• Dpin300
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19-03-2022
Waarom bestaat er nog geen systeem waarbij ik mijn kassa bon ergens digitaal terug kan zien. Ik word gek van de papieren bonnetjes, is nog slecht voor milieu ook.

Het mooiste zou zijn als ik in mijnING op een betaling klik en daar de bon in .pdf format kan zien/downloaden.

De kassa is gelinkt met het pin apparaat en die is gelinkt met het internet dus ik als noob zou denken dat het voor jullie tweakers niet zo moeilijk moet zijn om daar iets voor uit te vinden :)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:38

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Sunglasses and beards

Dat moet de bank bedenken, niet wij :)

3000Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bij de Appie kan je op de website gewoon zien wat je gekocht hebt, dacht ik?
Misschien bij andere supermarkten ook?

• Dpin300
Bedankt voor je reactie. Ik heb mijn bonus kaart niet gekoppeld aan mijn bedrijf of prive. En soms doe ik zakelijke boodschappen bij andere supermarkten. En uit eten in verschillende restaurants, snackbars. Snaaiwerk van tankstations, hotel facturen etc

• Dpin300
Maar als jullie het zelf eerst uitvinden kunnen jullie het verkopen aan de banken. Omdat het goed is voor het milieu is er vast wel een subsidie potje voor start kapitaal :)
Microkid schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 09:56:

• BertS
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-03 15:55
Dpin300 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 09:54:
Waarom bestaat er nog geen systeem waarbij ik mijn kassa bon ergens digitaal terug kan zien. Ik word gek van de papieren bonnetjes, is nog slecht voor milieu ook.

Het mooiste zou zijn als ik in mijnING op een betaling klik en daar de bon in .pdf format kan zien/downloaden.

De kassa is gelinkt met het pin apparaat en die is gelinkt met het internet dus ik als noob zou denken dat het voor jullie tweakers niet zo moeilijk moet zijn om daar iets voor uit te vinden :)
Dit bestaat wel hoor, Digibon

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:55
Dpin300 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 09:54:

Daar is een boekhoudpakket voor uitgevonden velen hebben ook een app zodat je een foto kan maken van het bonnetje. Zoek op 'online boekhouden'

• Dpin300
Klopt en dat heb ik al, maar dan moet alsnog eerst het bonnetje geprint worden.
Tazzios schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 10:08:
[...]

Daar is een boekhoudpakket voor uitgevonden velen hebben ook een app zodat je een foto kan maken van het bonnetje. Zoek op 'online boekhouden'

• Dpin300
Dit dus! Thanks!
Svp niet double-posten (meerdere posts onder elkaar maken). Je kan in 1 post op meerdere berichten tegelijk reageren. Tevens: een reactie op 'n quote graag onder de quote, zo is duidelijker op wie je reageert. Thnx :)

[Voor 35% gewijzigd door Ardana op 27-12-2019 18:08]

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 08-03 16:05

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Heb je daar niet gewoon je bankafschriften voor? :p

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:37

fdees

Trust me I'm an Engineer

Ik snap dit ook nog steeds niet dat er hiervoor geen universeel ondersteund systeem is.

Belangrijke bonnetjes voor garantie scan ikzelf altijd direct met office lens en dan gaan deze naar mijn Onenote, maar is zeker geen waterdicht en ook geen handig systeem. Een rifd of nfc-chip aan de kassa's waar je telefoon tegen kan houden lijkt mij al een verbetering als het toch niet volledig automatisch kan.

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

• Dpin300
Ieder zakelijke betaling moet je verantwoorden dmv bonnetje of factuur. Op bankafschriften zie je alleen je betalingen en ontvangsten.
Wintervacht schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 10:42:
Heb je daar niet gewoon je bankafschriften voor? :p

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:12
Het zal best handig zijn, maar ik vermoed dat als het operationeel is de privacy waakhonden direct op de bres zullen springen.

• Dpin300
Waarschijnlijk wel, plus de andere mensen die altijd ergens iets over te zeuren hebben.

Als de banken het ooit implanteren, standaard uit. Klant moet zelf functie in bank app aan zetten.
jopie schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 11:12:
Het zal best handig zijn, maar ik vermoed dat als het operationeel is de privacy waakhonden direct op de bres zullen springen.

