Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zwart beeld na windows 10 usb via bios.

Pagina: 1
Acties:

• wouterdeventer
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 04-06-2021
Onlangs heb ik via marktplaats een pc aanschaft met windows 10 education. Omdat ik een productkey voor windows pro al had gekocht heeft de verkoper mij zijn usb met windows 10 pro uitgeleend.

Ik had de usb in een willekeurige poort gestoken en na het opnieuw opstarten via F12 kwam ik in het bootmenu en heb gekozen uit de eerste usb optie. Mocht deze poort niet de juiste zijn dan kon ik opnieuw beginnen, zo dacht ik. Ik kreeg na het selecteren wel een windows 10 logo met draaipuntjes. En hierna bleef het beeld op zwart. Na het opstarten hoor ik iedere keer een lange piep. Geen korte zoals normaal.

Na een aantal keren opnieuw geprobeerd op te starten heb ik contact opgenomen met de verkopen. Samen hebben we het volgende geprobeerd:

CMOS batterij er uit gehaald. Met schroevendraaier 2 pinnetjes connectie laten maken zoals beschreven in de handleiding.

De verkoper heeft de PC mee naar huis genomen en een andere videokaart geprobeerd en natuurlijk een andere monitor. Helaas blijft het probleem bestaan. Ik heb helemaal geen verstand van computers of hardware, maar gezien dat ik nu een pc met windows 10 nodig heb hoop ik dat het op te lossen is! Hebben jullie tips?

Moederboard:
Gigabyte GA-EP45-DS3

Andere specificaties kan ik opvragen bij de verkoper waar de computer nu staat.

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Wacht, start het ding nog wel normaal op of is alles nu zwart beeld?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• wouterdeventer
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 04-06-2021
Start normaal op, langzame piep in het begin. Toetsenbord en muis zijn verlicht maar geen beeld.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
wouterdeventer schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 15:41:
Start normaal op, langzame piep in het begin. Toetsenbord en muis zijn verlicht maar geen beeld.
"Langzame piep"? Je bedoelt een lange piep? Dat klinkt niet goed. Herhaalt de piep zich nog?

Anders is de standaardprocedure de handleiding van het moederbord erop naslaan wat die piep betekent. Vervolgens kijken of dat direct te duiden valt en anders met zo min mogelijk randapparatuur (zoals disks, insteekkaarten, etc.) opstarten en dan langzaam terug naar de gewenste situatie tot het probleemgeval zich voordoet. Dan weet je wat er mogelijk defect is.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

wouterdeventer schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 15:41:
Dat is dus niet normaal :p
Mijn vraag was meer: doet het ding het nog zonder dat die usb stick er in zit, m.a.w. kun je hem nog gebruiken zoals je hem aanvankelijk kreeg, of is het sinds de usb poging allemaal niet meer in orde?
Indien hij het helemaal weigert te doen is stap 1 inderdaad wat @Room42 zegt, eerst eens uitzoeken wat die piep betekent!

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• norris92
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-02-2024
Hi all, Ik ben de verkoper en heb de PC nu bij mij thuis staan. @Wouter, dank voor de goede post. Daarop aanvullend, PC specs:

Moederboard: Gigabyte GA-EP45-DS3R
Intel Q6600 @ 2,4Ghz (stock speeds)
MSI GeForce 8800 GTS 640MB
8 GB Ram
Voeding: Xilence 600W

Volgens mij, heel goed luisterend, is het een lange piep en twee korte. In het mobo-boekje staat dat het dan een probleem is met de videokaart en/of monitor. We hebben verschillende monitoren/kabels geprobeerd, zonder resultaat. Ook even een andere videokaart erin gehad (een R9 270x, die in een andere PC goed werkt). Hoe dan ook de PC geeft geen beeld meer. Uiteraard ook geprobeerd zonder die USB-stick (die in andere computer goed heeft gewerkt). Verder nog geprobeerd:

Opstarten zonder HDD's, zonder DVD-speler, met slechts 1 reep geheugen. De piep blijft hetzelfde en geen beeld.
Ook nog videokaart in een ander PCI-E-slot gedaan, maar helaas ook zonder resultaat. Misschien ligt het aan de voeding? Heb dit niet kunnen testen. De PC heeft jaren goed gewerkt in deze configuratie. Maar kan nu dus niet ontdekken waaraan het ligt.
(voor de goede orde: Wouter kan ook zonder problemen het geld terugkrijgen, heb ik al aangeboden, maar we willen ook nog even weten of er andere dingen zijn te bedenken). Alvast bedankt voor het meedenken.

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:18
-Continuous long beep :Memory not correctly installed.
-Continuous short beep :Power supply unit failed.

Van de gigabite site. Het eerste wat je had moeten controleren trouwens.

Memory even opnieuw plaatsen en controleren of de dims van hetzelfde type zijn en kijken of alle power kabels er goed in zitten.

Of even proberen met 1 van de 2 dims en als de eerste niet werkt de 2de.

Troubleshooting 101 Dit soort problemen zijn overigens redelijk veel voorkomend bij oude systemen zeker als ze een tijdje zonder stroom gestaan hebben.

edit : hele code error lijst :

1.AWARD BIOS
1 short beep :System normal
2 short beep :CMOS Error
1 long beep and 1 short beep:Memory error
1 long beep and 2 short beep:Graphic card error
1 long beep and 3 short beep :AGP error
1 long beep and 9 short beep :Memory Error
Continuous long beep :Memory not correctly installed
Continuous short beep :Power supply unit failed

2.AMI BIOS

1 short beep :Memory Error
2 short beep:Memory parity check error.
3 short beep :basic memory 64K address check error
4 short beep :Real Time Clock malfunction .
5 short beep :CPU error
6 short beep:Keyboard error
7 short beep :CPU interruption error
8 short beep:Graphic card error
9 short beep :Memory error
10 short beep :CMOS error
11 short beep :CPU cache memory malfunction

[ Voor 54% gewijzigd door computerjunky op 27-12-2019 17:20 ]

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:59
norris92 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 17:12:

Moederboard: Gigabyte GA-EP45-DS3R
Intel Q6600 @ 2,4Ghz (stock speeds)
MSI GeForce 8800 GTS 640MB
8 GB Ram
En voor die oude meuk heb je geld gevraagd?
Exacte type?

Tijdens transport kan iets (bijna) los zijn geraakt. Loop alles na, druk alle kabels aan en reseat het ram.
Maar probeer ook eens een andere voeding want van Xilence heb ik zelden iets fatsoenlijks gezien.

• norris92
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-02-2024
Dank voor de tips zover. Zojuist nog een andere voeding geprobeerd:
Cooler Master B500 ver.2. Helaas ook zonder resultaat.
Deze voeding werkt in een andere computer wel goed.
Nog een keer de diverse componenten eruit gehaald en er weer in gestopt (en goed aangedrukt), maar helaas geen resultaat.

Tot voor kort heeft de computer goed gewerkt. Heeft niet langer dan een week zonder stroom gestaan. Ook bij Wouter thuis heeft de computer gewerkt. Is nu dus helaas "overleden". Geen idee waar het aan ligt. Wat mij betreft: niet goed geld terug 🙂👍. Wouter, laat maar weten. Als er nog andere tips zijn, zijn die uiteraard ook welkom.
Pagina: 1