TV scherm knippert via HDMI kabel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessbundy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-07-2020
Goedemiddag,

Ik heb een vraag over het volgende, ik gebruik af en toe mijn laptop om films/series via mijn TV te kijken (via een HDMI kabel). Alleen sinds ik deze laptop heb aangeschaft (juli dit jaar), en dus aan mijn TV koppel (oudere Philips) krijg ik regelmatig een zwart knipperend beeld op mijn TV, zie hier (kijk vanaf 00:10)

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Laptop via HDMI naar TV knipperend scherm
Het ligt zeker niet aan de HDMI kabel want dan heb ik al geprobeerd. Heeft iemand hier ervaring mee? Waar kan dit aan liggen of hoe kan ik dit verhelpen? Ik heb namelijk zelf geen flauw idee.

PS: het is deze laptop: HP PAVILION 15-CS1855ND (helemaal up to date dus ook de videokaart)

Alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door wessbundy op 27-12-2019 16:48 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:04
Het volgende klinkt misschien wat vreemd maar is op de TV een antenne kabel (COAX) aangesloten?
Probeer die een los te halen en dan te kijken naar een film via de laptop.

Ik heb dit verschijnsel tussen mijn Samsung TV en Samsung BD-Speler (oudere modellen)
COAX los op de TV en geen problemen meer... Geen idee waar het vandaan komt.

Bla Bla Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:23

De Nelis

en anders maar niet...

Het lijkt erop dat de verkeerde (te hoge) resolutie uitgestuurd word naar de tv. Ik zou daar even naar kijken, probeer anders ook even om het beeld alleen naar de tv uit te sturen ipv. laptopscherm en tv.

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessbundy
MarchelHoek schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 16:45:
Het volgende klinkt misschien wat vreemd maar is op de TV een antenne kabel (COAX) aangesloten?
Probeer die een los te halen en dan te kijken naar een film via de laptop.

Ik heb dit verschijnsel tussen mijn Samsung TV en Samsung BD-Speler (oudere modellen)
COAX los op de TV en geen problemen meer... Geen idee waar het vandaan komt.
Nee, alleen een digitale ontvanger van Humax is aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessbundy
DeNelis schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 16:46:
Het lijkt erop dat de verkeerde (te hoge) resolutie uitgestuurd word naar de tv. Ik zou daar even naar kijken, probeer anders ook even om het beeld alleen naar de tv uit te sturen ipv. laptopscherm en tv.
Hoe kan ik dit het makkelijkst zien? Ik heb overigens ook al geprobeerd via windows logo + P en dan alleen het beeld weer te geven op mijn TV scherm maar ook dan heb ik dat het scherm regelmatig flikkert... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:26

Milmoor

Footsteps and pictures.

Wat is gebruikte resolutie en refreshrate? Want als die combinatie te hoog is, dan krijg je soms van dit soort verschijnselen. Dan kan een onderdeel het net niet aan. In mijn geval mijn (al wel erg oude) videokaart. Die wilde geen 4K op 60hz, wel op 58hz. Als hij nu x@60 is, gaat het dan op x@30 wel goed? Dat is snel te proberen via de videokaart instellingen.

Als je wat uitgebreider wil experimenteren: https://www.monitortests....om-Resolution-Utility-CRU. Maar doe eerst de @30 test.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessbundy
Milmoor schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 22:17:
Wat is gebruikte resolutie en refreshrate? Want als die combinatie te hoog is, dan krijg je soms van dit soort verschijnselen. Dan kan een onderdeel het net niet aan. In mijn geval mijn (al wel erg oude) videokaart. Die wilde geen 4K op 60hz, wel op 58hz. Als hij nu x@60 is, gaat het dan op x@30 wel goed? Dat is snel te proberen via de videokaart instellingen.

Als je wat uitgebreider wil experimenteren: https://www.monitortests....om-Resolution-Utility-CRU. Maar doe eerst de @30 test.
Van me laptop is 60hz en als ik kijk op het tweede scherm (tv dus) dan staat die op 59 hz. Maakt dit verschil? Moet ik dit juist niet beide op 60 zetten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:26

Milmoor

Footsteps and pictures.

Probeer het uit. Je maakt niets stuk, je krijgt hooguit geen beeld. Draai je op 4K, of op 1920*1080?

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessbundy
Milmoor schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 14:35:
Probeer het uit. Je maakt niets stuk, je krijgt hooguit geen beeld. Draai je op 4K, of op 1920*1080?
Ik draai op 1920 x 1080, maar ik zal het straks is testen hoe die bij een lagere hz draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessbundy
Milmoor schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 14:35:
Ik heb de instellingen nu als volgt:

Laptop: 60 P
TV: 50 i

Voor nu lijkt het te werken, blijkbaar ondersteunt mijn TV niet de instellingen vanuit mijn laptop.

Thanks in iedergeval! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-06 23:05
Mijn god wat een kleurverschil :|
Maar misschien is het ook handig als je het typenummer van je TV hier even post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessbundy
spNk schreef op maandag 30 december 2019 @ 12:00:
Mijn god wat een kleurverschil :|
Maar misschien is het ook handig als je het typenummer van je TV hier even post.
Dit is de TV: https://tweakers.net/pric...604h-zwart/specificaties/. Aardig verouderd zoals je dus ziet! ;)
Pagina: 1