Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xK0etj3
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 27-05 13:33
Hallo allen,

Voor mij moeder ben ik op zoek naar een laptop die ze thuis kan gebruiken. Ze wil de laptop voor haar bedrijf gaan gebruiken. Het enige wat er in dat geval op zal gebeuren is wat mailverkeer en het verwerken van haar administratie. Daarnaast zal ze de laptop op de bank gaan gebruiken voor het kijken van een film, wat internetten en tekstverwerking.

Wat ga je met je laptop doen?
Zoals hier boven gezegd is het voornamelijke gebruik van de laptop tekstverwerking, internetten en het verwerken van haar administratie.

Wat is je budget?
Het maximale budget is €700. Dit is inclusief de aanschaf van MS Office.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee. De laptop zal niet buiten het huis komen. Het zal enkel verplaatst worden van het kantoor naar de woonkamer.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen voorkeur voor merk. Ik zelf heb jarenlang gebruik gemaakt van Asus waar ik toen wel tevreden over was. Qua specs gaf mijn moeder aan dat ze liever wat meer betaald voor een lichte overkill aan specs dan dat ze bespaard op de kosten en dan een laptop heeft die al snel traag werkt.
Ik kwam daarbij zelf uit op minimaal een i5 of vergelijkbaar en SSD opslag. Graag ook een 15 inch scherm, 17 inch zou eventueel ook kunnen.

Ik heb zelf al een lijstje van wat laptops samengesteld, maar ik weet er net niet genoeg vanaf om een goede keuze te maken. Vandaar dat ik graag jullie hulp inschakel.

https://tweakers.net/pric...;1498376;1430360;1478648/

Indien er andere laptops zijn die geschikt zijn voor dit gebruik hoor ik het ook graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-05 14:35

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Oh, voor dat geld koop je al een heel aardige Dell Latitude.
Kijk hier voor de lol eens:
https://www.dell.com/nl-n.../laptops/latitude-laptops

Als ze het voor haar werk kan gebruiken, kan ze de BTW aftrekken en kun je dus die prijzen 1:1 hanteren. (De prijzen zijn ex. BTW.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:12
Misschien even contacteren met @SliceNL . Die heeft wellicht een mac over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-05 15:45

MrMonkE

★ EXTRA ★

unezra schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 20:39:
Oh, voor dat geld koop je al een heel aardige Dell Latitude.
Kijk hier voor de lol eens:
https://www.dell.com/nl-n.../laptops/latitude-laptops

Als ze het voor haar werk kan gebruiken, kan ze de BTW aftrekken en kun je dus die prijzen 1:1 hanteren. (De prijzen zijn ex. BTW.)
Begint het bij € 609,00 met 128Gb SSD?
Of zie ik iets over het hoofd in je link?

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

MrMonkE schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 21:29:
[...]
Begint het bij € 609,00 met 128Gb SSD?
Of zie ik iets over het hoofd in je link?
Yep.
De Latitude 3301 is met 128G SSD voor € 519,00 ex. BTW te krijgen.

Deze is nog iets goedkoper (€ 499,00):
https://www.dell.com/nl-n...aptop/n012l3390132in1emea

Ik realiseer me wel dat inclusief de aanschaf van Office niet gaat lukken. Dat is alleen al goed voor €300,- tot €600. Die eis zou ik dus laten varen, anders zit je meteen in een héél goedkoop segment.

Misschien dat Office 365 subscription wel goedkoper is. (Of meer: Dat betaal je per maand / jaar.)

EDIT:
Office 365: https://products.office.c...l&activetab=tab:primaryr2

[ Voor 31% gewijzigd door unezra op 27-12-2019 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-05 15:45

MrMonkE

★ EXTRA ★

128Gb vind ik wel erg klein hoor

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xK0etj3
Josk79 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 21:16:
Misschien even contacteren met @SliceNL . Die heeft wellicht een mac over.
Apple is geen optie, dat ga ik haar nooit aan kunnen leren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xK0etj3
unezra schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 21:32:
[...]

Yep.
De Latitude 3301 is met 128G SSD voor € 519,00 ex. BTW te krijgen.

Deze is nog iets goedkoper (€ 499,00):
https://www.dell.com/nl-n...aptop/n012l3390132in1emea

Ik realiseer me wel dat inclusief de aanschaf van Office niet gaat lukken. Dat is alleen al goed voor €300,- tot €600. Die eis zou ik dus laten varen, anders zit je meteen in een héél goedkoop segment.

