M2 (NVMe) naar usb 3 behuizing

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightmare0419
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-11-2023
Beste tweaker,

Ik heb mijn NVMe ssd uit mijn ASUS VivoBook S14 vervangen door een Samsung 970 EVO 1TB NVMe SSD.
Echter heb ik nu de oude NVMe SSD van Kingston over. Hiervoor zou ik graag een behuizing kopen zodat ik deze kan gebruiken als externe SSD.

Het gaat om de Kingston U-SNS8154P3/256GJ (256 GB), ik kan hier helaas vrij weinig informatie over vinden op internet. Na wat onderzoek op internet ben ik er achter gekomen dat het een M2 ssd betreft met key b+m en dat het een M.2 PCIe Gen. 3 NVMe 1.2 SSD zou moeten zijn.

Ik heb op basis van deze informatie een Akasa AK-ENU3M2-BK besteld, echter krijg ik de SSD in combinatie met deze behuizing niet werkend.

Kunnen jullie mij een behuizing aanraden die zal werken met de Kingston U-SNS8154P3/256GJ?

Het belangrijkste voor mij is dat het een lekker handzaam formaat betreft en USB 3 is een must.
Prijs het liefst maximaal rond de €50,-

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Gr Nightmare0419

Beste antwoord (via Nightmare0419 op 27-12-2019 21:05)

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Ik heb deze kort geleden gekocht:
pricewatch: Raidsonic IB-1817M-C31 Grijs

Erg blij mee. Zitten mooie coolpads in.
Haalde er op mijn laptop zomaar 600MByte/s mee maar ik weet niet of dat niet een beperking is van mijn USB-C poort. :)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Op AliExpress zoeken naar de behuizing van U.Green, gebruik m zelf ook, haal er +- 950mbyte/s mee. De kabeltjes die ze erbij verkopen werken prima, zowel de usb c als de usb c -> usb a-kabel.

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Haalde er op mijn laptop zomaar 600MByte/s mee maar ik weet niet of dat niet een beperking is van mijn USB-C poort. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Oh, was vergeten te vertellen dat er zowel een USB-C als USB-A kabel bij zit.
Wel heel kort, centimeter of 10.

Maar het is een mooie behuizing. Niet super goedkoop, wel fraai, compact en dus met 2 kabels én een soort van hoesje / tasje om 'm mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightmare0419
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-11-2023
unezra schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 20:41:

Thanks ik heb hem besteld USB C poort is voor mij geen beperking :), mijn voorkeur gaat toch uit naar iets wat niet van alie afkomt. Puur vanwege garantie en retouren mocht het eventueel toch niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Nightmare0419 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 21:08:
[...]
Thanks ik heb hem besteld USB C poort is voor mij geen beperking :), mijn voorkeur gaat toch uit naar iets wat niet van alie afkomt. Puur vanwege garantie en retouren mocht het eventueel toch niet werken.
Dat was voor mij dus ook de reden om 'm in Nederland (bij Azerty) te bestellen, samen met nog wat andere onderdelen. (2 HP NVMe's van 2T elk, een PCIe naar NVMe kaart voor in mijn PC en een paar verloopstukjes.)

Een deel van die verloopstukjes bleek niet nodig omdat er zowel een USB-C naar USB-C, als USB-C naar USB-A kabel bij zit, maar ach, die kabels en verloopstukjes komen altijd wel een keer van pas.

Pagina: 1