Goeiedag,
Nu kan ik toch wel al heel wat games spelen op goede kwaliteit en het enigste wat ik mis voor de spellen die ik speel is net dat beetje extra RAM geheugen. Op dit moment 4. Meeste spellen die ik speel raden 8GB aan.
Vandaag ben ik naar de lokale computer store gegaan. Een winkel die ook computers bouwt. Hier heb ik het oude ram geheugen mee naartoe genomen en de beste man heeft mij ddr3 geheugen verkocht die goed zou moeten zijn. Dit was echter niet het geval. Met de nieuwe geheugen startte de pc niet en piepte hij alleen. Met het oude ram geheugen erbij deed de pc het maar gaf hij in deze computer maar aan 4GB ram te hebben terwijl er dan 12 in zou moeten zitten.
Ik ben er mee terug naar de winkel gegaan en heb mijn computer meegenomen. Hun hebben geconstateerd dat mijn computer een medion moederbord heeft en ze waarschijnlijk geen ram geheugen voor mij hebben. Ik heb toen gelukkig mijn geld terug gekregen maar zit helaas wel nog met het probleem dat ik wil upgraden.
Nu ben ik gaan zoeken en zoeken en ik kom me er geen wijs meer uit.
Ik heb na een tijd zoeken wel het volgende gevonden:
https://www.geheugen.nl/t...akoya-p2220-d-md8802.html
Deze website geeft 2 stuks aan die zouden moeten passen. Alleen duurt het nog ruim een maand voordat ze die op voorraad hebben en ik heb eerlijk gezegd niet zo zin om daar op te wachten als het ook anders kan.
Nu heb ik geprobeerd om deze te vergelijken met andere geheugen sticks bij webwinkels maar ik kom me er geen wijs uit.
Kan iemand mij op weg helpen?
Ik ben in het bezit van een medion akoya p2220 d md8802/2434.
Specs:
Operating System
Windows 10 Home 64-bit
CPU
Intel Core i3-6100 @ 3.70GHz: 21 °C
Skylake 14nm Technology
RAM
4,00GB Single-Channel DDR3 @ 798MHz (11-11-11-28)
Memory slots
Total memory slots 2
Used memory slots 1
Free memory slots 1
Memory
Type DDR3
Size 4096 MBytes
Channels # Single
DRAM Frequency 798.1 MHz
CAS# Latency (CL) 11 clocks
RAS# to CAS# Delay (tRCD) 11 clocks
RAS# Precharge (tRP) 11 clocks
Cycle Time (tRAS) 28 clocks
Command Rate (CR) 1T
Physical Memory
Memory Usage 75 %
Total Physical 3.95 GB
Available Physical 974 MB
Total Virtual 5.86 GB
Available Virtual 1.08 GB
SPD
Number Of SPD Modules 1
Slot #1
Motherboard
MEDION H110H4-CM2 (U3E1): 26 °C
Graphics
SHARP HDMI (1600x1200@60Hz)
2047MB NVIDIA GeForce GTX 750 Ti (Elitegroup): 27 °C
Edit:
Dit is trouwens precies de unit die ik op dit moment er in heb zitten. Enkel heb ik slechte ervaringen met ebay en bestel ik hem liever elders bij een Nederlandse winkel.
https://www.ebay.de/itm/1...4CC88D7N-DI-/362511546059
Nu kan ik toch wel al heel wat games spelen op goede kwaliteit en het enigste wat ik mis voor de spellen die ik speel is net dat beetje extra RAM geheugen. Op dit moment 4. Meeste spellen die ik speel raden 8GB aan.
Vandaag ben ik naar de lokale computer store gegaan. Een winkel die ook computers bouwt. Hier heb ik het oude ram geheugen mee naartoe genomen en de beste man heeft mij ddr3 geheugen verkocht die goed zou moeten zijn. Dit was echter niet het geval. Met de nieuwe geheugen startte de pc niet en piepte hij alleen. Met het oude ram geheugen erbij deed de pc het maar gaf hij in deze computer maar aan 4GB ram te hebben terwijl er dan 12 in zou moeten zitten.
Ik ben er mee terug naar de winkel gegaan en heb mijn computer meegenomen. Hun hebben geconstateerd dat mijn computer een medion moederbord heeft en ze waarschijnlijk geen ram geheugen voor mij hebben. Ik heb toen gelukkig mijn geld terug gekregen maar zit helaas wel nog met het probleem dat ik wil upgraden.
Nu ben ik gaan zoeken en zoeken en ik kom me er geen wijs meer uit.
Ik heb na een tijd zoeken wel het volgende gevonden:
https://www.geheugen.nl/t...akoya-p2220-d-md8802.html
Deze website geeft 2 stuks aan die zouden moeten passen. Alleen duurt het nog ruim een maand voordat ze die op voorraad hebben en ik heb eerlijk gezegd niet zo zin om daar op te wachten als het ook anders kan.
Nu heb ik geprobeerd om deze te vergelijken met andere geheugen sticks bij webwinkels maar ik kom me er geen wijs uit.
Kan iemand mij op weg helpen?
Ik ben in het bezit van een medion akoya p2220 d md8802/2434.
Specs:
Operating System
Windows 10 Home 64-bit
CPU
Intel Core i3-6100 @ 3.70GHz: 21 °C
Skylake 14nm Technology
RAM
4,00GB Single-Channel DDR3 @ 798MHz (11-11-11-28)
Memory slots
Total memory slots 2
Used memory slots 1
Free memory slots 1
Memory
Type DDR3
Size 4096 MBytes
Channels # Single
DRAM Frequency 798.1 MHz
CAS# Latency (CL) 11 clocks
RAS# to CAS# Delay (tRCD) 11 clocks
RAS# Precharge (tRP) 11 clocks
Cycle Time (tRAS) 28 clocks
Command Rate (CR) 1T
Physical Memory
Memory Usage 75 %
Total Physical 3.95 GB
Available Physical 974 MB
Total Virtual 5.86 GB
Available Virtual 1.08 GB
SPD
Number Of SPD Modules 1
Slot #1
Motherboard
MEDION H110H4-CM2 (U3E1): 26 °C
Graphics
SHARP HDMI (1600x1200@60Hz)
2047MB NVIDIA GeForce GTX 750 Ti (Elitegroup): 27 °C
Edit:
Dit is trouwens precies de unit die ik op dit moment er in heb zitten. Enkel heb ik slechte ervaringen met ebay en bestel ik hem liever elders bij een Nederlandse winkel.
https://www.ebay.de/itm/1...4CC88D7N-DI-/362511546059
[ Voor 37% gewijzigd door Enterprise045 op 27-12-2019 20:54 ]