Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop maar ik kom er niet uit door het volgende: Ik wil de laptop via usb-c kunnen aansluiten op een usb-hub/docking station en via deze aansluiting wil ik een extern beeldscherm aan kunnen sluiten (via HDMI, of evt Display-port) én de laptop kunnen laden.
Dit omdat ik zakelijk een HP X2 Chromebook heb die alleen usb-c heeft. Op mijn bureau thuis wil zowel deze chromebook als de windows-laptop via een kabel (usb-c) aan kunnen sluiten op een hub waar een beeldscherm, toetsenbord en muis op zijn aangesloten én tegelijkertijd de chromebook/laptop geladen kan worden. Als dit laatste echt niet mogelijk is, dan kan ik uiteraard de lader van het desbetreffende apparaat aansluiten, maar het liefst dus via de hub.
Ik heb deze week een Lenovo s540-15iwl aangeschaft, maar hier blijken via mijn usb-c hub alleen de usb-a poorten te werken, en het externe beeldscherm via hdmi niet. Inmiddels ben ik erachter dat usb-c poorten heel erg verschillen. Ik kan vaak alleen vinden of er usb-c op de laptop zit, maar niet of bovenstaande mogelijk is.
Daarom de volgende vragen:
Budget tot € 1000,-. Maar als de enige opties iets duurder zijn dan hoor ik dit ook graag.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, de laptop is vooral voor thuisgebruik op schoot en soms op bureau.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen voorkeuren voor merken, hoewel ik zelf vooral kijk naar standaard merken als Acer, Lenovo, HP, etc. Maar als jullie als experts andere ideeën hebben dan hoor ik dit graag. Wel een betrouwbare laptop met goede prestaties.
Alvast dank!
Dit omdat ik zakelijk een HP X2 Chromebook heb die alleen usb-c heeft. Op mijn bureau thuis wil zowel deze chromebook als de windows-laptop via een kabel (usb-c) aan kunnen sluiten op een hub waar een beeldscherm, toetsenbord en muis op zijn aangesloten én tegelijkertijd de chromebook/laptop geladen kan worden. Als dit laatste echt niet mogelijk is, dan kan ik uiteraard de lader van het desbetreffende apparaat aansluiten, maar het liefst dus via de hub.
Ik heb deze week een Lenovo s540-15iwl aangeschaft, maar hier blijken via mijn usb-c hub alleen de usb-a poorten te werken, en het externe beeldscherm via hdmi niet. Inmiddels ben ik erachter dat usb-c poorten heel erg verschillen. Ik kan vaak alleen vinden of er usb-c op de laptop zit, maar niet of bovenstaande mogelijk is.
Daarom de volgende vragen:
- Is er een makkelijke manier om te zien wat een usb-c poort kan (bijv: 'usb-c 3.2 gen 2 kan sowieso hdmi doorsturen + laden')? In dat geval kan ik zelf prima mijn laptop uitzoeken?
- Welke laptop voldoet volgens jullie aan mijn eisen/wensen?
- Ik zoek een Windows 10 (64-bit; Home of Pro maakt niet uit) vooral voor thuisgebruik (meestal op schoot, soms op bureau via usb-hub); gewicht is dus niet zeer belangrijk, maar niet heel zwaar.
- Moet via usb-c aangesloten worden op docking station en via deze aansluiting scherm (hdmi/display port), muis & toetsenbord aan kunnen sluiten + de laptop kunnen laden
- Over het algemeen voor gebruik: internet (veel tabbladen), tekstverwerken, netflix kijken foto’s bewerken. Moet ook in staat zijn om Fusion 360 (systeemvereisten: https://autode.sk/2SsmD2S) te draaien en eenvoudig werk uit te voeren met Adobe Illustrator/InDesign/Photoshop.
- Graag SSD (ivm snel opstarten) & 15 of 14 inch
Budget tot € 1000,-. Maar als de enige opties iets duurder zijn dan hoor ik dit ook graag.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, de laptop is vooral voor thuisgebruik op schoot en soms op bureau.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen voorkeuren voor merken, hoewel ik zelf vooral kijk naar standaard merken als Acer, Lenovo, HP, etc. Maar als jullie als experts andere ideeën hebben dan hoor ik dit graag. Wel een betrouwbare laptop met goede prestaties.
Alvast dank!