Glasvezel Ziggo (zonder kastje) beter dan Caiway met kastje!

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strandplevier
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 16-04 18:41
Ik had voorheen een Ziggo abonnement met glasvezel zonder kastje, ik had een super scherp beeld bij HD TV zenders, bij Netflix (4K) en YouTube HD.

Ik ben verhuisd naar een andere plaats en ik heb hier glasvezel met Caiway (en anders Solcon maar geen Ziggo) ...met een kastje!. Netflix (4K) en Youtube HD zijn weer superscherp maar de scherpte van HD TV zenders is duidelijk minder dan ik had bij Ziggo. :'(

Aan de tv ( 55OLED903/12) kan het niet liggen, ik heb intussen twee van deze tv's uitgeprobeerd en beiden geven ze minder scherp beeld als in mijn vorige woonplaats.

Ik heb een installateur van Caiway gehad en die heeft de zaak doorgemeten, alles was in orde. "Prima beeldje meneer,niks mis mee" :?

Erg frustrerend allemaal.... zeker ook omdat ik flink in de buidel heb getast voor een goede tv..

Herkend iemand dit probleem? Wat kan ik doen om dezelfde kwaliteit beeld te krijgen als bij Ziggo? Bestaan er misschien betere kastjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-05 22:40
Ziggo heeft waarschijnlijk een hogere bitrate dan Caiway.

Daar kun je niet veel aan veranderen.

[ Voor 29% gewijzigd door Blommie01 op 27-12-2019 18:28 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• digitalus101
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22-05 11:06
First things first: Ziggo levert helemaal geen glasvezel, maar kabelinternet via Coax. Zenders via coax bij Ziggo zijn in erg hoge bitrates (boven 10 mbit).

Ziggo is daarmee geen Caiway en waarschijnlijk zendt Caiway uit in lagere bitrates uit via jouw gebruikte medium ( iptv van Caiway of via kabel?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strandplevier
digitalus101 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 18:28:
First things first: Ziggo levert helemaal geen glasvezel, maar kabelinternet via Coax. Zenders via coax bij Ziggo zijn in erg hoge bitrates (15-20 mbit).

Ziggo is daarmee geeen Ciaway en waarschijnlijk zendt Caiway uit in lagere bitrates uit via jouw gebruikte medium ( iptv van Caiway of via kabel?)
Bedankt voor deze informatie.

Ik denk dat ik iptv heb want er is nooit een kabelaansluiting in dlit huis geweest en het glasvezelsignaal gaat rechtstreeks in de router en ik kan bij Caiway een tweede interactieve ontvanger (voor niets) krijgen.

Is er een manier om een hogere bitrate te krijgen/te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Strandplevier schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 19:36:
Is er een manier om een hogere bitrate te krijgen/te maken?
Nee.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100386

Hangt er vanaf of er een open net bij jou is aangelegd. Dan ben je nl. vrij in de keuze voor een provider. Sommige providers leveren betere bitrate, rechtstreeks vanaf de streamleverancier (Technicolor)

Anders bestaan er een iptv only providers, zoals bv. Canal plus. Ik heb alleen geen kennis van de kwaliteit van hun streams.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:12

Compizfox

Bait for wenchmarks

Glasvezel van Ziggo? Weet je dat zeker? Ziggo levert alleen maar DOCSIS (kabelinternet), dus dat is onmogelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Compizfox op 27-12-2019 19:50 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalus101
Ik weet dat KPN bij glasvezel klanten iptv streams (rond 15mbit) aanbiedt in veel hogere beeldkwaliteit, dan bijv bij iptv via xdsl.
Logisch omdat er veel meer bandbreedte beschikbaar is dan via dsl.
Kortom verschillende iptv profielen, en van horen zeggen doet dit niet veel onder voor Ziggo coax beeldkwaliteit.

Hoe dit precies zit bij Caiway, zou je hen direct moeten vragen. Maar aangezien je al op glasvezel zit krijg je al het best mogelijke iptv profiel vermoedelijk.
Verder is daar niets aan te veranderen door een andere iptv provider te nemen zoals Canaldigitaal, die zijn lager in beeldkwaliteit.
Je moet het ermee doen dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 24-08-2024
Strandplevier schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 18:10:

Erg frustrerend allemaal.... zeker ook omdat ik flink in de buidel heb getast voor een goede tv..

