Toon posts:

Meerdere IDE-HD controllers in 1 PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan je zomaar een HD controller (IDE) bijplaatsen en daar dus nog eens (bv) 4 HD's aansluiten in in een windows 2000 machine ?

Denk het haast wel omdat je ook meerdere SCSI-controllers kan plaatsen. Als je inderdaad het adres(=id) maar aanpast.

Dit omdat ik dus een DVD speler heb, een IDE-Zipdrive, een IDE brander. En dus maar 1 HD kan plaatsen, terwijl ik er dus meerdere flinke (40Giga) data-HD's in een removable frame bij wil plaatsen.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:52

Sick Nick

Drop the top!

Ja, dat kan.
Sim-Pel :)

• Foeijonghaai
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-04 16:51
kan er dan ook geboot worden van een externe ide controller? (het gaat om een promise ultra 100)

• Kroetsjov
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
(overleden)
ik heb zelf geen ervaring met losse raidcontroller; maar ik neem aan dat je gewoon in je bios kan zetten dat je van een scsi device opstart (werkt ook zo als je raid onboard hebt) ... wat heb je anders aan zo'n (snellere dan op je mobo) controller al sje er niet van op kunt starten |:(

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 02 augustus 2001 11:50 schreef Sick_Nick het volgende:
Ja, dat kan.
Sim-Pel :)
Vertel verder, je hoeft niet in details te treden, maar iets meer informatie zou gemakkelijk zijn. Zoals let op ...

Verwijderd

Topicstarter
Shit, ik dacht dat ik hier nog een PCI IDE controller had, dus niet. Maandag effe halen.

Verwijderd

koop idd gewoon een losse idecontroller(bv Promise Ultra100)en in je bios zetten dat ie van scsi moet booten...voila....

• GeenHackman
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-09-2024
kan gewoon, en als je BIOS het ondersteund kan je gewoon booten. BootSequence aanpassen
'k heb hier een ABIT hotrod RAID-IDE en een ADAPTEC SCSI onder WIN2K. Geboot wordt van de IDE-RAID omdat ie in een "lager" PCI slot zit.
Pagina: 1