[bug][PW] verschil in Categorieën & merken wel/niet ingelogd

Pagina: 1
Acties:

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:26
L.S.,

Mijn standaard cheap-ass prijsduik zoeklijstje geeft verschillende resultaten afhankelijk of ik wil of niet ben ingelogd. De kopjes 'categorieën' en 'merken' bevatten verschillende waarden.

Wel ingelogd: Ingelogd

Niet ingelogd:Uitgelogd

Ik heb getest zonder custom CSS, daar ligt het niet aan.

Bugje? Of is dit bij design om het maken van een account aan te moedigen?

[ Voor 4% gewijzigd door 5pë©ïàál_Tèkén op 26-12-2019 23:19 ]

Team anti-scalp - wauw..

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Kijk eens naar je landinstellingen. Als je bent ingelogd, sta je als NL, uitgelogd is het BE.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Nee, zie de opmerking van @Hero of Time

Verder ben ik erg benieuw naar waar deze vraag vandaan komt:
Of is dit bij design om het maken van een account aan te moedigen?
Hoe zou dit het aanmaken van een account moeten aanmoedigen?
Heb je ergens bij de deals-pagina of elders gezien dat als je inlogt dat je dan 'andere' resultaten krijgt? Zonee, dan is het al geen aanmoedigen ;)
En aangezien je je er blijkbaar niet van bewust was, heb je al je eigen vraag beantwoordt.

En ook nog belangrijk; Is het resultaat voor ingelogd in jouw beleving beter? Of simpelweg 'anders'?

• 5pë©ïàál_Tèkén
Ah, België/NL kwestie. Goed gezien @Hero of Time .
Edoch, dan nog zijn er verschillende hoeveelheden categorieën - bij NL 72 en bij BE 60.
Zo kan ik bij de BE versie niet zoeken op laptoptassen, wasmachines en wasdrogers.
Bij NL kan ik zoeken op merk Trust, bij BE niet. Bij de voorbeelden ben ik uitgegaan van de URL in de beginpost (deze).

Daar komt mijn opmerking over wel/niet ingelogd vandaan :P. Ik dacht dat het verschil kwam door wel of niet inloggen (en je dus meer kon kiezen qua categorieën), maar dat kwam door BE/NE versie.

Team anti-scalp - wauw..

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Precies, toen ik het land aanpaste, kreeg ik ook een ander aantal. Dat je bepaalde merken niet kan kiezen, zal waarschijnlijk te maken hebben met de beschikbare winkels voor het gekozen land, niet elk merk dat in NL beschikbaar is, is ook in BE beschikbaar.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

@5pë©ïàál_Tèkén we hebben verschillende prijslijsten voor Nederland en België. Bij de categorieën in de Pricewatch levert dat normaal gesproken geen hele grote verschillen in welke merken beschikbaar zijn. Maar binnen 'Pricewatch Deals' is het natuurlijk per definitie heel erg afhankelijk van welke prijzen er zijn.

En de producten die daar staan, staan er omdat er recent een lagere prijs is geconstateerd ten op zichtte van een eerder moment voor het specifieke land. Dat kan allerlei redenen hebben. Denk onder andere aan daadwerkelijke prijsverlagingen, tijdelijk geen aanbod van een goedkope winkel (dus zodra die terug is, is er een lagere prijs) of het aansluiten van nieuwe winkels.

Door die combinatie van factoren zit er een vrij groot verschil tussen wat er in België en Nederland aan prijsdalingen is. En daardoor wordt uiteraard ook de lijst producten beïnvloed en de daarvan afgeleidde merken en productcategorieën.

@Hero of Time Ik denk overigens dat er maar weinig merken zijn die alleen in een van de twee landen te koop zijn. Maar het is inderdaad ook mogelijk in de reguliere productlijsten van de Pricewatch.

• 5pë©ïàál_Tèkén
@ACM, dank voor je super mooie en heldere uitleg! :) Afsluitende (domme) observatie van mijn kant is dan deze. Volgens mij kunnen Belgische Tweakers met de huidige Pricewatch nooit zoeken op laptoptassen, wasmachines en wasdrogers (ongeacht of er een prijsdaling is) omdat deze categorieën er in zijn totaliteit niet zijn. Bij de NL versie kan wel op laptoptassen, wasmachines en wasdrogers gezocht worden - of dit een resultaat oplevert is een tweede. Het gaat 'mij' dus niet om de resultaten uit de Pricewatch maar om de zoekmogelijkheden.
Dank jullie wel voor de snelle en heldere reacties!

Team anti-scalp - wauw..

Pagina: 1