• Dpin300
Ik dacht precies hetzelfde maar las hier over digibon. Het begin is er! En zoals jij en tweaker Tazzios zeggen, fototje schieten en uploaden. Ga ik volgend jaar zeker doen.
fdees schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 11:03:
Ik snap dit ook nog steeds niet dat er hiervoor geen universeel ondersteund systeem is.

Belangrijke bonnetjes voor garantie scan ikzelf altijd direct met office lens en dan gaan deze naar mijn Onenote, maar is zeker geen waterdicht en ook geen handig systeem. Een rifd of nfc-chip aan de kassa's waar je telefoon tegen kan houden lijkt mij al een verbetering als het toch niet volledig automatisch kan.

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:05
Klinkt heel leuk maar word maar door 5 winkels ondersteund

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-03 22:02

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Schopje richting PFSL, aangezien deze vraag daar meer thuis hoort.

No good deed goes unpunished.

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
jopie schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 11:12:
Exact dit. Dit zou namelijk automatisch betekenen dat de banken en overheid ook toegang hebben tot deze gegevens. Daar moet ik absoluut niet aan denken. Helemaal niet als je bedenkt wat voor analyses je met deze data kan doen.

• BertS
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-03 15:55
rolandos582 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 17:55:
[...]

Klinkt heel leuk maar word maar door 5 winkels ondersteund
Dat is al meer dan nul.
Maar het blijft een lastig vraagstuk. Heb er ook weleens een poosje over lopen denken. Pinproviders kunnen je niet helpen, die krijgen te weinig details door (de al eerder gesuggereerde banken trouwens ook). Dus je zou het via de (grote) kassasoftwareleveranciers moeten kunnen inpluggen. En dan loop je er weer tegenaan dat die er geen belang bij hebben, of zelfs een tegengestelde belang (ze leveren met regelmaat volgens mij ook de rollen voor de bonprinters...).
Voor winkeliers is het belang ook weer klein, zeker in dit stadium dat er nog nauwelijks consumenten in geïnteresseerd zijn. Dus die zien het vooral als kostenpost.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:52

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Lidl heeft het via hun app. Scan je QR code op je telefoon bij de kassa en na afrekenen staat je bon in je app.

Maar om dit universeel te hebben zal nog veel water onder de brug door stromen.

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:16
Microkid schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 09:56:
Een bank moet een bank zijn, en geen opslagplaats voor aankopen.

Het grootste probleem is dat er bij veel supermarkten allemaal een ander kassa systeem word gebruikt . De software is vaak niet doorontwikkeld en kent dit soort functies niet en zullen er vaak ook niet komen totdat er een keer een knop om gaat bij de ontwikkelaar.

De reden waarom Lidl het wel heeft is omdat Lidl zeer actief mee ontwikkeld in hun kassa software en die van het betreffende bedrijf. Lidl kan dus makkelijk zelf een plugin ontwikkelen voor hun kassa systeem en dat hebben ze gedaan.

Maar in Lidl gaat veel meer geld/winst om dan veel andere supermarkten dus die kunnen dat wat makkelijker permitteren.

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-03 08:31
Dpin300 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 10:04:
Maar als jullie het zelf eerst uitvinden kunnen jullie het verkopen aan de banken.
Ideeen zijn waardeloos, de waarde zit in de implementatie. Een dergelijk systeem zou enorm complex zijn vanwege alle verschillende systemen die gekoppeld moeten worden, voor maar heel weinig voordeel. Als het om grote bedragen gaat, krijg je toch wel een factuur, meestal digitaal.

https://niels.nu

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
Hydra schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 10:40:
[...]

Ideeen zijn waardeloos, de waarde zit in de implementatie. Een dergelijk systeem zou enorm complex zijn vanwege alle verschillende systemen die gekoppeld moeten worden, voor maar heel weinig voordeel. Als het om grote bedragen gaat, krijg je toch wel een factuur, meestal digitaal.
Sterker nog, ook voor kleinere bedragen krijgen mensen tegenwoordig steeds vaker een factuur, omdat de online verkoop steeds frequenter wordt. En bij meerdere online spelers, krijg je op fysieke locaties indien je afrekent met een klantenkaart erbij ook de factuur bijgeschreven in je account.

In de toekomst zal dit waarschijnlijk alleen nog maar verder toenemen. Het is geen centraal systeem, maar je kunt het wel zelf verder archiveren als je wilt. Bovendien moet je je natuurlijk afvragen of je een centraal systeem wilt hebben waar al je uitgaven tot in detail staan gespecificeerd.

