Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor ouders

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 14:04
Ik ben op zoek naar een simpele laptop voor mijn ouders. Voor de standaard taken, geen gamen. Ik heb zelf natuurlijk wel in de vergelijker gekeken, zie wel wat interessante laptops, zoals deze:
pricewatch: Acer Aspire 3 A315-41-R6P1
Maar misschien hebben jullie ook nog tips.

Wat ga je met je laptop doen?

Internet, office, niets zwaars.

Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?

Windows.

Wat is je budget?

Rond de 500 euro. Als je voor 550 iets veel beters hebt, is dat ook prima, maar het liefst natuurlijk zo goedkoop mogelijk.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?

Redelijk, zal waarschijnlijk vooral op de bank zittend gebruikt worden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren

Niet echt, natuurlijk wel graag een beetje een stevige laptop.

Alle reacties

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Die Acer is een prima laptop. Deze heeft wel een zogenaamd TN-scherm. Dat zijn vaak LCD's die niet z'n goede kijkhoek hebben. Kijk even of de laptop ergens te bekijken is, anders bestellen en terugsturen als het niks is.

Maar dat is allemaal aan je ouders. Ik weet van m'n vader dat het hem geen zak boeit. Hem zou ik dus nooit een duurdere laptop met een beter scherm aanraden, omdat hij het toch niet gebruikt. Ik zou altijd even de laptop in werking willen zien. Als het LCD echt slecht is, ga ik me er aan ergeren en dan vind ik 450 euro erg veel geld.

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik kan je aanraden om ook eens te kijken naar een Chromebook. Persoonlijk vind ik ze ideaal voor de wat ouderen onder ons. Niet al te gecompliceerd, erg snel op beperkte/goedkopere hardware, en vooralsnog redelijk vrij van problemen die met Windows nog wel eens kunnen voorkomen. (malware, traagheid op lange duur, hangende updates, etc)

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 14:04
Dat het TN is had ik inderdaad gezien, maar voor zo'n prijs kan je natuurlijk ook niet heel veel eisen. ;)

Het probleem is dat ze wel een pc hebben staan met ips, dus misschien valt het toch wel tegen. Zal eens kijken of ze hem ergens kunnen bekijken inderdaad.

@Madshark Hoe zit het met office op een chromebook? Office is wel een must. Dat mag op zich ook wel andere software zijn, maar dat moet dan wel echt probleemloos werken.

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
@WEBGAMING
Chromebooks draaien ChromeOS, deze zijn niet compatible met Windows applicaties, dus je kunt er geen native MS Office op draaien.
Echter zou de online versie van de Office365 apps er wel prima op doen, maar wellicht kunnen jouw ouders ook heel prima uit de voeten met 1 van de gratis varianten of met de Google variant van Office die vaak standaard meegeleverd is.
.
Ik heb zelf vaak te horen gekregen dat mensen echt perse MS-Office nodig hadden, maar uiteindelijk na een kleine gewenning prima met de alternatieven konden werken. (en hierna nooit meer terug willen).
Naar mijn mening, zolang er geen mega complexe rekenbladen gemaakt worden in Excel, voldoet eigenlijk ieder alternatief wel.

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-11 21:15
heb je al eens gekeken naar een refurbished hp probook?
pricewatch: HP EliteBook 840 G3 | 8GB | 512GB SSD | i5-6300U
Uit ervaring zijn dit zeer goeie modellen + stevig, kun je makkelijk weer jaren meer vooruit
Pagina: 1