Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Krachtige, stille AMD voor foto-/videobewerking

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• CompyWompy
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 05-11-2024
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Naast het huis, tuin en keuken surfen en mailen ook benutten voor video- en fotobewerking (met Adobe CC software, zoals Photoshop, InDesign, Illustrator en Premiere Pro). Waar ik ooit een iMac 27" voor had gekocht, maar op een mislukking is uitgelopen door slecht model iMac en service van Apple. Daarom weer terug naar Windows ;-)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Wil het laten assembleren bij webwinkel. Zonder monitor probeer ik uit te komen op zo'n €1200,-

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, desktop uit 2003 levert niet zoveel bruikbaars meer ;-)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles wordt nieuw, dus is puzzelen of dit allemaal bij elkaar past.
Monitor ben ik nog niet uit, ik zoek een scherm dat een scherm van 27" iMac benadert ;-)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Door andere reviews en builds voorkeur voor AMD.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De kast staat in de woonkamer, hij mag van mij 'wegvallen', vooral in aantal decibellen: ofwel: een stille kast (met z'n uitzonderingen bij hard werken uiteraard ;-) heeft flinke voorkeur. Het liefst niet een te grote kast. Heb nog een SSD liggen en wil later nog grotere HDD/SSD toevoegen.

Ga je overklokken?
Nee, hoeft niet.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop vooral, voordat er besteld wordt, advies of het een kloppend systeem is en of hier in goede mate videobewerking mee kan worden uitgevoerd, ofwel zware taken aan kan. Maar toch ook stil is. En of de videokaart bijv. voldoende sterk is i.c.m. de Ryzen? Of dat ik toch een duurdere (sterkere?) GPU moet kiezen (bijv. 5700 XT Pulse of Powercolor Red Dragon Raden RX5700)?
Wellicht heeft iemand nog een goede tip voor een goed 27" scherm dat een scherm van een iMac benadert...?

Alvast bedankt! Ik hoop hiermee een goed comeback te kunnen maken na het mislukte uitstapje naar een iMac :-)

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 299,-€ 299,-
1MoederbordenAsus Prime X570-P€ 174,90€ 174,90
1VideokaartenGigabyte Radeon RX 5500 XT Gaming OC 8G€ 231,05€ 231,05
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500 Window Zwart€ 71,90€ 71,90
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,-€ 49,-
1ToetsenbordenRapoo 9500M€ 55,95€ 55,95
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K16G4D32AESB€ 148,99€ 148,99
1VoedingenCorsair RM550x (2018) Zwart€ 90,45€ 90,45
1Solid state drivesCorsair Force MP510 960GB€ 133,90€ 133,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.255,14

Alle reacties

• Eugene_85
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-12-2024
@CompyWompy

Als je echt een stille videokaart wil dan zou ik deze aanraden..
pricewatch: Powercolor Red Dragon Radeon RX 5700

Dit is een van de stilste rx5700 kaarten met 35db onder load.
Er bestaat ook een XT versie van de kaart, dat is de Red Devil. Maar die is behoorlijk duur, 500 euro.

Moederbord is prima, je kan ook kijken naar de X570-PRO als je meer features wil.

pricewatch: Asus Prime X570-PRO

Wil je op je pc ook gaan gamen of echt alleen de dingen die je zegt in je wensenlijst? Want dan zou je aan 60hz genoeg hebben en kan je kijken naar een Dell Ultrasharp bijv.

• CompyWompy
Dank voor de snelle blik en snelle reactie!

Die Powercolor Red Dragon videokaart had ik ook al op 'backup'-lijstje staan. Dat is dus een wezenlijk verschil met de gekozen Gigabyte Radeon RX 5500 XT in aantal dB?? Of zijn er nog andere wezenlijke verschillen die de €170,- extra waarmaken?

Zo op eerste gezicht zou ik enkel voor Asus Prime X570-PRO moeten kiezen als ik lichtjes wil en een Displayport? Of heb ik dat mis?
En om te besparen wellicht voor een MSI X470 Gaming Plus Max moederbord gaan?

Ik zal zeker zo af en toe gaan gamen, maar dat zal niet hoogstaand en fanatiek zijn ;-)

[ Voor 7% gewijzigd door CompyWompy op 27-12-2019 12:20 ]

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-11 09:32
Verschil zit hem vooral in de power van die kaart. De 5700 heeft heel wat meer cores dan de 5500. Als je echter bijna niet gaat gamen zou ik gewoon een goede 5500 nemen.

pricewatch: Asus Dual Radeon RX 5500 XT EVO 8GB
of
pricewatch: Asus ROG Strix RX 5500 XT 8G GAMING OC

De laatste kost momenteel echter wel te veel naar mijn mening. kaarten zijn ook gloednieuw dus nog bijster goed beschikbaar en te hoog qua prijs.

https://be.hardware.info/...sproductie-en-temperatuur

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@CompyWompy pricewatch: Sapphire PULSE RX 5500 XT 4G GDDR6
of wat krachtiger en even stil pricewatch: MSI Radeon RX 5500 XT Gaming X 8G verder is de X570-P een prima bordje. evt kun je Tomahawk MAX overwegen(even vergelijken
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1422528;1436312/

Zoek je een 4K 60Hz scherm ?

