Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartMolk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-02-2021
Beste tweakers,

Gister mijn modem mogen ontvangen van online.nl alleen nu is het geval met aansluiten dat ik niet helemaal precies weet hoe dit werkt. Op de oude aansluiting neem ik aan dat dit van ADSL afkomt en hoogstwaarschijnlijk niet op dezelfde manier aangesloten moet worden.

Het is zeker onmogelijk om het direct op deze kast met een kabel aan te sluiten op de modem? Er had volgens de handleiding nog een bepaald kastje moeten bijzitten die er niet bij zat.

P.s. de blauw en wit kabel gaat naar de kabel van de modem die er vervolgens direct ingeplugt zit.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/JPPL3md2iWDVr61A1Swp6QLIgnTcYVRlBeVpK5SchsyGkuurZk58OrqKSf028qf1p7kEBrWRhHix9DNZ6cOPBfJvJ04VNfodHLW-fsEW_4s3M63coFNtxcApCWubG8mTqluaL1uZ8S-wBnIz-ne2QvitUz2as7H-96_KAed0GYf8Zh7TBfjvzVSgn9OzGQx23D2WeZ8kyIsi_dJ_NJxXKs0_fFQHYgUg2k7f2ENeNdH5GeuemU5mp2JMcTE4ggdKbMBehGa7QV28ef4hNWHbB_3ItUEzLFNT5wluaWrBxbPxElLTBCEmr7dyJOir21pkrNrzUR3Hun-v8V9_qA9_SOVKlXMnLVcFxfIjopfvn9iKOrgsrtAf3eIRknSCcmYddR5OsDo6Clh9uSaANgT7zUDcL6qfw6ZV49gIWSbNg_uunDuJwCofxSv0sNDQuxfqpYp0uANg2zfyMCpkT9_lP2D5zXFSnf7iPfykpmGOd1E1ghHqzcJZazFXAtbbYanUVsGR_R3ce_mNgZuspsCfVj53CViXNlLt75tzT8tE72jDkDNqL-Gm4rsPt9CXGbnIpxJkMUw5J53zbADf_Txz-4GtbFS3ZjuvgWtmk9woSKtbvZihuHbYfRE-_ZU65WnSwUTv0smHsAtrzJs0SLEiDoHyYv2pZmnXhwmfsTEabTyn-qkREfnzzQ=w187-h396-no

[ Voor 3% gewijzigd door BartMolk op 27-12-2019 16:55 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@BartMolk Wat voor verbinding neem je af van Online.nl dan? Het modem dat je nu hebt is voor ADSL. Dus dat zou wel degelijk hetzelfde aangesloten moeten worden. :)
Kreeg je deze modem door Online.nl geleverd? Want het is wel een erg oud exemplaar.

[ Voor 19% gewijzigd door Room42 op 27-12-2019 17:01 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartMolk
Ik heb deze inderdaad van online geleverd gekregen gister. Volgens het pakket staat er DSL weet niet of dit het zelfde is als ADSL? Is het anders een mogelijkheid om deze kast er af te halen en dan kijken hoe het aangesloten zit?

Is een UTP Aansluitkastje verplicht met het aansluiten van een modem want die zit er namelijk niet tussen of functioneerd deze kast het zelfde die er nu zit van de PTT/KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartMolk
Heb het kastje er ondertussen afgetrokken maar er komen 50 verschillende kabels uit, nu is het zo dat witblauw / blauw aangesloten zit op wit/oranje vanuit de hoofdpijp en dit zit op een oude telefoonkabel aangesloten.

Verder zit er nog een gehele witte/ blauwe kabel op de kleuren rood/blauw en deze gaat via een lan rj45 kabel ergens door de muur. Kan het misschien zijn dat ik de verkeerde aansluiting gebruik?

P.s. kan geen foto's plaatsen nog helaas 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:29

lordsnow

I know nothing

Als je oude verbinding ADSL was en het nieuwe VDSL, dan is de fysieke kabel hetzelfde. Het oude signaal wordt vervangen voor het nieuwe over dezelfde lijnen. Oftewel, de bestaande stekker kan gewoon in de DSL-poort van de Zyxel.

Je kan zien of de Zyxel een DSL-signaal "ziet" op je verbindining, want dat gaat het DSL-lampje branden aan de voorkant. (Het tweede lampje) Voor een ADSL signaal is deze groen, en bij een VDSL signaal oranje.

Als het DSL-lampje niet gaat branden dan is het signaal mischien geleverd over een ander aderpaar. Je gaf zelf aan dat je "50 verschillende kabels" hebt - dan is het tijd om Online.nl te vragen om een monteur.