Schone installatie Dell laptop licentie gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoraxx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-08 15:03
Hi,

Misschien een domme vraag, maar een nieuwe laptop wordt geleverd vaak met Windows 10.
Nu zit er enorm veel bloatware bij, zoals bij mijn Dell laptop.

Het liefst doe ik nu een schone installatie, door windows te downloaden van Microsoft en op USB te zetten.

Maar is het mogelijk om dan de licentie die bij de aanschaf van je laptop zit te gebruiken? Ik zie namelijk geen sticker met een serial key oid.

Ik heb gezocht, maar kon hier niets over vinden (misschien verkeerde zoektermen gebruiken)

Beste antwoord (via Thoraxx op 27-12-2019 15:47)

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-09 12:39

E-Vix

Nu met sneeuw!

Ja dat kan, en je hoeft er helemaal niets voor te doen. Alleen de zelfde versie van Windows 10 installeren die er op stond (dus Home, Pro, Enterprise, etc).
Windows 10 activeert online aan de hand van een computerID die wordt berekend van jouw hardware. Deze staat bij MS in een database, en als er dus al een licentie aan gekoppeld is dan kan activeert hij gewoon opnieuw na de installatie.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-09 11:20
De serienummer zit in je BIOS ingebakken.
Zie bv:
https://www.techspot.com/...your-windows-product-key/

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordy_413
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 14-09 11:03
Als jij nu een clean install doet, zal hij wel vragen om een key maar als je die vraag negeert. dan is je windows gewoon geactiveert.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-09 12:39

E-Vix

Nu met sneeuw!

Ja dat kan, en je hoeft er helemaal niets voor te doen. Alleen de zelfde versie van Windows 10 installeren die er op stond (dus Home, Pro, Enterprise, etc).
Windows 10 activeert online aan de hand van een computerID die wordt berekend van jouw hardware. Deze staat bij MS in een database, en als er dus al een licentie aan gekoppeld is dan kan activeert hij gewoon opnieuw na de installatie.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoraxx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-08 15:03
Super! Niet gedacht dat het zo makkelijk zou zijn haha.
Dacht dat wordt een nieuwe licentie kopen, maar zit dus gewoon een OEM licentie in die herkend wordt door Microsoft d.m.v. hardware configuratie.

Vriendelijk bedankt voor alle snelle antwoorden!
Ga ik mee aan de slag!