Misschien dat Office 365 subscription wel goedkoper is. (Of meer: Dat betaal je per maand / jaar.)

EDIT:
Office 365: https://products.office.c...l&activetab=tab:primaryr2
Ik heb Dell aan haar voorgelegd en ze werd er niet echt enthousiast van. Dat gaat 'm dus niet worden. Daarnaast is 128gb ssd ook echt te weinig. Office is wel goedkoper te vinden dan de €300.

Mochten anderen nog suggesties hebben dan hoor ik het graag. Wellicht heeft er iemand ervaring of kennis van de laptops die ik al op m'n lijstje had staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

KarstKoedijk schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 22:53:
[...]
Ik heb Dell aan haar voorgelegd en ze werd er niet echt enthousiast van. Dat gaat 'm dus niet worden. Daarnaast is 128gb ssd ook echt te weinig. Office is wel goedkoper te vinden dan de €300.

Mochten anderen nog suggesties hebben dan hoor ik het graag. Wellicht heeft er iemand ervaring of kennis van de laptops die ik al op m'n lijstje had staan.
Waarom word ze er niet echt enthousiast van?
Die Latitudes zijn zo'n beetje gemaakt voor de eeuwigheid en het toetsenbord typt extreem fijn.
Zakelijk een van de beste laptops die ze kan kopen.

SSD is eventueel zelf te vervangen. Mag ook. Het is een user-replacable part. (Alleen moet je dan wel het OS zien over te zetten.)

Ik heb die 3000 serie op kantoor als low-end voor een aantal gebruikers die geen zware laptop nodig hebben en ze zijn echt heerlijk. Zelf heb ik privé de Latitude 5491 met zware i7, 32G RAM (zelf geupgrade van 16G naar 32G) en een 2T NVMe (ook zelf vervangen, origineel komt 'ie met een 512G NVMe) en het is echt een heerlijke laptop op lang mee te werken. (Op kantoor heb ik de 5590, het enige echte nadeel daarvan vind ik dat die een glans scherm heeft, Privé heb ik 'm daarom bewust met mat scherm gekocht. Heb dan wel geen webcam, maar dat interesseert me niet. Gebruik ik praktisch nooit en als ik het nodig heb, heb ik er wel een in de kast liggen.)

Qua Office zou ik gewoon voor Office 365 gaan. €126,- ex. BTW per jaar.
Da's een stuk goedkoper dan Office Professional á €434 - pricewatch: Microsoft Office 2019 Professional (meertalig) of Office Home & Business á €215 - product: Microsoft Office 2019 Home & Business
MrMonkE schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 21:47:
128Gb vind ik wel erg klein hoor
Voor genoemd gebruik is het meer dan zat. Meer klinkt leuk, maar nodig is het niet.

[ Voor 5% gewijzigd door unezra op 28-12-2019 09:26 . Reden: Office 365 is iets duurder. €126 per jaar voor de versie mét email. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Office 365 personal is er toch voor zo'n 50,- p/j?
Voor de laptop is er een bbg.

reviews: Laptop Best Buy Guide - December 2019

[ Voor 49% gewijzigd door hjs op 28-12-2019 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

hjs schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 09:28:
Office 365 personal is er toch voor zo'n 50,- p/j?
Voor de laptop is er een bbg.
reviews: Laptop Best Buy Guide - December 2019
Het is alleen voor bedrijfsmatig gebruik en ik kan me dan zomaar voorstellen dat de moeder van TS ook email wil hebben. :) Dus dan zit je aan Office 365 Business Premium vast á €10,50 ex. BTW per gebruiker per maand. (Als ik de site van Microsoft zo snel bekijk. Ik heb me verder niet in Office 365 verdiept.)

Die BBG is zeker leuk, maar in dit geval ook, het gaat om een zakelijke laptop.
Ik vind die achtergrond belangrijk. Bij een zakelijke laptop kan een zinvole garantie (bijvoorbeeld next-business-day on-site) verdomd handig zijn. Gaat je laptop stuk, bel je, volgende dag iemand op de stoep met vervangende onderdelen.

Ik heb dat op mijn privé laptop (heb 'm op naam van mijn slapende stichting kunnen kopen) en nodig, nee, fijn, ja. :) Zakelijk gezien zou het voor mij een eis zijn. Een dag niet kunnen werken is mogelijk een dag omzetverlies. Opeens is zo'n NBD garantie dan helemaal niet zo duur. Zoiets kán in de regel niet op consumenten laptops woren afgesloten. Op zakelijke laptops zoals die van Dell, is het heel normaal. (En een extra investering van een paar tientjes.)

