3rd party cpu fan of niet?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DeBers
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-01 20:20
Beste tweakers,

Allereers: Fijne feestdagen! :)

Deze kerst spookt er 1 vraag door mijn hoofd.

Ik heb allerlei nieuwe componenten besteld om mijn nieuwe pc in elkaar te gaan schroeven komend weekend.
Ik vraag me alleen af of de stock fan voldoende is of niet.

Ik heb de volgende onderdelen:

AMD Ryzen 5 3600x
MSI gaming plus max
RX 5700XT standaard versie. ; pricewatch: AMD Radeon RX 5700XT
16 GB geheugen
2 SDDs
En ik ga mijn oude kast gebruiken die achterop en voorop een standaard fan heeft zitten.
pricewatch: Corsair Carbide 200R Closed

Ik ga niet overclocken.
Ik ga wel games doen die veel van de cpu vragen zoals PUBG.

Misschien ga ik in de toekomst wel overlocken. Dat zal ik gepaard doen met een nieuwe fan.

Wat zouden jullie doen?

Beste antwoord (via DeBers op 29-12-2019 00:44)

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-01 19:08

vectormatic

Warlock of the doorlock

In principe moet de stock fan voldoen, dus ik zou beginnen met die gebruiken.

Als je dan merkt dat die fan te luid is, of je CPU toch wat te warm wordt (volgens mij mis je bij een 3600x boost clocks boven de ~ 75 graden), kan je een upgrade overwegen

Mijn 2600 is een goed stuk koeler met een wraith spire ipv de standaard stealth, en boost ook ~100 mhz hoger, maar dat komt vooral doordat de airflow in mijn kast wat dramatisch is.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Alle reacties

Verwijderd

Momenteel de stock fan en koeler gebruiken.

En wanneer je gaat overclocken kan je kijken hoever je komt met de stock koeler, om als het moet iets anders op de cpu te schroeven.

Acties:
  • Beste antwoord

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-01 19:08

vectormatic

Warlock of the doorlock

Als je dan merkt dat die fan te luid is, of je CPU toch wat te warm wordt (volgens mij mis je bij een 3600x boost clocks boven de ~ 75 graden), kan je een upgrade overwegen

Mijn 2600 is een goed stuk koeler met een wraith spire ipv de standaard stealth, en boost ook ~100 mhz hoger, maar dat komt vooral doordat de airflow in mijn kast wat dramatisch is.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• DeBers
vectormatic schreef op donderdag 26 december 2019 @ 16:36:

Wat is het beste programma om cpu en gpu temperaturen te monitoren?

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 31-01 23:30

Thomg

Aww yiss

hwinfo

• DeBers
Thanks! Ga ik dat gewoon actief monitoren.
Pagina: 1