Herkend iemand dit probleem? Wat kan ik doen om dezelfde kwaliteit beeld te krijgen als bij Ziggo? Bestaan er misschien betere kastjes?
Hier een Caiway klant. Welk kastje heb je gekregen van Caiway. Heb je ook coax van Caiway?. De bitrate van Caiway is altijd hoger geweest dan Ziggo dus dat kan het niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strandplevier
Compizfox schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 19:49:
Glasvezel van Ziggo? Weet je dat zeker? Ziggo levert alleen maar DOCSIS (kabelinternet), dus dat is onmogelijk.
Goed punt, wat ik ervan begreep was dat Ziggo tot in de wijk glasvezel leverde, het laatste stukje was dan wel weer kabel. Overigens kregen we in ons vorige huis uiteindelijk ook tot in het huis zelf glasvezel aangelegd maar die verbinding hebben wij nooit gebruikt immers ons Ziggo abonnement voldeed prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 07:28
Ziggo heeft volgens mij een tijdje glasvezel geleverd in Amersfoort Vathorst, dit is een pilot geweest nog voordat Liberty Global Ziggo overnam.

Er was ook een speciale website voor bewoners van deze wijk, en ze leverden hier ook symmetrische snelheden.

Ik weet niet of dat @Strandplevier hier toevallig woonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:12

Compizfox

Bait for wenchmarks

Strandplevier schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 20:06:
[...]
Goed punt, wat ik ervan begreep was dat Ziggo tot in de wijk glasvezel leverde, het laatste stukje was dan wel weer kabel.
Ah, dat heet FttN (Fiber to the Node) en dat is bij internet in Nederland altijd het geval, ook bij DSL. Dat Ziggo dat "glasvezel" noemt is misleidend en onderdeel van een marketingcampagne die ze voerden (voeren?) toen FttH opkwam.

In Nederland wordt met "glasvezel" eigenlijk alleen FttH (Fiber to the Home) bedoeld, omdat anders alles "glasvezel" zou zijn.

Jij had dus "gewoon" kabelinternet van Ziggo.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strandplevier
@Roberto : ik heb van Caiway een Genixis router Lunar Platinum-7840 en als "kastje" een Amino Aria model 710. Ik heb dus geen coax van Caiway maar alleen een glasvezel verbinding.

@Compizfox: Weer wat geleerd, bedankt voor deze uitleg.... :)

@Jeffrey87:Neen, ik woonde niet in Amersfoort maar intussen begrijp ik ook dat ik toch "gewoon" kabelinternet had van Ziggo.

Toch wel bizar allemaal, met mijn Oled 4K tv kon ik bij Ziggo bij HD zenders goed de rimpels zien in de gezichten en nu bij Caiway zien de gezichten er vlak uit.

Het lijkt er op dat partijen als Caiway (maar wie weet, nog veel meer aanbieders) de zaakjes nog niet op orde hebben... de tv's zijn er klaar voor.... Ziggo ook. ;)

[ Voor 120% gewijzigd door Strandplevier op 28-12-2019 11:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strandplevier
verwijderd

[ Voor 97% gewijzigd door Strandplevier op 28-12-2019 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strandplevier
verwijderd

[ Voor 97% gewijzigd door Strandplevier op 28-12-2019 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strandplevier
verwijderd

[ Voor 95% gewijzigd door Strandplevier op 28-12-2019 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:12

Oekol

waka waka hey hey

Allereerst kun je je berichten ook bewerken. Dat is beter voor het overzicht en gewenst op tweakers.

Ziggo heeft het goed voor elkaar inderdaad. Heb even t-mobile tv gehad en dat was ook heel scherp, toen der tijd heb ik websites gevonden die de bitrates vergeleken tussen providers. Ziggo was wel 1 makkelijker dan een apart kastje (t-mobile) en iets hogere bitrates.

Verschilt bij 't mobile ook nog of je op wba (kpn) netwerk zit of odf (t-mobile netwerk)
https://community.t-mobil...nc-fox-ziggo-sport-283288

Zo zijn er eindeloos veel bronnen te vinden. Vrij interessant als je 't mij vraagt :)

[ Voor 29% gewijzigd door Oekol op 27-12-2019 21:02 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100386

Ik vroeg al eerder of je weet of je weet van wie het netwerk is. Caiway is nl ook een glasvezelprovider (dat is iets anders dan een glasvezel netbeheerder). Misschien ligt er een netwerk van Eurofiber oid.

Daarnaast zijn de meeste glasvezel netten opengesteld (verplicht) voor andere providers. Dat geldt misschien ook bij jou. Stap dan over op een andere provider als je kunt.