Oh, ook nuttige extra garantie: Accidental Damage Warranty
Effectief: Laat je 'm donderen, komen ze 'm alsnog repareren.

Heb ik zakelijk profijt van gehad. Ik ben met mijn auto per ongeluk over mijn laptop heen gereden.
Volgende dag stond er iemand op de stoep met vervangende onderdelen.
(Officieel was, op aangeven van diegene die mijn request aan nam, mijn laptop gevallen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ja, maar hoe zakelijk is zakelijk?
Heeft moeders een uit de hand gelopen hobby of runt ze een bedrijf met tig medewerkers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

hjs schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 09:49:
Ja, maar hoe zakelijk is zakelijk?
Heeft moeders een uit de hand gelopen hobby of runt ze een bedrijf met tig medewerkers?
Ook met een uit de hand gelopen hobby, zou ik niet kiezen voor een consumenten laptop. :)

Office 365 voor zakelijk gebruik zijn de kosten niet (tientje per maand), een zakelijke laptop is ook niet duurder dan een consumenten laptop, alleen is de bouwkwaliteit wél vaak anders.

Mijn eigen laptop, de Latitude 5491, ís een zakelijk model die ik zuiver en alleen privé gebruik. Gamen doe ik er niet op (al kan dat met deze laptop, wegens de 2e GPU (Geforce MX130) , tot op zekere hoogte wel. Het is een laptop die aan voelt of 'ie makkelijk 5-7 jaar mee kan en ik hoop de 5 jaar er ook zeker mee te halen.

Omdat verder de eisen van de moeder van TS niet zo heel spannend zijn, denk ik dat zo'n zakelijke laptop een betere investering is en gezien zakelijk, kan ze 'm kopen op kosten van de zaak. de BTW aftrekken, etc.

Hoe dan ook zou ik als ik de moeder van TS was, die extra garantie zéker overwegen en dan zit je dus heel snel aan laptops bedoeld voor de zakelijke markt vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xK0etj3
unezra schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 09:24:
[...]

Waarom word ze er niet echt enthousiast van?
Die Latitudes zijn zo'n beetje gemaakt voor de eeuwigheid en het toetsenbord typt extreem fijn.
Zakelijk een van de beste laptops die ze kan kopen.

SSD is eventueel zelf te vervangen. Mag ook. Het is een user-replacable part. (Alleen moet je dan wel het OS zien over te zetten.)

Ik heb die 3000 serie op kantoor als low-end voor een aantal gebruikers die geen zware laptop nodig hebben en ze zijn echt heerlijk. Zelf heb ik privé de Latitude 5491 met zware i7, 32G RAM (zelf geupgrade van 16G naar 32G) en een 2T NVMe (ook zelf vervangen, origineel komt 'ie met een 512G NVMe) en het is echt een heerlijke laptop op lang mee te werken. (Op kantoor heb ik de 5590, het enige echte nadeel daarvan vind ik dat die een glans scherm heeft, Privé heb ik 'm daarom bewust met mat scherm gekocht. Heb dan wel geen webcam, maar dat interesseert me niet. Gebruik ik praktisch nooit en als ik het nodig heb, heb ik er wel een in de kast liggen.)

Qua Office zou ik gewoon voor Office 365 gaan. €126,- ex. BTW per jaar.
Da's een stuk goedkoper dan Office Professional á €434 - pricewatch: Microsoft Office 2019 Professional (meertalig) of Office Home & Business á €215 - product: Microsoft Office 2019 Home & Business

[...]

Voor genoemd gebruik is het meer dan zat. Meer klinkt leuk, maar nodig is het niet.
Ze wordt niet echt enthousiast van Dell omdat haar oog ook wat wil. Haar bedrijf is inderdaad een uit de hand gelopen hobby, maar dan is ze er al 25 jaar mee bezig. Ze heeft geen personeel in dienst, maar de laptop wordt zowel voor haar werk als voor privé zaken gebruikt.

Je mening over Dell heb ik ondertussen begrepen ;) De kosten van Office kom ik ook wel uit met haar. Ik ben vooral benieuwd naar meningen en ervaringen van anderen, met ook andere laptops dan Dell. Als de aankoop niet voor haar werk was geweest, welke laptops zouden er dan worden aangeraden?
Pagina: 1