Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 08:47
Ik heb een map met daarin een aantal grote TIF-bestanden. Wanneer ik die map met de Verkenner open wil ik de bestanden zien door middel van de optie "Pictogrammen". Omdat de TIF-bestanden erg groot zijn duurt het erg lang voordat de Verkenner er een pictogram van laat zien. Dat is vervelend, maar ach.

Maar waarom gebeurt dit elke keer weer opnieuw? Ik ben in de veronderstelling dat Windows die pictogrammen ergens opslaat (thumbnail cache) maar zou dan ook denken dat wanneer ik die map de volgende dag open, de pictogrammen meteen worden vertoond. Maar elke keer duurt het weer eeuwen (is een beetje overdreven) voordat hij die pictogrammen laat zien.

Weet iemand waarom dit is? Of hoe dit verholpen kan worden?

Dus aub (ook al is het goed bedoeld) geen reacties dat ik met andere programma's de pictogrammen moet bekijken. Ik wil graag weten WAAROM de pictogrammen van TIF-bestanden elke keer opnieuw aangemaakt moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-09 12:02

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

103720 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 17:11:
Ik heb een map met daarin een aantal grote TIF-bestanden. Wanneer ik die map met de Verkenner open wil ik de bestanden zien door middel van de optie "Pictogrammen". Omdat de TIF-bestanden erg groot zijn duurt het erg lang voordat de Verkenner er een pictogram van laat zien. Dat is vervelend, maar ach.

Maar waarom gebeurt dit elke keer weer opnieuw? Ik ben in de veronderstelling dat Windows die pictogrammen ergens opslaat (thumbnail cache) maar zou dan ook denken dat wanneer ik die map de volgende dag open, de pictogrammen meteen worden vertoond. Maar elke keer duurt het weer eeuwen (is een beetje overdreven) voordat hij die pictogrammen laat zien.

Weet iemand waarom dit is? Of hoe dit verholpen kan worden?

Dus aub (ook al is het goed bedoeld) geen reacties dat ik met andere programma's de pictogrammen moet bekijken. Ik wil graag weten WAAROM de pictogrammen van TIF-bestanden elke keer opnieuw aangemaakt moeten worden.
Die worden opgeslagen in Thumbs.db (verborgen), wordt die aangemaakt?

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 08:47
Ik zie geen Thumbs.db in het mapje staan, of bedoel je dat er ergens 1 Thumbs.db wordt aangemaakt waarin ALLE pictogrammen worden opgeslagen (met ALLE bedoel ik alle pictogrammen uit alle mapjes op mijn harde schijf)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

103720 schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 10:53:
Ik zie geen Thumbs.db in het mapje staan, of bedoel je dat er ergens 1 Thumbs.db wordt aangemaakt waarin ALLE pictogrammen worden opgeslagen (met ALLE bedoel ik alle pictogrammen uit alle mapjes op mijn harde schijf)?
Het is een verborgen bestand in de map. Dus standaard zou je het bestand niet zien. Heb je weergave van verborgen en systeembestanden wel aan staan?

Correctie: Op fileshares staat de thumbs.db in de map. Voor lokale disks wordt een centrale cache gebruikt.

https://www.ghacks.net/20...nail-cache-files-windows/

[ Voor 15% gewijzigd door downtime op 28-12-2019 11:02 ]