[ Voor 85% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 27-12-2019 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:05
Strandplevier schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 20:22:
er loopt overigens wel een coax vanaf de router naar "het kastje".
:? Niet volgens de installatiehandleiding.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.caiway.nl/-/media/images/klantenservice/stap2/modem_-_entone_kamai_-_tv.png?la=nl-nl&hash=AA0038E61C558A5AD61482BD16066E8C

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
First things first: Ziggo levert helemaal geen glasvezel, maar kabelinternet via Coax. Zenders via coax bij Ziggo zijn in erg hoge bitrates (15-20 mbit).

Ziggo is daarmee geeen Ciaway en waarschijnlijk zendt Caiway uit in lagere bitrates uit via jouw gebruikte medium ( iptv van Caiway of via kabel?)
Compizfox schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 20:15:
[...]

Ah, dat heet FttN (Fiber to the Node) en dat is bij internet in Nederland altijd het geval, ook bij DSL. Dat Ziggo dat "glasvezel" noemt is misleidend en onderdeel van een marketingcampagne die ze voerden (voeren?) toen FttH opkwam.

In Nederland wordt met "glasvezel" eigenlijk alleen FttH (Fiber to the Home) bedoeld, omdat anders alles "glasvezel" zou zijn.

Jij had dus "gewoon" kabelinternet van Ziggo.
Mwahhh….. Dat klopt niet helemaal. Er zijn nog van die aparte gebieden waar de situatie net even anders is. Het zou nog zo kunnen zijn dat TS in de omgeving van Waalre woonde. Er zijn daar een handjevol mensen die glasvezel hebben van KT Waalre (daadwerkelijk FTTH) waar Ziggo diensten over levert middels een mediaconverter ;)

Voorbeeldinstallatie:

https://ktwaalre.nl/wp-co...tructie_meterkast_HR2.pdf

@Strandplevier Woonde je toevallig in Waalre?

[ Voor 18% gewijzigd door Jay-B op 28-12-2019 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strandplevier
Anoniem: 100386 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 22:09:
Ik vroeg al eerder of je weet of je weet van wie het netwerk is. Caiway is nl ook een glasvezelprovider (dat is iets anders dan een glasvezel netbeheerder). Misschien ligt er een netwerk van Eurofiber oid.

Daarnaast zijn de meeste glasvezel netten opengesteld (verplicht) voor andere providers. Dat geldt misschien ook bij jou. Stap dan over op een andere provider als je kunt.
Het netwerk is van Reggefiber, het ligt er pas een jaar. Er zijn slechts twee providers; Caiway en Solcon. Ik weet niet of Solcon een hogere bitrate heeft...ik hoop dat daar informatie over te vinden is.

@Jay-B: ik woon in Twente.
@Xander: je hebt gelijk, ik heb inderdaad geen coax van de router naar het "kastje"

[ Voor 19% gewijzigd door Strandplevier op 28-12-2019 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
Strandplevier schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 09:13:
[...]

Het netwerk is van Reggefiber, het ligt er pas een jaar. Er zijn slechts twee providers; Caiway en Solcon. Ik weet niet of Solcon een hogere bitrate heeft...ik hoop dat daar informatie over te vinden is.

@Jay-B: ik woon in Twente.
@Xander: je hebt gelijk, ik heb inderdaad geen coax van de router naar het "kastje"
Nee het netwerk is van Delta Fiber Nederland voorheen was het netwerk van CiF. Delta en Caiway zijn samengegaan maar bieden wel aparte pakketten aan. Het tv platform wordt nu sinds kort ook gezamelijk gedeeld en inderdaad vind ik het beeld wel minder geworden. In januari komt er wel een grote update. Gelukkig heb ik ook nog coax. Is het niet een kwestie van wennen en je tv instelling hierop aanpassen. Kijk ook wel eens voetbal wedstrijden bij KPN glasvezel en Ziggo abonnees en schrik van de slechte kwaliteit maar ook dit kan een gewenning zijn.

Mocht je niet tevreden zijn dan bekijk de link even van Caiway.

https://www.caiway.nl/voorwaarden/full-hd-kijkgarantie

Overigens strandplezier, je kan Delta en Online dus ook nemen

[ Voor 6% gewijzigd door Roberto...... op 28-12-2019 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:29
Ik zie een paar mogelijkheden waar het probleem zou kunnen liggen. Misschien heeft de Amino een instelbare resolutie en staat die te laag (geen idee of je dat in kunt stellen, is maar een suggestie). Het zou ook kunnen dat de ruisonderdrukking van je tv veel te hoog staat en details hierdoor worden uitgesmeerd, of een andere instelling die te maken heeft met beeldverbetering.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik weet niet hoe je die hoge bitrates gemeten hebt, maar mijn eigen metingen laten een lagere bitrate zien:
ArChie in "Digitale TV info & frequenties bij Ziggo/Casema/Multikabel"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-05 23:59

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

@Strandplevier,

Zou je je posts willen wijzigen in plaats van meerdere posts onder elkaar te plaatsen?
Dit kan door op de ‘Wijzig’ knop te drukken van de originele post.

