Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hulp locatie controle op smart lock te omzeilen voor app

Pagina: 1
Acties:

• NoBrakes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-11 21:24
Beste mede-tweakers,

Zoals de titel omschrijft heb ik recentelijk een Samsung SHP-DS700 Smart Lock uit Zuid-Korea om in Nederland te gebruiken (daar gekocht).

Nu heb ik het apparaat in mijn deur zitten en het werkt prima, behalve de bijbehorende SHome Doorlock App.
Deze app heb ik al via een derde partij moeten downloaden omdat die niet in de Nederlands Play store staat. Ik heb geen problemen gehad met crashes of verbindingsfouten.

Installatie ging prima, echter krijg ik bij het koppelen de volgende vervelende melding "This product is for use in Korea only. ... App not available in other countries ...".

Omdat het alleen om het koppelen ging met mijn telefoon wou ik dit even omzeilen, ik heb het volgende geprobeerd:
- GPS locatie mocking op mijn telefoon (getest met whatsapp live locatie meekijken)
- VPN naar Zuid-Korea op mijn telefoon (getest browser whatismyip)
- Regio gewijzigd naar Zuid-Korea
- Taal gewijzigd naar Koreaans.

Echter blijft het apparaat de melding geven over dat het alleen bedoeld is voor Zuid-Korea en sluit vervolgens af. Heeft iemand hier ervaring mee of een tip welke locatie check ik gemist heb?

Alvast bedankt!

• Matszs
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-11 21:09

Matszs

><>

Heb je na het aanzetten van je VPN wel de cache gewist van de app?

• NoBrakes
Goede suggestie, zal ik het zo proberen, ik bedenk me nu ook dat mogelijk mijn telefoonnummer wordt uitgelezen, even kijken of ik nog een simkaartje kan vinden. (edit of zonder sim)

[ Voor 6% gewijzigd door NoBrakes op 26-12-2019 16:03 ]

• NoBrakes
Het is gelukt! Alle gegevens van de app gewist, VPN opgestart, Mock GPS, en gaan. Functionaliteit met de app valt alleen wel tegen. Had gehoopt hiermee toegangscodes en -kaarten te beheren, dat is helaas niet het geval.