Ik heb net een plexot 16/10/40 willen installeren op mijn computer.ok ,dit is gelukt .Hij zit op de secondary master ,maar nu herkent hij m'n dvd speler niet meer (pioneer) .Hij zit ook op de secondary (slave of master?????).Ik denk dat het iets te maken heeft met de jumperinstellingen van de dvd speler. Maar ik weet op wat ik die moet instellen. er zijn 5 mogelijkheden en nu staat hij op de middenste.Wie kan er mij helpen.
Verwijderd
Zet je brander en DVD op de secundairy IDE (brander master DVD slave) en dan de rest op je Primairy ide
Als je niet weet hoe je je DVD-speler op slave/master moet zetten, zou je kunnen kijken op de site van de fabrikant. Daar willen de jumperinstellingen nog wel eens vermeld staan!
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Vaak worden de jumper instellingen weergegeven via een stickertje dat op het apparaat zit of bij de jumpers zelf.
Staat dat er niet op dan heb jij waarschijnlijk wel een boekje (handleiding) waar het in moet staan, of anders (zoals hier boven vermeld) zoek je het op op de website van de fabrikant.
Suc6
Staat dat er niet op dan heb jij waarschijnlijk wel een boekje (handleiding) waar het in moet staan, of anders (zoals hier boven vermeld) zoek je het op op de website van de fabrikant.
Suc6
Good goan
Move HA -> O&IO
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
waarom zoekken ?
er zijn maar 3 mogelijkheden,
MA (master)
CS (cable select)
SL (slave)
hij staat al in een stand, dus het is hoogstens nog 2 keer je jumper verplaatsen
er zijn maar 3 mogelijkheden,
MA (master)
CS (cable select)
SL (slave)
hij staat al in een stand, dus het is hoogstens nog 2 keer je jumper verplaatsen
Ja dat lijkt maar zo,.. je kan hem op bepaalde manieren erin prikken die jumper.Op donderdag 02 augustus 2001 18:26 schreef flatbe het volgende:
bij mijn dvd-speler zijn er 5 mogelijkheden
Er zijn echt mar 3 standen d8 ik,.. (misschien nog een 4e maar 5 lijkt me niet)
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Verwijderd
Er kunnen zeker wel meer dan 3 jumpers opzitten.
Bij sommige Fijutsu Siemens schijven kun je ook 4 jumpertjes kwijt.
Als je dan op die kabel nog een 2e apparaat zet moet je op de fijutsu schrijf een tweede jumpertje erbij zetten...anders begrijpt die het niet meer....
Misschien is dat bij je DVD ook wel het geval?
Lees het boekje door of kijk op internet naar je Jumper configuratie.
Bij sommige Fijutsu Siemens schijven kun je ook 4 jumpertjes kwijt.
Als je dan op die kabel nog een 2e apparaat zet moet je op de fijutsu schrijf een tweede jumpertje erbij zetten...anders begrijpt die het niet meer....
Misschien is dat bij je DVD ook wel het geval?
Lees het boekje door of kijk op internet naar je Jumper configuratie.
brander op secundairy master
dvd of whatever secundairy slave
HD op primairy master
en een ander apparaat op primairy slave (zip drive ofzo)
dvd of whatever secundairy slave
HD op primairy master
en een ander apparaat op primairy slave (zip drive ofzo)
Als je er echt niet uit komt, trek je alle jumpers van je DVD af (wel even noteren waar ze zaten) Dan is ie cable-select. Dus als er (zoals in jouw geval) een master voor zit, wordt hij automatisch tot slave gedumpt....
toch?
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Welk type Pioneer is het? Zitten er 2 (groene) jumpers op, of nog maar 1? Als er 2 op zitten niet alles er af halen!!! Dit ivm regio selectie (maar dat hangt dus wel van het type af).
The birds turned into The Flying Dutchmen!
NEE DUS NIET DOEN eerst verder kijken er is vast meer info over te vinden.Op vrijdag 03 augustus 2001 12:33 schreef Merely het volgende:
Als je er echt niet uit komt, trek je alle jumpers van je DVD af (wel even noteren waar ze zaten) Dan is ie cable-select. Dus als er (zoals in jouw geval) een master voor zit, wordt hij automatisch tot slave gedumpt....
toch?
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Ehhh... waarom niet? Geef eens wat meer info? Wat kan er mis gaan dan? Als je maar de jumperstand opschrijft.... Mocht het niet werken (wat ik betwijfel) zet je de jumpers weer terug! Daar sloop je echt niks mee... Beetje een paniekerig quote'tjeOp vrijdag 03 augustus 2001 12:37 schreef Gutteguttegut het volgende:
NEE DUS NIET DOEN eerst verder kijken er is vast meer info over te vinden.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Pagina: 1