Alvast bedankt.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
Jaap-Jan schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 10:13:
Ik zie een paar mogelijkheden waar het probleem zou kunnen liggen. Misschien heeft de Amino een instelbare resolutie en staat die te laag (geen idee of je dat in kunt stellen, is maar een suggestie). Het zou ook kunnen dat de ruisonderdrukking van je tv veel te hoog staat en details hierdoor worden uitgesmeerd, of een andere instelling die te maken heeft met beeldverbetering.
Als aanvulling op Jaap-Jan probeer eens een andere HDMI poort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-05 06:41
Je zit wel erg hoog hoor voor ziggo en de bitrates, die komen niet hoger dan 13mbit/s max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[knip]
Ik weet niet hoe jij aan die bitrates komt voor Ziggo, maar er is geen enkele Ziggo HD (coax) zender die boven de 13Mbit komt met zijn bitrate? Dat is eenvoudig te meten (met geschikte apparatuur) en is daarnaast eigenlijk wel algemeen bekend.

Dus graag een bronvermelding van die wel erg hoge bitrates van 15-20Mbit?

Edit: wat @devil-strike hier eerder dus ook al zegt :+

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 28-12-2019 11:39 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalus101
Ik heb een lange tijd terug een hdhomerun aangesloten gehad op mijn Ziggo kabelaansluiting. Op je pc kun je de bitrates zien wijzigen terwijl het beeld loopt. De piekmomenten bij snel bewegende beeld zoals een voetbalwedstrijd zorgde voor pieks boven de 15 mbit op Ziggo sport bijv.
Dit kan ook per regio een tijdspanne weer verschillen vermoed ik. Dit is alweer een aantal jaren terug, dus het kan zo zijn dat die situatie nu weer veranderd is.

Hoe dan ook de Bottom Line is dat de beeldkwaliteit en bitrate over alle aanbieders gesproken, bij Ziggo gemiddeld gezien beter is.
hardware-lover schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 11:38:
[...]

Ik weet niet hoe jij aan die bitrates komt voor Ziggo, maar er is geen enkele Ziggo HD (coax) zender die boven de 13Mbit komt met zijn bitrate? Dat is eenvoudig te meten (met geschikte apparatuur) en is daarnaast eigenlijk wel algemeen bekend.

Dus graag een bronvermelding van die wel erg hoge bitrates van 15-20Mbit?

Edit: wat @devil-strike hier eerder dus ook al zegt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
digitalus101 schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 12:10:
Ik heb een lange tijd terug een hdhomerun aangesloten gehad op mijn Ziggo kabelaansluiting. Op je pc kun je de bitrates zien wijzigen terwijl het beeld loopt. De piekmomenten bij snel bewegende beeld zoals een voetbalwedstrijd zorgde voor pieks boven de 15 mbit op Ziggo sport bijv.
De video Elementary Stream (ES) van Ziggo Sport HD heeft een max bitrate van iets meer dan 11 Mbps, een gemiddelde bitrate van iets meer dan 10 Mbps en een minimum bitrate van iets meer dan 6 Mbps:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lgZTqzZ.png

Het betreft tegenwoordig een variabele bitrate die bereikt wordt door de constante bron bitrate te knijpen zodat de gezamenlijke bitrate van Ziggo Sport HD en SBS9 binnen de ongeveer 17 Mbps blijft. Beide HD kanalen hadden voorheen een constante bitrate van ongeveer 12 Mbps.
Dit kan ook per regio een tijdspanne weer verschillen vermoed ik.
Nee, sinds de samenvoeging van Ziggo en UPC worden de DVB transport streams in één centrale headend samengesteld en zijn daarmee voor alle regio's gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalus101
ArChie schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 13:55:
[...]Nee, sinds de samenvoeging van Ziggo en UPC worden de DVB transport streams in één centrale headend samengesteld en zijn daarmee voor alle regio's gelijk.
Dat kan kloppen, dit was in UPC gebied, voor de tijd van de samenvoeging van UPC en Ziggo. Om precies te zijn had ik UPC moeten zeggen ipv het hedendaagse Ziggo :)

Of het nou wel of niet boven de 15mbit in die verleden tijd kwam is iig voor de topicstarter nu niet van groot belang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IMWhizzle
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21-05 20:30
Caiway had een aantal jaar geleden prachtig beeld. Vergeleken met Ziggo waren ze toentertijd veel scherper. Sinds december weer Caiway alles in 1 besteld. Het beeld is lang niet meer zo scherp als voorheen. Veel detail verlies. Lijkt alsof Caiway het beeld eerst uitsmeert en dan doorgeeft.