[ Voor 20% gewijzigd door Hackus op 27-12-2019 12:42 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• CompyWompy
@Hackus De MSI Radeon RX 5500 XT Gaming X 8G lijkt inderdaad ook een erg stille. Dank voor suggestie!

Was al een shortlist voor monitoren aan het maken, had hier AOC Q2790PQU op het oog. Die komt ook in jouw suggestie voor.

• Eugene_85
Wat @Lambo LP670 SV zegt idd

Wil je niet gamen is 5500xt voldoende.
MSI Gaming X kaarten zijn ook erg goed en stil, dus zou een goed alternatief kunnen zijn.

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-11 09:32
eugenemolenaar1 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 13:06:
Wat @Lambo LP670 SV zegt idd

Wil je niet gamen is 5500xt voldoende.
MSI Gaming X kaarten zijn ook erg goed en stil, dus zou een goed alternatief kunnen zijn.
Mja, volgens de test van HWI zijn die 43% luider specifiek voor de 5500xt onder load.
Juist de cooler van Asus is dus zware overkill maar zorgt wel voor een fluisterstille kaart onder load.
CompyWompy schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 12:14:

Zo op eerste gezicht zou ik enkel voor Asus Prime X570-PRO moeten kiezen als ik lichtjes wil en een Displayport? Of heb ik dat mis?
En om te besparen wellicht voor een MSI X470 Gaming Plus Max moederbord gaan?

Ik zal zeker zo af en toe gaan gamen, maar dat zal niet hoogstaand en fanatiek zijn ;-)
Qua moederbord heb je niets aan die displayport. Die ga je niet gebruiken (is alleen het geval bij een APU). Je gebruikt immers de uitgang van je GPU.

Eigenlijk kan je ook een veel simpeler moederbord kopen. Als je de CPU niet gaat overclocken is volgend bordje in principe al voldoende
pricewatch: Gigabyte B450M DS3H

• Eugene_85
@CompyWompy

Ik weet niet wat je budget is voor je monitor maar dit is wel een hele goede.

pricewatch: Dell UltraSharp UP2716D Zwart

Heeft Adobe RGB kleurenspectrum en 10-bit paneel(meer dan een miljard kleuren). Zeker voor de programma's die je wil gebruiken een genot voor je ogen. Als je in de buurt van een iMac wil komen dan is dit een aanrader. Maar hij is ook duur.

De AOC Q2790PQU is ook echt een prima monitor die verschillende awards krijgt en een stuk goedkoper is. Maar die heeft wel een 8-bit paneel met 17 miljoen kleuren

[ Voor 5% gewijzigd door Eugene_85 op 27-12-2019 13:47 ]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

CompyWompy schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 13:04:
@Hackus De MSI Radeon RX 5500 XT Gaming X 8G lijkt inderdaad ook een erg stille. Dank voor suggestie!

Was al een shortlist voor monitoren aan het maken, had hier AOC Q2790PQU op het oog. Die komt ook in jouw suggestie voor.
Dat is een 1440p scherm.
pricewatch: LG 27UL550-W Zilver is 4K (HDR10) 1.4 Displayport aansluiting

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• CompyWompy
Dank allen voor de top-reacties!

LG monitor (27UL550) is inmiddels binnen. Ik was bijna zover om de kast te bestellen (en te laten assembleren), zie ik dat de Be quiet! pure base 500 zwart bij Azerty een levertijd heeft van meer dan 10 werkdagen ;-( Zijn er nog waardige en vergelijkbare alternatieven voor deze kast?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

CompyWompy schreef op maandag 6 januari 2020 @ 11:18:
Dank allen voor de top-reacties!

LG monitor (27UL550) is inmiddels binnen. Ik was bijna zover om de kast te bestellen (en te laten assembleren), zie ik dat de Be quiet! pure base 500 zwart bij Azerty een levertijd heeft van meer dan 10 werkdagen ;-( Zijn er nog waardige en vergelijkbare alternatieven voor deze kast?
De versie zonder window ?

• CompyWompy
@Hackus
;-)
Ook die heeft de lange levertijd ...

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Grijs ipv zwart ?

• CompyWompy
Ja, daar zal ik dan wel op uit komen...Had niet mijn voorkeur.
Zie dat de Fractal Design kasten ook lange levertijd hebben, die had ik als plan B.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

CompyWompy schreef op maandag 6 januari 2020 @ 11:55:
[...]

Ja, daar zal ik dan wel op uit komen...Had niet mijn voorkeur.
Zie dat de Fractal Design kasten ook lange levertijd hebben, die had ik als plan B.
Tja, smaken verschillen. Ik vind de grijze zelf erg mooi https://www.bequiet.com/en/case/1719

• Jasper_S1985
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15:32
Zeker geen expert maar ik meen reviews gelezen te hebben dat Nvidia kaarten beter presteren met Adobe programma's of is dit inmiddels weer oud?

• Immanent Ike
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 12-10 21:09
Jasper_S1985 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 12:32:
Zeker geen expert maar ik meen reviews gelezen te hebben dat Nvidia kaarten beter presteren met Adobe programma's of is dit inmiddels weer oud?
Ja klopt, als je veel effecten gebruikt in premiere pro dan zijn alle rtx kaarten beter dan de beste kaart van amd. Maar het verschil is niet heel groot en het ligt dus aan je edit stijl of je dat verschil uberhaubt gaat merken.
Pagina: 1