Laptop voor euro truck simulator 2

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• styx1
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Wat ga je met je laptop doen?
Euro truck simulator 2 op Windows 10.

Wat is je budget?
Onder de 1000, hoe lager hoe beter.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Lenovo.

Ik heb 2 laptops gevonden

De volgende past goed qua budget, qua gpu heb ik vraagtekens of het voldoende is voor ets2 op high. Ultra is niet nodig lijkt me, of wel?
https://www.coolblue.nl/p...340-15irh-81lk009hmh.html

De volgende is een stuk duurder, gpu lijkt me overkill voor ets2.
https://www.coolblue.nl/p...540-15irh-81sx00kemh.html

Debian -- The Universal Operating System OF "Ubuntu: Linux for human beings"

Alle reacties

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Een GTX1050 is meer dan voldoende. Ik heb een laptop met een GTX950m en dat werkt ook al heel aardig i.c.m,. ets2. Ik zou trouwens wel een externe monitor kopen. Iets in de richting van 23/24 inch @1080p is prima. Ultrawide schijnt ook wel leuk te zijn, maar dat heb ik nooit geprobeerd. In ieder geval is 15.6 inch te klein om prettig te kunnen euro trucken naar mijn mening.

Ik zou persoonlijk trouwens een desktop kopen, omdat die in mijn geval in ieder geval minder rotzooi op mijn bureau oplevert. Heb je ook al nagedacht of je VR wilt gebruiken? Mij lijkt het erg vet, maar ik ben beperkt door de GTX950m, dus dat is jammer. Naar mijn mening wil je namelijk op z'n minst een trackIR achtige oplossing hebben. Rijd je zonder trackIR, vind ik dat erg inleveren op de beleving. Het om je heen kijken hoort er toch wel bij, wil je een beetje kunnen spiegelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styx1
  • Niet online
Gaat wel om een GTX1050 met 3GB, ik wil een stabiele 60fps halen in high details op 1080p. Laptop komt in de woonkamer, externe monitor is niet van toepassing anders had ik mijn desktop niet weggedaan :)

Ik ben van plan om ets2 te besturen met een xbox controller. TrackIR wel vet, maar heb de ruimte gewoon niet, heel misschien dat een stuur nog haalbaar is in de vorm van een g29 zonder pedalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnedhardware
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:56
Niet helemaal antwoord op je vraag, maar stel dat het op stadia uitkomt, dan kan je zelfs met een chromebook vooruit...

(60€ voor ETS, 129€ voor stadia inclusief controller (of regel ergens een controller en een buddy pass), en een laptop uitkiezen op basis van de kwaliteit van het scherm) na de 3 maanden stadia pro kan je stadia blijven gebruiken, maar gelimiteerd op 1080p.) zelfs als je pro subscribed blijft, ben je goedkoper uit met een 500€ laptop + enkele jaren stadia pro.

Edit: laat maar. Als het al op stadia uitkomt, kan je niets met mods doen, en ETS lijkt een flinke community te hebben met mooie bouwsels

[ Voor 12% gewijzigd door burnedhardware op 27-12-2019 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styx1
  • Niet online
burnedhardware schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 10:10:
Niet helemaal antwoord op je vraag, maar stel dat het op stadia uitkomt, dan kan je zelfs met een chromebook vooruit...

(60€ voor ETS, 129€ voor stadia inclusief controller (of regel ergens een controller en een buddy pass), en een laptop uitkiezen op basis van de kwaliteit van het scherm) na de 3 maanden stadia pro kan je stadia blijven gebruiken, maar gelimiteerd op 1080p.) zelfs als je pro subscribed blijft, ben je goedkoper uit met een 500€ laptop + enkele jaren stadia pro.
Stadia zou ik direct voor tekenen, had de vraag ook al gesteld in het stadia topic :)

Daar is beweerd dat het nooit zal uitkomen voor stadia, omdat er ook nooit een console versie is uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:18
Dit is volgens mij wel een net systeempje voor maar 849,- :

Dell G3 15
9e generatie Intel® Core™ i5-9300H (8 MB cache, tot 4,1 GHz, 4 cores)
NVIDIA® GeForce® GTX 1050 3 GB GDDR5
8 GB, 2 x 4 GB, DDR4, 2666 MHz
512 GB M.2 PCIe NVMe Solid State-schijf

https://www.dell.com/nl-n...es-15-3590-laptop/cn35916
hoi1234 schreef op donderdag 26 december 2019 @ 21:38:
Ultrawide schijnt ook wel leuk te zijn, maar dat heb ik nooit geprobeerd. In ieder geval is 15.6 inch te klein om prettig te kunnen euro trucken naar mijn mening.
Ik speel al sinds 2012 op een 15,6 inch laptop (XPS 15) en dat is voldoende. Ben het wel eens dat een Ultrawide erbij een nice to have is.

