Ik lees dat vanaf 1 januari 2020 de subsidie op een warmptepompboiler wijzigd. Deze zal van 1250€ naar 500€ zakken(paragraaf 2.3).
Ik stond op het punt een warmtepomp boiler te kopen maar gezien dit nieuwe bericht durf ik het niet meer.
Wat mij nu niet duidelijk is is wat er gebeurt met aanvragen indien je een warmptepompboiler voor 1 januari koopt. Uit het onderlijnde gedeelte(zie quote, Afkomstig van bovenstaande link) staat er wel iets over een overgangsregeling. Maar ik lees het op twee manieren.
Wie o wie kan duidelijkheid brengen?
Ik stond op het punt een warmtepomp boiler te kopen maar gezien dit nieuwe bericht durf ik het niet meer.
Wat mij nu niet duidelijk is is wat er gebeurt met aanvragen indien je een warmptepompboiler voor 1 januari koopt. Uit het onderlijnde gedeelte(zie quote, Afkomstig van bovenstaande link) staat er wel iets over een overgangsregeling. Maar ik lees het op twee manieren.
Wie o wie kan duidelijkheid brengen?
Artikel II
Dit artikel regelt de inwerkingtreding. De regeling treedt op een tweetal onderdelen (C en D) in werking met ingang van 1 januari 2020, op een drietal onderdelen met ingang van 1 juli 2020 (A, B en E) en op één onderdeel met ingang van 1 januari 2021 (F). Ten aanzien van deze data van inwerkingtreding zijn de vaste verandermomenten voor regelgeving aangehouden. Wel geldt dat voor de onderdelen C en D de minimale invoertermijn van twee maanden tussen het moment van publicatie en moment van inwerkingtreding niet in acht is genomen. Dat kan in dit geval worden gerechtvaardigd doordat de voorgenomen wijzigingen van de ISDE door de Minister van Economische Zaken en Klimaat per Kamerbrief aan de Tweede Kamer zijn gestuurd en daarnaast ook breed extern gedeeld. Voor particulieren aanvragers geldt dat zij ISDE aanvragen doen nadat ze een installatie hebben geïnstalleerd. Dat maakt het mogelijk dat voor de inwerkingtreding van de wijziging er een investering is gedaan in een te schrappen categorie. Om te bereiken dat particulieren geen of een lagere subsidie krijgen dan waar zij op het moment van installeren op basis van de toen geldende regeling voor in aanmerking kwamen, is er voorzien in een overgangsperiode. Met latere inwerkingtreding van artikel I, onderdelen A, B, E en F, komen de artikelen met betrekking tot pelletkachels en op biomassa gestookte ketels en het overgangsrecht definitief te vervallen. Voor een toelichting wordt verwezen naar paragrafen 2.1 en 2.2.
pv:]4960Wp op ZW 44°. WP: Panasonic WH-MDC05H3E5