Toon posts:

Spotify herkent NAD AMP1 niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds vorige week een NAD AMP1 versterker (met ingebouwde Chromecast). Deze werd mij geadviseerd vanwege het gemakkelijke gebruik met Spotify icm toch een goed geluid.

Via Google Home op mijn iPhone heb ik deze versterker volgens de handleiding toegevoegd aan het Ziggo wifi-netwerk.Als ik vervolgens op mijn MacBook Spotify opstart, dan zie ik rechtsonder niet de versterker verschijnen om als apparaat over te kunnen streamen/casten. Via mijn iPhone lukt het wel, maar (ook) dan is de verbinding instabiel en valt deze er uit. Het signaal van de wifi zelfs is goed.

Heeft iemand een idee hoe dit te verhelpen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-09 07:42
Hier is via spotify de Chromecast soms ook niet zichtbaar en reset van de router helpt dan, is het proberen waard lijkt mij.

Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je antwoord, @Servpage. Helaas lijkt dat hier niet te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:22
Ik gebruik zelf geen chromecast, maar spotify op de Mac ondersteund nog steeds geen AirPlay. Je kan alleen via <alt> volume icoontje, alle systeemgeluidem doorsturen. Het zou kunnen dat het met een chromecast vergelijkbaar werkt.

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-09 07:42
Heb begrepen dat de desktop versie van Spotify geen spotify connect ondersteund, Ik gebruik hier de Spotify app (extentie) voor de google chrome browser (windows).
Ben niet bekend met Mac o.i.d. maar misschien kun je de google chrome browser proberen met de Spotify extentie en vandaar uit casten.

Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-09 16:40

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Spotify connect werkt wel gewoon vanuit de desktop app, maar Chromecast werkt alleen vanaf de mobiele telefoon of vanuit de Chrome browser.

Wat je wel kunt doen is beginnen met afspelen via je telefoon en het dan overnemen in de desktop app op de mac.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikb19
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 10-05 18:20
Hallo,

(Ondanks de verouderde discussie toch een vraag...)

Google Home herkent Spotify niet meer bij casten naar mijn NAD AMP1. Tot voor kort was dit geen probleem.
Ook na herinstallatie vd Google Home app en herinstallatie van NAD AMP1 op de Google Home app is er geen connectie. In Spotify wordt de "Chromecast", wel gezien, maar bij selectie wordt er gezocht maar niet gevonden/geconnect.

Herkent iemand dit probleem nadat mogelijk de Google Home app of Spotify app is geüpdatet?
Pagina: 1