[ Voor 39% gewijzigd door cbr600f4i op 27-12-2019 12:09 ]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
cbr600f4i schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 12:04:

Ik speel al sinds 2012 op een 15,6 inch laptop (XPS 15) en dat is voldoende. Ben het wel eens dat een Ultrawide erbij een nice to have is.
Ieder zo z'n voorkeur. Ik vind het niet prettig spelen. Maar voor TS is het dus niet van toepassing, aangezien hij geen ruimte heeft voor een monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styx1
  • Niet online
cbr600f4i schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 12:04:
Dit is volgens mij wel een net systeempje voor maar 849,- :

Dell G3 15
9e generatie Intel® Core™ i5-9300H (8 MB cache, tot 4,1 GHz, 4 cores)
NVIDIA® GeForce® GTX 1050 3 GB GDDR5
8 GB, 2 x 4 GB, DDR4, 2666 MHz
512 GB M.2 PCIe NVMe Solid State-schijf

https://www.dell.com/nl-n...es-15-3590-laptop/cn35916
Weer een laptop met een GTX1050 3GB. Is een GTX1050 3GB ruim voldoende om ets2 te spelen? Is echt de enige reden om zo een laptop aan te schaffen, in dit geval de Lenovo L340..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Waarom wil je dit op een laptop doen?
ETS/ATS gaat, no matter what, traag zijn op de hoogste settings.
(Tenzij ze dat éindelijk eens gefixt hebben, maar op mijn Ryzen 1800X met GTX 1080, heb ik het nog altijd niet snel gezien op hogere settings met 3x 1440p.)

Zelf vind ik de beleving enorm veel fijner met 3 monitoren en een goed stuur (met pedalen). Als je de ruimte en het geld hebt, zou ik dat doen en niet gaan klooien met een laptopje. Dan is in mijn beleving echt de helft van de gameplay foetsie.

Als je de ruimte niet hebt, wellicht toch kijken naar een VR bril als de Oculus Rift. Als die inmiddels goed ondersteund worden. Investeer ook dan in een goede stuur/pedalen combinatie.

Overigen is die combinatie prima compact op te bouwen. Ik heb deze wheelstand:
pricewatch: Wheel Stand Pro Logitech G25/G27/G29/G920 Racing Wheel - Deluxe V2

Vouwt samen tot minder dan het formaat van een klaptstoel en is daarme erg efficiënt op te bergen, terwijl je 'm wel goed af kunt stellen. Als ik weer eens ETS/ATS speel, doe ik niet vaak meer, klap ik dat ding uit en hij staat meteen goed. :)
hoi1234 schreef op donderdag 26 december 2019 @ 21:38:
Een GTX1050 is meer dan voldoende. Ik heb een laptop met een GTX950m en dat werkt ook al heel aardig i.c.m,. ets2. Ik zou trouwens wel een externe monitor kopen. Iets in de richting van 23/24 inch @1080p is prima. Ultrawide schijnt ook wel leuk te zijn, maar dat heb ik nooit geprobeerd. In ieder geval is 15.6 inch te klein om prettig te kunnen euro trucken naar mijn mening.

Ik zou persoonlijk trouwens een desktop kopen, omdat die in mijn geval in ieder geval minder rotzooi op mijn bureau oplevert. Heb je ook al nagedacht of je VR wilt gebruiken? Mij lijkt het erg vet, maar ik ben beperkt door de GTX950m, dus dat is jammer. Naar mijn mening wil je namelijk op z'n minst een trackIR achtige oplossing hebben. Rijd je zonder trackIR, vind ik dat erg inleveren op de beleving. Het om je heen kijken hoort er toch wel bij, wil je een beetje kunnen spiegelen.
Met 3 monitoren is dat redelijk goed te doen.
In een U om je heen kun je prima links-rechts kijken. :)
(Al moet je om echt over je schouder te kijken, alsnog wel met knopjes spelen.)

