Remote Desktop met H264 encoding

Pagina: 1
Acties:

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-09 15:01
Vaak verbaas ik me over de performance van cloud gaming. Ze gebruiken vaak H264 hardware encoding waardoor ze goede 60fps performance kunnen streamen. Ideaal als remote desktop oplossing zou je zeggen.

Alternatieven als Remotix(met h264 support) geven lang niet zo'n goed resultaat als bijvoorbeeld Geforce Now!

Iemand een briljant idee? Ideaal als ik op mijn workstation kan werken vanaf afstand.

• nullr0ute
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-08 11:04
Dat ligt er aan. Als je op je lokale netwerk wil gamen kan je bijvoorbeeld Steam InHome streaming gebruiken, maar dat werkt dus alleen op je lokale netwerk.

• Animal
Voor de duidelijkheid. Het is niet om te kunnen gamen. Echt Remote Desktop alleen dan net zo vloeiend en snel als bijvoorbeeld Geforce Now(zodra je op de ‘desktop’ zit van Geforce Now is het ook echt 60fps. Alleen met een minimale muis ‘lag’).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
Zijn er niet meer mensen naar een dergelijk systeem opzoek?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb je al Remote Desktop geprobeerd met als server een up-to-date Windows 10 (Server editie?) met H.264/AVC hardware compression enabled, 444 mode en DWMFRAMEINTERVAL 15 (60 fps) hack?

Via Local Group Policy (gpedit.msc) kan je 444 mode & hardware compression settings aanpassen onder
Computer Configuration -> Administrative Templates -> Windows Components -> Remote Desktop Service -> Remote Desktop Session Host -> Remote Session Environment

Voor DWMFRAMEINTERVAL moet je een DWORD(32-bit) toevoegen op HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Terminal Server\WinStations met als waarde 15 (decimal).

Zelf heb ik er nooit behoefte aan gehad om dit te doen, maar als jij zegt dat je het verschil voelt hoor ik het graag. Omdat je als mijn proefkonijn misschien wat overtuiging nodig hebt krijg je hierbij een tweetal videos:
- YouTube: Windows 10 1709 new amazing RDP (comparison) (Windows 10 RDP comparison nieuw vs oud)
- YouTube: Remote Desktop Connection (RDP) a 60FPS! Tutorial passo a passo (Windows 10 RDP 60 FPS hack)