Samsung tv koppelen aan oude home cinema set

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Ishavdv
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 20-06 13:12
Ik heb een samsung tv model pricewatch: Samsung UE49NU7170 Zwart waar de enige audio uitgang een digitale audio out (optical) is en wil deze aansluiten op een home cinema set(5.1) die als audio uitgangen alleen een witte en rode tulp heeft. Wat zijn de opties om deze 2 aan elkaar aan te sluiten? Ik heb een beetje gekeken en het schijnt dat ik een dac nodig heb maar dan zou ik die direct kunnen koppelen van de tv naar de home cinema? Ik heb er zelf niet zo veel verstand van en die converters zijn 25+ euro (als ik de juiste heb) en dat vind ik een beetje veel als ik nog niet weet of het gaat werken

Beste antwoord (via Ishavdv op 27-12-2019 15:56)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Ishavdv schreef op donderdag 26 december 2019 @ 15:39:
... alleen een witte en rode tulp heeft.
Let wel dat je nooit surround gaat krijgen via die weg. RCA Wit/Rood is 2.0 stereo. Mogelijk is het bekend, maar niet dat je zo 25 euro uit geeft (wat goedkoper moet kunnen) en dan nog niet hebt hebt je wilt. Dat is overigens een beperking van de Home Cinema en niet van de TV.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:34
Zou gewoon moeten werken naar ideaal is het niet

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Ishavdv schreef op donderdag 26 december 2019 @ 15:39:
... alleen een witte en rode tulp heeft.
Let wel dat je nooit surround gaat krijgen via die weg. RCA Wit/Rood is 2.0 stereo. Mogelijk is het bekend, maar niet dat je zo 25 euro uit geeft (wat goedkoper moet kunnen) en dan nog niet hebt hebt je wilt. Dat is overigens een beperking van de Home Cinema en niet van de TV.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:07

Wokschotel

Op 6 wielen

Audio uitgangen op de Home cinema set? Bedoel je niet de ingangen op de home cinema set?

[ Voor 3% gewijzigd door Wokschotel op 26-12-2019 15:56 ]

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ishavdv
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 20-06 13:12
FeaR schreef op donderdag 26 december 2019 @ 15:54:
[...]

Ik wilde graag met zo min mogelijk extra kosten wat beter geluid op mijn tv. Het hoeft geen 5.1 te zijn, gewoon met wat voller geluid ben ik al tevreden. Waar zou ik dit goedkoper kunnen halen nog? Weet ook niet of ik de juiste gevonden had. Ja de home cinema is natuurlijk ontzettend oud, dus weet ook niet of het beter is het geld te besparen en het aan een andere set uit te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Ishavdv, ik zou de opmerking van @Wokschotel zeer ter harte nemen? Je schrijft zelf dat je audioinstallatie audio uit heeft via tulp. Indien dit werkelijk het geval zou zijn dan kun je helemaal niets, met wat voor convertor dan ook.

Testing, one, two ...

Pagina: 1