Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Nieuw moederbord, zelfde chipset.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Phlar
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 07-03 18:22
Ik heb een gigabyte b450m ds3h moederbord en wil deze graag vervangen voor een gigabyte b450 aorus pro.

Het is de zelfde chipset alleen een wat uitgebreider moederbord.

Alle hardware zet ik gewoon over.

Kan ik dit zonder problemen vervagen zonder dat ik Windows 10 opnieuw moet installeren?

Beste antwoord (via Phlar op 28-12-2019 10:04)

• Malantur
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 02-04 17:12

Malantur

BBG'er
Windows 10? Ik heb al enkele keren een ssd getransplanteerd tussen totaal verschillende laptops zonder problemen. Windows 10 herkent het en begint meteen nieuwe drivers te installeren. Geen problemen gehad met activatie etc.
Met dezelfde chipset en merk van moederbord hetzelfde verwacht ik zeer weinig problemen.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Nu online
Persoonlijk ben ik altijd van de schone installatie bij vervanging van het moederbord.
Denk overigens nog eens na over dat Gigabyte bord want je koopt wel een van de minst stabiele B450 borden.

• hoi1234
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 02-04 15:51
Ligt eraan... Heb je een oem of een retail-licentie? Met een oem-licentie loop je de kans dat je problemen krijgt met de licentie. Ik heb weleens gehoord dat je via MS vrij snel handmatig kunt activeren, maar weet niet in hoeverre dit voor jouw situatie geldt.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 02-04 17:12

Malantur

BBG'er
Windows 10? Ik heb al enkele keren een ssd getransplanteerd tussen totaal verschillende laptops zonder problemen. Windows 10 herkent het en begint meteen nieuwe drivers te installeren. Geen problemen gehad met activatie etc.
Met dezelfde chipset en merk van moederbord hetzelfde verwacht ik zeer weinig problemen.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• Mizgala28
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 02-04 12:30
Malantur schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 08:14:
Garantie dat het goed gaat is het echter niet, ook hier heb ik weleens uit "luiheid" Windows niet opnieuw geïnstalleerd en vaak gaat dat goed maar soms ook niet (zoals vorige week, het was precies hetzelfde pc alleen de CPU van een Pentium Dual naar een i5 (beide Skylake) vervangen en daar had Windows geen zin in en kreeg ik een BSOD)

• Phlar
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 07-03 18:22
hoi1234 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 08:08:
Ligt eraan... Heb je een oem of een retail-licentie? Met een oem-licentie loop je de kans dat je problemen krijgt met de licentie. Ik heb weleens gehoord dat je via MS vrij snel handmatig kunt activeren, maar weet niet in hoeverre dit voor jouw situatie geldt.
Ik heb een retail-licentie.

• chim0
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 22:35
Uszka schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 08:07:

Denk overigens nog eens na over dat Gigabyte bord want je koopt wel een van de minst stabiele B450 borden.
Kun je dit nader toelichten?
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True