DDOS follow up

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keeper of the Keys
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 21:18
Via het artikel over Centric kwam ik vandaag bij het artikel over hoe jullie een DDOS'er hebben gepakt vorig jaar:
reviews: Een ddos'er betrapt: hoe de aanvaller tegen de lamp liep

En ik vroeg me af, is hij/zij ooit veroordeeld etc. kunnen jullie een follow up publiceren? In hoeverre was/is het bewijs dat jullie konden leveren rechtsgeldig? Is het gebruikt? Waar moet ik als Systeem Beheerder op letten in zo'n situatie?

Bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Was toevallig vandaag in het nieuws. Tot nu toe was hij nog niet vervolgd, maar dat gaat nu toch gebeuren.

Zie https://www.bndestem.nl/o...te-wel-vervolgd~adae1343/

Edit: nu.nl pakt het nu ook op: https://www.nu.nl/tech/60...n-op-meerdere-banken.html

Edit 2: staat nu ook op de FP: nieuws: OM gaat ddos'er die zich begin 2018 op banken en Tweakers richtte ver...

[ Voor 51% gewijzigd door wildhagen op 27-12-2019 11:20 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keeper of the Keys
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 21:18
Bedankt!

Kunnen jullie tzt na een uitspraak van de rechter ingaan op het verzamelen van bewijs etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@Kees O-)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-10 12:53

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Keeper of the Keys schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 13:52:
Bedankt!

Kunnen jullie tzt na een uitspraak van de rechter ingaan op het verzamelen van bewijs etc.?
Dat zal uit de uitspraak blijken denk ik. Mischien dat we de zaak ook kunnen bezoeken, maar geen idee wanneer en waar dat is.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan