Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• TheNoMoreHero
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 28-10 22:36
Beste Tweakers,

Ik heb afgelopen vrijdag een tweedehands Philips tv gekocht (de Philips 43PUS6401). Het is me na de aankoop opgevallen dat ongeveer in het midden van het scherm een heldere vlek zit (zie foto’s). De kleuren enzo kloppen wel, alleen is de helderheid lokaal veel hoger. Ik vroeg me af of zo een defect zelf te repareren valt? Ik heb namelijk geen garantie meer.

Alvast bedankt!
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Chr2VfN.jpg

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/ojUj1lH.jpg

Beste antwoord (via TheNoMoreHero op 30-12-2019 11:36)

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:32
Er zitten achterop het LCD-paneel LED-strips. Over de ledjes heen zitten een soort lenzen, er is er eentje afgevallen. Voorzichtig de TV open maken en het lensje op zijn plek lijmen en je ziet er niets meer van! Grote kans overigens dat dit op meer plekken gaat gebeuren, er zat een productiefout in de 6401 modellen, maar het is altijd weer vast te lijmen.

Alle reacties

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-11 17:21
Het lijkt wel een White Spot probleem. ( kan dat niet goed zien op de foto )

Moet je maar eens zoeken op LED white spot vind je heel veel info over dit probleem. ( als dit in jou geval ook zo is )

Acties:
  • Beste antwoord

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:32
Er zitten achterop het LCD-paneel LED-strips. Over de ledjes heen zitten een soort lenzen, er is er eentje afgevallen. Voorzichtig de TV open maken en het lensje op zijn plek lijmen en je ziet er niets meer van! Grote kans overigens dat dit op meer plekken gaat gebeuren, er zat een productiefout in de 6401 modellen, maar het is altijd weer vast te lijmen.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Best een klus omdat zelf te doen.
Weet niet hoe oud de tv is, maar een prijsopgave vragen kan best wel meevallen ivm coulance van philips.

• TheNoMoreHero
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 28-10 22:36
Ik heb uiteindelijk de TV uitelkaar gehaald en er was inderdaad een lensje los! Gelijk andere lensen gechecked en er zat er nog 1 vrij los en die ook gelijk gelijmd. Nu weer prima beeld, thanks guys!