Twee schermen aansluiten op Acer Aspire 5 a515-51g-59gz

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1313722

Topicstarter
Beste Lezers,

Ik heb zojuist 2 beeldschermen gekocht 4K UHD, maar kom er net achter dat ik op mijn laptop maar 1 HDMI aansluiting heb en 1 USB-C aansluiting (Gen 1, 5 Gb/s). (Dom ik weet het ;)) Hierdoor is het niet mogelijk de 2 schermen aan te sluiten op de laptop.

Maar nu kom ik dit tegen : https://www.coolblue.nl/p...isplayport-converter.html

Is dit mogelijk of is dit alleen om de beeldschermen te dupliceren?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Djmaddox
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-02 21:02

Djmaddox

Stock speed? wat is dat?

Dat apparaat waar jij naar linkt heeft, naar mijns inziens, geen USB C aansluiting, alsook geen HDMI aansluitingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
Welke beeldschermen en welke laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Exact, dat wilde ik ook net vragen. Wat specs zou wel handig zijn, @Anoniem: 1313722 ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 16:04
Heeft je laptop displayport 1.2? Wellicht ondersteunt het scherm daisy-chaining.
https://www.dell.com/supp...eam-transport-mst?lang=nl

Anders wellicht via een dockingstation.

[ Voor 7% gewijzigd door frickY op 27-12-2019 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-06 13:33
frickY schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 17:43:
Heeft je laptop displayport 1.2? Wellicht ondersteunt het scherm daisy-chaining.
https://www.dell.com/supp...eam-transport-mst?lang=nl

Anders wellicht via een dockingstation.
Gaat volgens de info van Dell niet werken met twee 4K schermen.

Dat wordt dus een dongle of docking station voor op de de USB-C aansluiting. Wat wel of niet werkt hangt af van wat de USB-C aansluiting ondersteunt. Grofweg bestaan er drie types:
- Ondersteunen alleen USB. Dock zoals gelinkt door de TS kan, let wel op dat deze meestal beperkingen hebben afhankelijk van de beschikbare bandbreedte.
- USB + Displaypoort alt mode. Simple dongle is genoeg.
- USB + Thunderbolt alt mode. Docking station door de hogere bandbreedte vaak geen beperkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Djmaddox schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 17:05:
Dat apparaat waar jij naar linkt heeft, naar mijns inziens, geen USB C aansluiting, alsook geen HDMI aansluitingen.
Nee, volgens mij staat er dat je hem in een USB 3.0 steekt. Vervolgens kun je er twee beeldschermen op aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
johnkeates schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 17:07:
Welke beeldschermen en welke laptop?
Ik heb een Acer Aspire 5 a515-51g-59gz en twee beeldschermen https://www.coolblue.nl/product/722237.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Christiaan676 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 18:02:
[...]

Gaat volgens de info van Dell niet werken met twee 4K schermen.

Dat wordt dus een dongle of docking station voor op de de USB-C aansluiting. Wat wel of niet werkt hangt af van wat de USB-C aansluiting ondersteunt. Grofweg bestaan er drie types:
- Ondersteunen alleen USB. Dock zoals gelinkt door de TS kan, let wel op dat deze meestal beperkingen hebben afhankelijk van de beschikbare bandbreedte.
- USB + Displaypoort alt mode. Simple dongle is genoeg.
- USB + Thunderbolt alt mode. Docking station door de hogere bandbreedte vaak geen beperkingen.
Ik heb Acer gebeld, en die zeggen dat dit type USB-C op mijn laptop geen beeld ondersteunt en er dus niks mogelijk is met twee beeldschermen. Totdat ik hetgeen in de link tegenkwam (gewoon via USB3.0). Hoop dat het werkt anders moet ik een nieuwe laptop aanschaffen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
Je kan er maar 1 beeldscherm op aansluiten. "Gewoon via USB3.0" bestaat niet, er is USB-C met DisplayPort, wat eigenlijk gewoon een DisplayPort aansluiting is, en je hebt DisplayLink, een USB-GPU met video aansluiting. Deze kan dus extra beeldschermen aansturen, maar niet met volledige video versnelling. 3D en 2D kan je dus vergeten, maar voor wat simpel kantoorwerk wil dat nog wel.

Wil je 'echt' twee schermen aansluiten, dan moet je een betere laptop kopen. Bijvoorbeeld een met thunderbolt 3 en/of meerdere displayport aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
johnkeates schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 18:30:
Je kan er maar 1 beeldscherm op aansluiten. "Gewoon via USB3.0" bestaat niet, er is USB-C met DisplayPort, wat eigenlijk gewoon een DisplayPort aansluiting is, en je hebt DisplayLink, een USB-GPU met video aansluiting. Deze kan dus extra beeldschermen aansturen, maar niet met volledige video versnelling. 3D en 2D kan je dus vergeten, maar voor wat simpel kantoorwerk wil dat nog wel.

Wil je 'echt' twee schermen aansluiten, dan moet je een betere laptop kopen. Bijvoorbeeld een met thunderbolt 3 en/of meerdere displayport aansluitingen.
Top! Bedankt!

En voor deze beeldschermen heb ik dan echt die thunderbolt 3 en/of displaypoorten nodig of volstaat 2x HDMI? (HDMI ondersteunt geen 4K)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Geen ervaring mee, maar er zijn HDMI-hubs. Zou dat een oplossing kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:52

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar VB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Anoniem: 1313722 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 18:35:
[...]

Top! Bedankt!

En voor deze beeldschermen heb ik dan echt die thunderbolt 3 en/of displaypoorten nodig of volstaat 2x HDMI? (HDMI ondersteunt geen 4K)?
Kleine kans dat je een laptop met twee HDMI poorten kan vinden. Goedkope laptops hebben over het algemeen weinig aansluitingen, soms 1 video aansluiting, soms 2, en in de meeste gevallen is daar dan een VGA van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 16:04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
johnkeates schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 22:42:
[...]

Kleine kans dat je een laptop met twee HDMI poorten kan vinden.
Ja, maar kan wat ik adviseerde daarin niet voorzien? Namelijk een HDMI hub of switch? Nogmaals, geen ervaring mee, maar als ik even Google, zie ik dat ze voor gevallen als dit juist worden aanbevolen.

Edit:
Volgens mij bevestigt deze Wikipedia pagina dit vermoeden:
Wikipedia: High-definition multimedia interface

[ Voor 20% gewijzigd door Techneut op 28-12-2019 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Techneut schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 10:52:
[...]
Ja, maar kan wat ik adviseerde daarin niet voorzien? Namelijk een HDMI hub of switch? Nogmaals, geen ervaring mee, maar als ik even Google, zie ik dat ze voor gevallen als dit juist worden aanbevolen.

Edit:
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
Dat is wel een heel kort antwoord. Kun je ook vertellen waarom niet? Waar dienen die dingen dan wel voor? En wat is het verschil met een computer met wel twee HDMI-poorten, of bestaan die helemaal niet?

Edit:
Let wel, mocht je het met een beetje te veel haast over het hoofd hebben gezien, ik heb het niet over een switch voor netwerken, maar een HDMI-switch, dat is duidelijk iets totaal anders.

[ Voor 32% gewijzigd door Techneut op 29-12-2019 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Techneut schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 10:52:
[...]

Edit:
Voor zover mijn kennis strekt een laptop moet twee uitgaande poorten hebben die video ondersteunen. Een laptop met twee HDMI poorten is moeilijk te vinden en een HDMI hub dupliceert het beeld. M.a.w. Je krijgt dezelfde beelden als het laptop beeld.
Dit is niet helemaal wat ik zoek.

Ik heb 1 HDMI poort en 1 USB-C maar die laatste ondersteunt geen video.
Pagina: 1