Vraag

• EmmettH
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 03-10-2021
Beste mensen,

Ik heb sinds gisteren een Creative Inspire t7900 7.1 set, en ik krijg hem niet naar behoren werkende.

Alle kabels van de sattelieten lopen correct naar subwoofer. Ook de volumeregelaar is correct aangesloten. De stekker met 4 gekleurde jacks zit correct in de subwoofer.

Als ik deze kabel echter probeer aan te sluiten op mijn PC met de andere uitgang waar 3 gekleurde uitgangen op zitten, krijg ik mijn zij-luidsprekers niet te horen. De andere uitgang heeft slechts 3 gekleurde aansluitingen, deze zitten correct in mijn geluidskaart (Realtec ALC889a; onboard geluidschip op de Gigabyte Ex38-DS5).

De instellingen in het Realtec audiobeheer staan bji Audio I/O op 8CH Luidsprekers. Alle boxen doen het, behalve dus die aan de zijkant. Het lijkt me ook waard om te vermelden dat in mijn computer de grijze aansluiting nu ongebruikt is, aangezien er ook maar 3 aansluitingen aan die kant zitten (groen, zwart, roze). Echter volgens de handleiding moet je deze gewoon volgens de kleuren aansluiten en zie je nergens dat er een grijze moet worden aangesloten. Verder Heb ik de 3 standen op de achterkant van de subwoofer (6.1 -7.1 upmix, 5.1-7.1 upmix, direct) al geprobeerd, dit bood geen soelaas...

edit - in het audiobeheer heb ik de oranje aansluiting ingesteld als centrum/subwoofer, de groene op frontspeakers en de zwarte alszijspeakers. Hij werkt nu goed als ik hem instel op 5.1 (6CH speakers
) maar nu doen de achterspeakers het niet, ook niet als ik in het audiobeheer de instelling wijzig naar 7.1 (8CH luidsprekers)

edit2 - De subwoofer/centrale frontspeaker worden ook omgedraaid. Dit is ook neit aan te passen, omdat je de centrale frontspeaker aansluit op de subwoofer en deze met een aansluitingen naar de geluidskaart gaat. Kan dit dus ook niet omdraaien in de instellingen...
Wie o wie kan me verder helpen?

Bij voorbaat dank.

Alle reacties

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Sorry, maar jij hebt exact hetzelfde probleem als Anoniem: 261196 in "Probleemmet Creative Inspire t7900 7.1 geluidsset" Zelfs met alle typefouten en edits. :? Gewoon een OP van een ander kopiëren alsof het je eigen probleem is. Die is nieuw! _O-

Jij zit 11 jaar later, dus ik ben benieuwd naar jouw systeem en software. Wat heb je al geprobeerd?

Blokkeert alle ads en trackers met:
- uBlock Origin
- uMatrix
- en Pi-Hole voor de rest van het netwerk.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee