Beste Tweakers,
Ik heb een vriend van me aan PC Gaming geholpen, met jullie hulp wil ik zijn ervaring zo goed mogelijk maken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het moet een All-round pc worden met de nadruk op Gaming. De PC zal namelijk voornamelijk voor gaming gebruikt worden. Spellen als LoL, WoW, maar ook BFV en Rainbow6 etc. Het is niet nodig dat alle spellen op 'Ultra' oid gespeeld worden, zolang het maar vloeiend loopt op een 1080p scherm. (aka 60fps)
Met all-round bedoel ik dat er genoeg opslag ruimte moet zijn voor muziek/films e.d.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Assembleren doe ik zelf. Budget ligt om en nabij 700 euro. Als het meer is vanwege verzendkosten, is dat ook geen ramp. Het gaat er om dat voor die prijs de best mogelijke componenten zijn geselecteerd.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie ook bovenstaande waarvoor het systeem nodig is. 16gb ram lijkt mij minimaal nodig?.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren qua merk. AMD of Nvidia beide welkom. Graag bewezen merken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen bepaalde eisen of wensen.
Ga je overklokken?
Nope
Wat verwacht je van ons?
Ik heb hieronder een lijst staan, ik wil graag weten of de lijst verder geoptimaliseerd kan worden en of het zo redelijke future proof is voor iemand zijn eerste gamepc.
Ik heb een vriend van me aan PC Gaming geholpen, met jullie hulp wil ik zijn ervaring zo goed mogelijk maken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het moet een All-round pc worden met de nadruk op Gaming. De PC zal namelijk voornamelijk voor gaming gebruikt worden. Spellen als LoL, WoW, maar ook BFV en Rainbow6 etc. Het is niet nodig dat alle spellen op 'Ultra' oid gespeeld worden, zolang het maar vloeiend loopt op een 1080p scherm. (aka 60fps)
Met all-round bedoel ik dat er genoeg opslag ruimte moet zijn voor muziek/films e.d.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Assembleren doe ik zelf. Budget ligt om en nabij 700 euro. Als het meer is vanwege verzendkosten, is dat ook geen ramp. Het gaat er om dat voor die prijs de best mogelijke componenten zijn geselecteerd.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie ook bovenstaande waarvoor het systeem nodig is. 16gb ram lijkt mij minimaal nodig?.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren qua merk. AMD of Nvidia beide welkom. Graag bewezen merken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen bepaalde eisen of wensen.
Ga je overklokken?
Nope
Wat verwacht je van ons?
Ik heb hieronder een lijst staan, ik wil graag weten of de lijst verder geoptimaliseerd kan worden en of het zo redelijke future proof is voor iemand zijn eerste gamepc.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed | € 117,62 | € 117,62 |
| 1 | Moederborden | ASRock B450M Pro4 | € 75,- | € 75,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 1660 Super Ventus XS OC | € 251,- | € 251,- |
| 1 | Behuizingen | Cooler Master MasterBox Lite 5 | € 47,66 | € 47,66 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB | € 55,66 | € 55,66 |
| 1 | Voedingen | BitFenix Formula Gold 450W | € 61,- | € 61,- |
| 1 | Solid state drives | Intel 660p 1TB | € 100,- | € 100,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 707,94 | ||