Dag allen,
Klein theoretisch vraagje.
Ik kocht aantal jaar geleden volgend systeem aan:
Nu doet dit systeem het nog steeds redelijk goed bij nieuwe games (AC Odyssey bijvoorbeeld). Echter wil ik Star Citizen spelen, maar recommended RAM is daar 16GB terwijl ik slechts 8GB heb. Ook op internet lees ik dat het spel niet lekker draait op 8GB RAM.
Mijn vraag: is het nuttig 16GB (2x8) RAM bij te steken? Of zal dit "gecapped" worden door het moederbord? Mijn MoBo ondersteunt slechts 2133 Mhz, nieuw geheugen zal allicht tot +- 3000 Mhz gaan. Ik dacht dat die Mhz vooral nut had voor meerdere processen tegelijk te draaien. Dus imo zal RAM bijsteken wel zijn nut hebben, al wil ik dit even bij jullie checken alvorens ik er mijn geld aan geef.
PS: system req voor Star Citizen zijn:
DirectX 11 Graphics Card with 2GB RAM (4GB strongly recommended)
Quad Core CPU
16GB+ RAM
SSD strongly recommended
Klein theoretisch vraagje.
Ik kocht aantal jaar geleden volgend systeem aan:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-6600 Boxed | € 250,- | € 250,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte GA-B150M-D3H | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | MSI Radeon R9 390 8GB Gaming | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Interne harde schijven | Seagate Desktop HDD, 1TB | € 39,95 | € 39,95 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define S | € 74,- | € 74,- |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 4 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Voedingen | Antec VPF Series 550W | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Crucial BX100 250GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 363,95 | ||
Nu doet dit systeem het nog steeds redelijk goed bij nieuwe games (AC Odyssey bijvoorbeeld). Echter wil ik Star Citizen spelen, maar recommended RAM is daar 16GB terwijl ik slechts 8GB heb. Ook op internet lees ik dat het spel niet lekker draait op 8GB RAM.
Mijn vraag: is het nuttig 16GB (2x8) RAM bij te steken? Of zal dit "gecapped" worden door het moederbord? Mijn MoBo ondersteunt slechts 2133 Mhz, nieuw geheugen zal allicht tot +- 3000 Mhz gaan. Ik dacht dat die Mhz vooral nut had voor meerdere processen tegelijk te draaien. Dus imo zal RAM bijsteken wel zijn nut hebben, al wil ik dit even bij jullie checken alvorens ik er mijn geld aan geef.
PS: system req voor Star Citizen zijn:
DirectX 11 Graphics Card with 2GB RAM (4GB strongly recommended)
Quad Core CPU
16GB+ RAM
SSD strongly recommended