Raspberry pi zero voltage

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Dexter NL
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14-01-2021
Mijn vraag
Ik wil mijn deurbel aan de raspberry zero aansluiten maar hij krijgt te veel stroom op de GPIO pin. Wat heb ik nodig zodat dit niet gebeurd. 1 is ground en de andere is GPIO 18. Transformator is type 3132

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oCjmVsZ.jpg?1

Input van raspbery pi zero

Threshold of 1.8V
Maximum 0.5 mA

Relevante software en hardware die ik gebruik
Raspbian

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
2 raspberry zero opgeblazen / doorgebrand (y) .

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllInOneNerd
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17-11-2021
Het beste is een optocoupler/transistor/relais gebruiken. De deurbel knopt zet dan een van deze drie opties aan en schakelt vervolgens een input van de raspberry pi. Aangezien bel trafo's niet altijd even stabiel zijn raad ik een relais aan om niet nog een keer iets in de fik te laten vliegen. De bel trafo sluit je aan op de relais ingang en met de relais 'NC' contact schakel je een raspberry pi GPIO input.

Vond je de opmerking van mij of iemand relevant of heeft het je geholpen? Laat een duimpje achter als teken van waardering.

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Al geprobeerd een weerstandje er tussen te zetten? Wel eerst even berekenen hoeveel Ohm je nodig hebt. Die GPIO pins zijn niet gemaakt op teveel voltage.

200 fish found!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Of een relais er tussen zetten, dan kun je de boel potentiaalvrij op elkaar aansluiten. Wel zo veilig voor je RPi.