Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Naast het huis, tuin en keuken surfen en mailen ook benutten voor video- en fotobewerking (met Adobe CC software, zoals Photoshop, InDesign, Illustrator en Premiere Pro). Waar ik ooit een iMac 27" voor had gekocht, maar op een mislukking is uitgelopen door slecht model iMac en service van Apple. Daarom weer terug naar Windows ;-)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Wil het laten assembleren bij webwinkel. Zonder monitor probeer ik uit te komen op zo'n €1200,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, desktop uit 2003 levert niet zoveel bruikbaars meer ;-)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles wordt nieuw, dus is puzzelen of dit allemaal bij elkaar past.
Monitor ben ik nog niet uit, ik zoek een scherm dat een scherm van 27" iMac benadert ;-)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Door andere reviews en builds voorkeur voor AMD.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De kast staat in de woonkamer, hij mag van mij 'wegvallen', vooral in aantal decibellen: ofwel: een stille kast (met z'n uitzonderingen bij hard werken uiteraard ;-) heeft flinke voorkeur. Het liefst niet een te grote kast. Heb nog een SSD liggen en wil later nog grotere HDD/SSD toevoegen.
Ga je overklokken?
Nee, hoeft niet.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop vooral, voordat er besteld wordt, advies of het een kloppend systeem is en of hier in goede mate videobewerking mee kan worden uitgevoerd, ofwel zware taken aan kan. Maar toch ook stil is. En of de videokaart bijv. voldoende sterk is i.c.m. de Ryzen? Of dat ik toch een duurdere (sterkere?) GPU moet kiezen (bijv. 5700 XT Pulse of Powercolor Red Dragon Raden RX5700)?
Wellicht heeft iemand nog een goede tip voor een goed 27" scherm dat een scherm van een iMac benadert...?
Alvast bedankt! Ik hoop hiermee een goed comeback te kunnen maken na het mislukte uitstapje naar een iMac :-)
Naast het huis, tuin en keuken surfen en mailen ook benutten voor video- en fotobewerking (met Adobe CC software, zoals Photoshop, InDesign, Illustrator en Premiere Pro). Waar ik ooit een iMac 27" voor had gekocht, maar op een mislukking is uitgelopen door slecht model iMac en service van Apple. Daarom weer terug naar Windows ;-)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Wil het laten assembleren bij webwinkel. Zonder monitor probeer ik uit te komen op zo'n €1200,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, desktop uit 2003 levert niet zoveel bruikbaars meer ;-)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles wordt nieuw, dus is puzzelen of dit allemaal bij elkaar past.
Monitor ben ik nog niet uit, ik zoek een scherm dat een scherm van 27" iMac benadert ;-)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Door andere reviews en builds voorkeur voor AMD.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De kast staat in de woonkamer, hij mag van mij 'wegvallen', vooral in aantal decibellen: ofwel: een stille kast (met z'n uitzonderingen bij hard werken uiteraard ;-) heeft flinke voorkeur. Het liefst niet een te grote kast. Heb nog een SSD liggen en wil later nog grotere HDD/SSD toevoegen.
Ga je overklokken?
Nee, hoeft niet.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop vooral, voordat er besteld wordt, advies of het een kloppend systeem is en of hier in goede mate videobewerking mee kan worden uitgevoerd, ofwel zware taken aan kan. Maar toch ook stil is. En of de videokaart bijv. voldoende sterk is i.c.m. de Ryzen? Of dat ik toch een duurdere (sterkere?) GPU moet kiezen (bijv. 5700 XT Pulse of Powercolor Red Dragon Raden RX5700)?
Wellicht heeft iemand nog een goede tip voor een goed 27" scherm dat een scherm van een iMac benadert...?
Alvast bedankt! Ik hoop hiermee een goed comeback te kunnen maken na het mislukte uitstapje naar een iMac :-)
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 299,- | € 299,- |
| 1 | Moederborden | Asus Prime X570-P | € 174,90 | € 174,90 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte Radeon RX 5500 XT Gaming OC 8G | € 231,05 | € 231,05 |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Window Zwart | € 71,90 | € 71,90 |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 49,- | € 49,- |
| 1 | Toetsenborden | Rapoo 9500M | € 55,95 | € 55,95 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS2K16G4D32AESB | € 148,99 | € 148,99 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM550x (2018) Zwart | € 90,45 | € 90,45 |
| 1 | Solid state drives | Corsair Force MP510 960GB | € 133,90 | € 133,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.255,14 | ||