Externe SSD

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Een externe SSD voor persoonlijke data opslag: 500GB tot 1TB - Data encryptie voor privacy & security - Snelheid niet belangrijk - Prijsbewust maar build quality en security is prioriteit - Geen bloatsoftware

Wat is je budget?
€100-€150 of meer, ben bereid om meer te investeren voor future proof en kwaliteit

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Neen.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Persoonlijke data opslag voor onderweg

Ik ben een leek en heb geprobeerd me erin te verdiepen en zal dat verder doen, maar zou elk advies van experts ten zeerste op prijs stellen.

Bij voorbaat dank en prettige feestdagen gewenst.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

CAA Beleid gemist?
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Voor sommige componenten kun je in dit forum al beginnen met lezen van het *Algemeen Advies*. Doe dit dan ook voordat je hier post!
Post je zelf bedachte onderdelen met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.
Afgezien daarvan voldoet volgens mij iedere externe ssd. Heb je überhaupt al wat uitgezocht?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Elke SSD werkt wel, maar voor crypto kan je beter OS-native tools gebruiken. Op macOS is dat FileVault op Windows is dat BitLocker en op Linux is dat LUKS.

Ga naar de pricewatch, filter op externe SSDs en 500GB of meer en je bent klaar.

[ Voor 21% gewijzigd door johnkeates op 27-12-2019 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internaut
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:58
Samsung T5