Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Uitsluitend voor games en wat huis- en tuinkeuken gebruik. PC staat in de woonkamer en is aangesloten op de televisie (55 inch / 4k). Speel zoveel mogelijk op hoge of ultra settings, zoals rpgs als GTAV en RDR2 en ook No Mans Sky. Soms ook FPS zoals Battlefield.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 1500 euro, ga er in de huidige build "net" over heen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Samsung 850 EVO 1TB SSD + Samsung 840 EVO 500 GB SSD. Eventueel gaan de oude HDD's mee.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Prijs / prestatie verhouding neig ik naar AMD Ryzen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Aangezien de PC in de woonkamer staat is een geluidsarme kast een pre. Hier heb ik mijn nieuwe setup geprobeerd op af te stemmen.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Bij het opzetten van de build heb ik geprobeerd om naar stille onderdelen te kijken zonder (teveel) in te leveren op prestaties. Ik hoor heel graag van de Tweakers in hoeverre ik hier in geslaagd ben.
Daarnaast vraag ik me af of er veel meerwaarde zit in het direct toevoegen van een NVME SSD in plaats van de huidige SSD's te gebruiken voor games / OS.
Tot slot, ik wil de PC graag laten assembleren bij een webwinkel. Hierdoor vallen er een aantal winkels af.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Uitsluitend voor games en wat huis- en tuinkeuken gebruik. PC staat in de woonkamer en is aangesloten op de televisie (55 inch / 4k). Speel zoveel mogelijk op hoge of ultra settings, zoals rpgs als GTAV en RDR2 en ook No Mans Sky. Soms ook FPS zoals Battlefield.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 1500 euro, ga er in de huidige build "net" over heen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Samsung 850 EVO 1TB SSD + Samsung 840 EVO 500 GB SSD. Eventueel gaan de oude HDD's mee.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Prijs / prestatie verhouding neig ik naar AMD Ryzen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Aangezien de PC in de woonkamer staat is een geluidsarme kast een pre. Hier heb ik mijn nieuwe setup geprobeerd op af te stemmen.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Bij het opzetten van de build heb ik geprobeerd om naar stille onderdelen te kijken zonder (teveel) in te leveren op prestaties. Ik hoor heel graag van de Tweakers in hoeverre ik hier in geslaagd ben.
Daarnaast vraag ik me af of er veel meerwaarde zit in het direct toevoegen van een NVME SSD in plaats van de huidige SSD's te gebruiken voor games / OS.
Tot slot, ik wil de PC graag laten assembleren bij een webwinkel. Hierdoor vallen er een aantal winkels af.
Alvast bedankt voor het meedenken!
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 195,05 | € 195,05 |
| 1 | Moederborden | MSI B450 Tomahawk MAX | € 110,90 | € 110,90 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 2080 Super Gaming X Trio | € 825,- | € 825,- |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Silent Base 601 (Zwart) | € 105,16 | € 105,16 |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 49,- | € 49,- |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 64,90 | € 64,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM550x (2018) Zwart | € 90,45 | € 90,45 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 129,90 | € 129,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.570,36 | ||
[ Voor 0% gewijzigd door Andiaen op 26-12-2019 23:17 . Reden: Voorbeelden van games toegevoegd ]