Vraag over imac 2011.

Pagina: 1
Acties:
  • 318 views

Vraag

• jaihel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:55
Hallo,

Ik kan een imac 2011 27 inch overnemen (i5, ssd en 8gb ram) voor 200 euro.

Ik begrijp dat deze tot max High Sierra ondersteund? Is dit het nog waard, met de prijs in gedachte? Of mist het besturingssysteem essentiële functies?

Alvast bedankt en een fijne kerst!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-09 20:43
Gemiddelde search heeft de imac een waarde van ong 400/500 euro. ( daar wordt het voor geboden )

Heeft deze wel alles zonder defecten? Daarnaast wat heb je zelf als gezocht en gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dat is een mooi prijsje, afhankelijk van de staat en de snelheid uiteraard.

De 3,1 en 3,4GHZ modellen wordt wat meer voor neergeteld, zo rond de 400-500 afhankelijk van de configuratie.

Bij mij gaat er vandaag een 3,1GHz weg met 2* 1TB SSD (nieuw) en 16GB RAM. Verder zonder muis en toetsenbord en met een alternatieve voedingskabel in plaats van de mooie witte, daar draait die overigens niks minder om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:55
corporalnl schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 08:48:
Gemiddelde search heeft de imac een waarde van ong 400/500 euro. ( daar wordt het voor geboden )

Heeft deze wel alles zonder defecten? Daarnaast wat heb je zelf als gezocht en gevonden?
Hij is van een familielid, dus dat zit wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:44
Echt essentiële functies zal je niet missen uit hogere versies denk ik.

Eventueel kan je altijd nog de laatste versie van MacOS installeren via een omweg: http://dosdude1.com/mojave/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Fuwor schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 10:19:
Echt essentiële functies zal je niet missen uit hogere versies denk ik.

Eventueel kan je altijd nog de laatste versie van MacOS installeren via een omweg: http://dosdude1.com/mojave/
Ik heb dat zelf eens geprobeerd op de 27" iMac (2009) van mijn vader, maar dan vindt hij geen updates meer. Ik heb er dus maar weer mooi High Sierra op gezet.

Zelf heb ik een 27" iMac (2010), maar ik gebruik hem niet zo vaak. Bijna 2 jaar geleden gekocht voor 340 euro. Het draait allemaal prima (ook met de 'originele' harddisk). Ik heb wel meteen het geheugen van 4GB naar 12GB uitgebreid, maar met 8GB geheugen kom je ook een heel eind.

@jaihel 200 euro is dus echt een mooi prijsje voor een toch wel vlotte machine.

[ Voor 7% gewijzigd door syltheboy op 27-12-2019 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Taxaties doen we niet op GoT, aangezien je dat prima zelf kunt bepalen door te kijken naar tweedehandsadvertenties :) Daarnaast is het bepalen of iets het nog waard is puur persoonlijk, en kunnen we daar niet mee helpen. Dit topic gaat dan ook op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.