Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Krammetje
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 09-08 11:32
Ik heb een mooie startersset hue lampen (gu10) gekocht echter loop ik direct tegen problemen aan. Op de benedenverdieping heb ik totaal 16 led spots, te bedienen dmv 4 led dimmers.
Ik was van plan deze allemaal door smart lampen van philips te vervangen. Echter blijken de gu10 hue lampen niet te werken als er een dimmer tussen zit.
Ik heb vorig jaar verbouwd thuis en toen niet over smart verlichting nagedacht. Echter is alles vervangen en hoop ik niet alle led dimmers te moeten vervangen als ik slimme verlichting wil. Zijn hier oplossingen voor zonder de led dimmers te vervangen.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Ja hoor, je hoeft de dimmers niet te vervangen; je kunt ze ook gewoon weg halen en er niets voor terug zetten. ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:07
Nee. Zo'n Hue lamp is een stapel LED's + een embedded system en die laatste valt gewoon uit als 'ie 'gedimd' wordt. En aangezien dat embedded system de LED's aanstuurt (inclusief dimfunctie) zal het gewoon niet werken achter wat voor dimmer dan ook.
Xander schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 01:31:
Ja hoor, je hoeft de dimmers niet te vervangen; je kunt ze ook gewoon weg halen en er niets voor terug zetten. ;)
Je kunt ze ook gewoon laten zitten en op 100% vastlijmen, maar ik neem aan dat dat niet is wat hij bedoelt met 'niet hoeven vervangen'.

[ Voor 42% gewijzigd door Jaap-Jan op 27-12-2019 01:37 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Jaap-Jan schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 01:34:
Nee. Zo'n Hue lamp is een stapel LED's + een embedded system en die laatste valt gewoon uit als 'ie 'gedimd' wordt. En aangezien dat embedded system de LED's aanstuurt (inclusief dimfunctie) zal het gewoon niet werken achter wat voor dimmer dan ook.
Werken doet het meestal juist wel maar het schijnt geen aanrader te zijn voor de levensduur.
Je kunt ze ook gewoon laten zitten en op 100% vastlijmen
Ook dat schijnt geen aanrader te zijn, de dimmer op 100% zetten is blijkbaar geen garantie dat ze helemaal niets met de sinus doen.
maar ik neem aan dat dat niet is wat hij bedoelt met 'niet hoeven vervangen'.
Tja wat voor antwoorden verwacht TS dan te krijgen? Hij heeft zijn huiswerk gedaan, weet dat de dimmers weg moeten, maar wil de dimmers niet weg doen. Tja... Geen Hue nemen dan.

Het "niet vervangen" maar "verwijderen" meen ik serieus trouwens, waar zou je de dimmers voor willen vervangen? Reguliere schakelaars? Daarmee sloop je ook de helft van je "smart" functionaliteiten want wanneer je een lamp met de schakelaar uit zet krijg je hem niet meer met de app of met een routine aan... Bovendien is het voor de stabiliteit van het Zigbee Mesh netwerk niet zo geweldig als je de routers zomaar uitschakelt (ieder Zigbee apparaat met netspanning werkt als router / relay om het bereik te vergroten).

Er is naar mijn idee maar één goede manier om smart verlichting als Hue te gebruiken en dat is alle conventionele manieren van schakelen weghalen. Schakelen kan via routines, accessoires of met de app. (Accessoires kunnen bijvoorbeeld ook de Friends of Hue schakelaars zijn als je graag nog iets aan de muur plakt.)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+