[ Voor 73% gewijzigd door unezra op 28-12-2019 10:35 ]

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styx1
  • Niet online
unezra schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 10:27:
Waarom wil je dit op een laptop doen?
ETS/ATS gaat, no matter what, traag zijn op de hoogste settings.
(Tenzij ze dat éindelijk eens gefixt hebben, maar op mijn Ryzen 1800X met GTX 1080, heb ik het nog altijd niet snel gezien op hogere settings met 3x 1440p.)

Overigen is die combinatie prima compact op te bouwen. Ik heb deze wheelstand:
pricewatch: Wheel Stand Pro Logitech G25/G27/G29/G920 Racing Wheel - Deluxe V2
Ruimte is echt een issue, daarom een laptop.
Wheelstand pro met een g29 is zeker een optie.

1080p op high/60fps is voldoende voor mij. Lukt dat makkelijk met een 1050?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

styx1 schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 10:48:
[...]
Ruimte is echt een issue, daarom een laptop.
Wheelstand pro met een g29 is zeker een optie.
Vergeet zeker niet de shifter er bij te kopen:
pricewatch: Logitech Gaming Driving Force Shifter Zwart

(Er zijn overigens waarschijnlijk betere combinaties te vinden, het is wat knutselen omdat je maar 6 versnellingen hebt en een vrachtwagen snel 18. Maar zelfs zo'n 6-bak shifter voegt al zo enorm veel toe aan de ervaring en lage/hoge gearing wissel ik wel met knopjes op het stuurwiel. Het is even instellen en onthouden hoe je het had ingesteld, maar dan werkt het best prima.)
1080p op high/60fps is voldoende voor mij. Lukt dat makkelijk met een 1050?
Durf ik niet te zeggen, maar lijkt mij dat je een aardig eind moet komen. Ik wilde letterlijk met alle opties aan rijden op 3x1440p en dát is te zwaar voor een desktop GTX1080. Op de snelweg gaat het goed, maar in de bebouwde kom begint het wat te stotteren. Met het terugschroeven van wat settings is het evengoed prima te doen. (Gewoon niet alles maxed-out willen hebben.)

Ruimtegebrek is wel vervelend, maar als het niet kan, kan het niet. :)

Toch zou ik dan serieus gaan kijken naar VR brillen die niet afhankelijk zijn van allerlei sensoren en andere zaken in de omgeving. Geen idee of die er inmiddels al zijn. Als je niet meer nodig hebt dan je laptop en zo'n VR bril, kan ik me voorstellen dat dat alsnog een heel goede beleving geeft. Anders is het wat meer spelen met knopjes op je stuur. (Om links en rechts en over je schouders te kijken.)

Blijven leuke slow-games. Heb me d'r echt uren en uren mee vermaakt. Lekker beetje rond tuffen door Europa en de USA met een vrachtwagentje. Heerlijk!

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styx1
  • Niet online
Twijfel twijfel... 1660ti trekt het makkelijk, 1080p op 60fps. Vind het alleen zo zonde voor 1 spel :)

Heeft niemand een gtx1050 laptop met ets2 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:18
styx1 schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 10:04:
[...]

Weer een laptop met een GTX1050 3GB. Is een GTX1050 3GB ruim voldoende om ets2 te spelen? Is echt de enige reden om zo een laptop aan te schaffen, in dit geval de Lenovo L340..
Ik heb een GT640M 2GB en die kan ETS2 redelijk aan. En dat is met een i7 mobile CPU die 7 jaar oud is.

Benchmark:
https://gpu.userbenchmark...Force-GT-640M/3650vsm8030

Wat ik wel wil adviseren, ga niet voor goedkoop = duurkoop. ETS2 evolueert nog steeds dus het spel zal steeds zwaarder worden. Als je twijfelt over de 1050 zou ik iets verder zoeken en wat reviews over betere kaarten bekijken en toekomstgericht. Als rond de 800 euro je limiet is zou ik de Lenovo en Dell eens goed tegen mekaar aanhouden.

Persoonlijk zou ik dit systeem niet nemen maar binnen het budget wel.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:44

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

burnedhardware schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 10:10:

Edit: laat maar. Als het al op stadia uitkomt, kan je niets met mods doen, en ETS lijkt een flinke community te hebben met mooie bouwsels
Al de klachten gelezen over stadia?
Pagina: 1