Repeater 1750E Gigabit poort verbinden met een switch

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Bitewise
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 03-03-2021
Hallo allemaal,

ik ga binnenkort m'n router vervangen (Fritzbox 7581 > 7590) wegens diverse problemen en kreeg het advies om de nieuwe 7590 dichter in de buurt van de meterkast hoofdaansluiting te plaatsen. Maar in mijn studeerkamer is alles nog bedraad, de oude router staat daar nu nl. nog en door die verhuizing raak ik straks m'n internet-aansluiting in die kamer kwijt.

Nu ben ik van plan om in m'n studeerkamer een 1750E repeater als wireless bridge te plaatsen, die wireless te connecten met de nieuwe router die straks in de meterkast staat, en dan de gigabit poort op de repeater te verbinden met m'n Cisco switch om op die manier wired en wireless weer aan elkaar te knopen.

De oude router in de studeerkamer is nu via LAN1 poort met diezelfde switch verbonden dus het leek me niet onlogisch dat de repeater die rol zou kunnen overnemen. Maar ik vind nergens dat iemand dit al eens gedaan heeft, de voorbeelden waarvoor die poort op de repeater wordt gebruikt zijn vrij beperkt en allemaal 'enkelvoudig' (printer, blu-rayspeler, NAS etc)

Wat ik wilde vragen: Gaat die repeater dat redden, of voorzien jullie andere problemen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Denk dat je beter de ADSL-kabel die nu naar je kamer loopt, kunt vervangen door een CAT5e kabel
En daar dan een switch op aansluiten

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-10 21:36
Het is gewoon mogelijk om er een switch op aan te sluiten. Of je het wil is een 2e.
Net als wat m'n voorganger zegt, knoop een utp kabel aan de DSL-kabel vast en trek deze er doorheen. Die 1750E kun je vervolgens gewoon als LAN-bridge gebruiken op de switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

mad-dog schreef op donderdag 26 december 2019 @ 23:42:
Het is gewoon mogelijk om er een switch op aan te sluiten. Of je het wil is een 2e.
Net als wat m'n voorganger zegt, knoop een utp kabel aan de DSL-kabel vast en trek deze er doorheen. Die 1750E kun je vervolgens gewoon als LAN-bridge gebruiken op de switch
De "telefoonkabel" is geen trekveer beter haal je er met mbv de oude kabel eerst en trekveer in de leiding en dan de utp kabel. Cat6a, geen cca, en liefst awg 24

maareuh ligt er niet toevallig al cat 5e ofzo?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitewise
Goeie ideeen. Ik heb de ADSL kabel niet in een kabelgoot / leiding maar meer dan 10 jaar terug langs de plint en onder het (klik)laminaat tussen de isolatieplaten gelegd. Dus die is niet eenvoudig te vervangen door een netwerkkabel tenzij ik de vloer eruit ga halen.

Een alternatief waar ik over denk is bijna al het bedraade spul in de meterkast opbergen (incl. de switch) en enkel de PC rechtstreeks aansluiten op de poort van de repeater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitewise
mad-dog schreef op donderdag 26 december 2019 @ 23:42:
Los van het gekunstel, waarom zou ik het niet willen? Is het instabieler, of (overduidelijk) gewoon niet optimaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-10 21:36
Gewoon niet optimaal, de snelheid is zeer afhankelijk van de afstand tot de repeater en stabiliteit is hoe dan ook minder
Pagina: 1