NLZIET geeft zelfs een veel beter plaatje door via de native app op de Apple TV 4K. Dat is werkelijk beschamend. Caiway loopt steeds meer achter de feiten aan.

Bovenstaande komt erg negatief over, maar dat heeft te maken met een hoop gezeik vanaf de bestelling eind november. Ik schrok onder andere van de belabberde beeldkwaliteit.

[ Voor 37% gewijzigd door IMWhizzle op 09-01-2020 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strandplevier
IMWhizzle schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 08:48:
Caiway had een aantal jaar geleden prachtig beeld. Vergeleken met Ziggo waren ze toentertijd veel scherper. Sinds december weer Caiway alles in 1 besteld. Het beeld is lang niet meer zo scherp als voorheen. Veel detail verlies. Lijkt alsof Caiway het beeld eerst uitsmeert en dan doorgeeft.

NLZIET geeft zelfs een veel beter plaatje door via de native app op de Apple TV 4K. Dat is werkelijk beschamend. Caiway loopt steeds meer achter de feiten aan.

Bovenstaande komt erg negatief over, maar dat heeft te maken met een hoop gezeik vanaf de bestelling eind november. Ik schrok onder andere van de belabberde beeldkwaliteit.
Dat detailverlies van Caiway glasvezel t.o.v. Ziggo (met het laatste stuk koper dus geen glasvezel tot in het huis) is precies mijn probleem.
Er zijn hier in het buitengebied van Twente twee smaken: Caiway glasvezel of Solcon glasvezel. De vraag is nu of overstappen naar Solcon (heeft deze een hogere bitrate?) zinvol is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1343354

IMWhizzle schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 08:48:

Dat detailverlies van Caiway glasvezel t.o.v. Ziggo (met het laatste stuk koper dus geen glasvezel tot in het huis) is precies mijn probleem.
Er zijn hier in het buitengebied van Twente twee smaken: Caiway glasvezel of Solcon glasvezel. De vraag is nu of overstappen naar Solcon (heeft deze een hogere bitrate?) zinvol is....

Ik kan je vertellen dat dit voor de klant geen ene bal uit gaat maken. Dit omdat de dienst precies hetzelfde wordt geleverd. Het kan zijn dat het anders wordt aangeboden maar de dienst is achter de schermen PRECIES hetzelfde. Dat is dus niet alleen tv maar ook alle techniek en onderhoudssystemen die er achter hangen. Het mooie is ook dat een Caiway medewerker kan zien wat een solcon klant binnen krijgt het is namelijk precies hetzelfde systeem(idem. lijkt mij ook maar kan ik niet testen). Ik zou je dus adviseren om niet over te stappen dit heeft geen enkele zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
Strandplevier schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 20:22:
@Roberto : ik heb van Caiway een Genixis router Lunar Platinum-7840 en als "kastje" een Amino Aria model 710. Ik heb dus geen coax van Caiway maar alleen een glasvezel verbinding.
Je moet met Caiway webcare contact zoeken en je Aria om laten ruilen naar de Kamai 7x. Dan heb je weer top beeld en is de ontvanger sneller. Kijk anders bij het topic Caiway. Daar staat er genoeg over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1343354

Roberto...... schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 08:08:
[...]

Je moet met Caiway webcare contact zoeken en je Aria om laten ruilen naar de Kamai 7x. Dan heb je weer top beeld en is de ontvanger sneller. Kijk anders bij het topic Caiway. Daar staat er genoeg over.
Dit kan je ook doen hou er wel rekening mee dat ze nu weer de aria 7x leveren\(sinds begin feb uit mijn hoofd) en niet meer de kamai 7x de software van de kastjes is hetzelfde de hardware niet. Het is wel zo dat ze bij HOGE uitzondering een kamai7x aan je gaan geven maar om eerlijk te zijn is er precies 1 iemand die dat kan/mag/doet binnen caiway en die moet echt toestemming geven. Oftewel je kan het proberen maar denk dat ze je toch een aria 7x gaan geven.

btw hou er rekening mee dat je dan ook waarschijnlijk overgaat naar een nieuw platform (MOVE platform) in plaats van je huidige (FOKUSON platform)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Ik adviseer ook om je Aria 7X om te ruilen voor een Kamai 7X. Het beeld is beduidend beter en hij is gelijk geschikt voor 4K/HDR. Tevens reageert hij sneller op commando's omdat het werkgeheugen groter is.
Pagina: 1