPE / Linux omgeving; het klinkt namelijk toch echt als een software-/driver-conflict en niet perse een hardware-issue ...

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja ik kan in mn pc met safe mode heb net mijn drivers verwijderd en nu kan ik er in. Wat moet ik nu doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik start google op en hij pakt meteen mn driver van mn gpu maar straks als ik een spel ga spelen gaat die weer het zelfde probleem veroorzaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
wat voor drivers moet ik downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:39
Anoniem: 472287 schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 14:48:
[...]

Hij geeft al aan dat de CPU niet over 30 graden gaat. Dat zal het dus zeker niet zijn.
Dat had ik ff gemist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilweed
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13-06 11:31

evilweed

Gaatjes vullen geen praatjes.

Welke bios draai je?
Je oude kaart is ook best nieuw.
Misschien kan je hier de oplossing vinden.
Succes! :)

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Anoniem: 1313908 Sowieso RAM in bankje 2en4 vanaf CPU(B2-A2) en alleen de driver gebruiken van je huidige GPU.
Dus niet AMD voor Nvidia en andersom.

RX5700 AMD Adrenalin 2020
RTX 2060,2070 Super etc Nvidia Geforce Game Ready 441.66

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Hackus dat heb ik al gedaan en ik heb ook doe versie

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 1313908 op 28-12-2019 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wat bedoel je hiermee dan, BIOS versie van je moederbord ?
Dat zie je terug op de site van fabrikant onder type

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Hackus de BIOS versie is f12a de hoogste. en wat boet ik allemaal voor drivers downloaden van de moederbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-06 19:49
Chipset audio en lan driver zijn de belangrijkste

[ Voor 6% gewijzigd door Goofy1978 op 28-12-2019 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Weer start die niet meer op

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:40
Bios op default zetten.
Windows installeren
Please install Microsoft .NET Framework 4.5 first before install APP Center utility.
App Center installeren (https://download.gigabyte...ty_app_center19070401.zip)
In App Center klik je de drivers aan. Een voor een, en na elke weer testen.

Aangenomen dat het mobo waar https://www.gigabyte.com/...upport#support-dl-utility het over heeft jouw mobo is.

[ Voor 14% gewijzigd door Leader98 op 28-12-2019 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dit krijg ik te zien
https://we.tl/t-VMw0K2UZOQ Hier zijn de fotos

[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 1313908 op 28-12-2019 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tijdens het installeren van de driver gaat het scherm op zwart en na opnieuw starten, wilt het niet meer opstarten; blijft hangen bij Aorus logo.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• Visgek82
Probeer die videokaart eens in een ander slot als je dat hebt. Dit lijkt mij op een defect pci-express slot.

Het heeft iig iets van doen met de drivers voor de videokaart, lijkt het , weet je zeker dat je de juiste drivers hebt?

[ Voor 36% gewijzigd door Visgek82 op 28-12-2019 22:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:40
Heeft de videokaart voldoende voeding? Alle kabels goed aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik moest mn videokaart in een andere pci slot doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
Anoniem: 1313908 schreef op zondag 29 december 2019 @ 01:06:
Ik moest mn videokaart in een andere pci slot doen
Als dit inderdaad de oplossing is zou je kunnen kijken of je nog garantie hebt op het moederbord. het is altijd de bedoeling dat de videokaart in het bovenste pci-express slot gaat - het dichtst bij de cpu , is dat nu niet het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee dat is niet het geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-06 10:02
Je hebt ook geen garantie meer op het moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T!mothy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-06 21:51
Toevallig had mijn broer kortgeleden willekeurige problemen met zijn computer. Na lang zoeken bleek het de CPU te zijn die een kapotte core had. Dit hebben we gevonden via OCCT www.ocbase.com. 'Core 0' bleek een ander voltage te hebben dan de rest. Na deze te hebben uitgeschakeld waren spontaan alle problemen voorbij. Het gaat hier overigens om een ryzen 5 3600, maar het zal maar net jouw probleem zijn.

De fouten waren zo willekeurig dat we eerst de GPU verdachten, toen het RAM geheugen, moederbord, de PSU, maar uiteindelijk dus de CPU. Problemen waren o.a. het vastlopen van Chrome, maar EDGE deed het wel (een beetje). Daarbij verkleurde het beeld zo nou en dan spontaan alsof er iets mis wat met grafische 2D acceleratie. Virusscanner werkte niet. Het moeilijk tot niet afspelen van 2D content (video/plaatjes), maar wel zware grafische games kunnen spelen.

OCCT gaf allerlei fouten aan die we uiteindelijk konden terugleiden tot 'core 0'. Als het programma ook maar één fout aangeeft is dat een indicatie dat er iets mis is (hij gaf bij ons 10.000+ fouten :p).

edit: typvoutjes
Pagina: 1