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-03 16:57
Barrycade schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 09:56:
Lidl heeft het via hun app. Scan je QR code op je telefoon bij de kassa en na afrekenen staat je bon in je app.
Ja, aan de nieuwe Lidl+ app moest ik ook gelijk denken. Wat mij dan weer tegenstaat is dat je dan wéér een app moet installeren.

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20-03 12:52
Carfanatic schreef op zondag 29 december 2019 @ 10:47:
[...]

Ja, aan de nieuwe Lidl+ app moest ik ook gelijk denken. Wat mij dan weer tegenstaat is dat je dan wéér een app moet installeren.
Kun je de bonnetjes ook via de website inzien? Dan zou je namelijk de barcode in een app zoals Stocard kunnen zetten, hierin bewaar je meerdere klantenkaarten in 1 app.

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20-03 12:52
Luchtbakker schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 10:02:
[...]

Een bank moet een bank zijn, en geen opslagplaats voor aankopen.

Het grootste probleem is dat er bij veel supermarkten allemaal een ander kassa systeem word gebruikt . De software is vaak niet doorontwikkeld en kent dit soort functies niet en zullen er vaak ook niet komen totdat er een keer een knop om gaat bij de ontwikkelaar.

De reden waarom Lidl het wel heeft is omdat Lidl zeer actief mee ontwikkeld in hun kassa software en die van het betreffende bedrijf. Lidl kan dus makkelijk zelf een plugin ontwikkelen voor hun kassa systeem en dat hebben ze gedaan.

Maar in Lidl gaat veel meer geld/winst om dan veel andere supermarkten dus die kunnen dat wat makkelijker permitteren.
Zowel AH als Jumbo ontwikkelen hun kassasysteem ook steeds verder door. Volgens mij kun je bij AH d.m.v. je bonuskaart je aankopen online inzien. Jumbo werkt er op dit moment ook aan om je bonnetjes digitaal in te kunnen zien.

• HeldereM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:37
iZettle heeft wel de mogelijkheid om je kassabon per mail naar je toe te sturen.

De eerste verkoper moet je email adres invullen, daarna is het gekoppeld aan je bankpas en kun je simpelweg vragen om aan te vinken dat je een kassabon ontvangt per email aan elke volgende verkoper met zo'n kastje.

https://www.izettle.com/nl/help/articles/2144589-bonnen

[Voor 8% gewijzigd door HeldereM op 30-12-2019 13:03]

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-03 10:16

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Volgens mij hebben de zakelijke versies van bankrekeningen dergelijke functionaliteit vaak. Zoals de ING en de Rabobank volgens mij ook. Ik weet niet wat de voorwaarden zijn om een zakelijke rekening te openen.

• Mynheer007
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 13-01 14:37
Hier in Denemarken lopen ze op dit gebied een paar stappen voor. Door aangemeld te zijn bij Storebox(storebox.com) krijg ik van zo goed als al mijn aankopen een digitale factuur in mijn E-boks (De Deense versie van de MIjnOverheid Berichtenbox, waar alle officiele post in komt zoals van onderwijsinstellingen, loonstrookjes, lokaal getargetede communicatie van de gemeente en andere overheidsdiensten etc). Scheelt mij weer wat bonnetjes bewaren, en als ik een keer garantie wil dan heb ik met een simpele zoekopdracht binnen enkele seconden het juiste bonnetje boven water.

Dit systeem bevalt me prima, al zijn nog lang niet alle Winkels aangesloten. Daarnaast heb ik me ook nog niet verdiept in hoe er met mijn data wordt omgegaan.

[Voor 12% gewijzigd door Mynheer007 op 30-12-2019 14:25]

• p3o
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23-01 20:15
Heel mooi. Nu nog universeel bij alle winkels.

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Hij/Hem/Zijn (Hoofdletters!)

Handig zo'n app die klanten en winkels aan elkaar koppelt. Die verzamelen een leuke dataset over wie wat waar besteedt. Thanks, but no thanks.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:09

ZieMaar!

Moderator General Chat
Modbreak:Zo’n oud topic kicken heeft niet echt zin: slotje :)

[Voor 3% gewijzigd door ZieMaar! op 17-09-2022 11:03]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee