Hp Pavilion dood na BIOS update...

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Gunny_vds
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 23:08
Hoi iedereen, misschien dat jullie nog een idee hebben voor ik het opgeeft:

Laptop van HP; type 15-cw1043nb

Tijdens bios update is er waarschijnlijk iets fout gelopen. Plots verscheen er ruis op het volledige scherm waarna de laptop stopte met werken.
Opstarten resulteert in de power led die aan springt voor een goeie 20 seconden om daarna uit te gaan voor een 2-3 seconden. Daarna begint deze sequentie opnieuw.
Cpu fan komt niet op, geen biep of iets anders.

Volgens de input op de site van HP zou je in bios recovery komen als je combinatie van Windows key + B of Windows key + V, maar daar ook geen resultaat.
Booten vanop USB stick met nieuwe bios versie ook geen resultaat (zelfde gedrag).

Iemand nog een idee om deze terug draaiende te krijgen voordat ik hem te koop zet voor onderdelen?

Foto moederbord ter info:
https://photos.app.goo.gl/SEV39Tbz2aPhr7HP8

[ Voor 10% gewijzigd door Gunny_vds op 26-12-2019 13:28 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Heb je de juiste BIOS gekozen? sp99546.exe bijvoorbeeld? Probeer het ook met een oudere BIOSsen met alle mogelijke technieken.

Zie je iets met een externe monitor?

Power reset: "your computer has a removable battery. Remove the battery, press and hold the power button for 15 seconds, reinsert the battery into the compartment"

Dit zorgt ervoor dat de computer volledig wordt gereset.

Ik zou contact opnemen met HP support, ook als de laptop uit de garantie is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 20:40
Ouch... en als HP niet kan helpen, dan kun je eventueel aan de slag met een EPROM Clamp en een flash programmer/rPI..

Zo heb ik een HP Probook 740 weer tot leven kunnen wekken..

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:17
Heb je de bios aan de hand van de service tag gevonden? Zo nee mogelijk verkeerde bios.

@mrmrmr Ik denk ook niet dat je exe files moet gaan aanbieden zomaar, kunnen dezelfde types lijken, maar bios verschillend.

Kijk ook hier even in de commentaren, daar zag ik zo snel wat stappen:

YouTube: HP laptop BIOS corrupt - unable to recover

[ Voor 72% gewijzigd door pennywiser op 27-12-2019 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
pennywiser schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 15:13:
Heb je de bios aan de hand van de service tag gevonden? Zo nee mogelijk verkeerde bios.

@mrmrmr Ik denk ook niet dat je exe files moet gaan aanbieden zomaar, kunnen dezelfde types lijken, maar bios verschillend.
De link verwijst naar een download pagina van HP support, het is geen rechtstreekse download. Het typenummer op die pagina klopt geheel.

Filmpje van de BIOS recovery methode.

[ Voor 9% gewijzigd door mrmrmr op 28-12-2019 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunny_vds
Bedankt allemaal om mee te denken, morgen enkele dingen proberen.
Ik laat zeker nog iets weten of de tips geholpen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Bij het voorbereiden van een Bios update via Windows krijg je de mogelijkheid om een recovery usb te maken. Heb je dat ook gedaan? Anders is een mislukte BIOS helaas einde oefening, tenzij je zelf de bios chip kan desolderen en herprogrammeren.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunny_vds
Geen melding gekregen om recovery USB te maken. Update is meegekomen met Windows update. Ik ging er van uit dat er een 2de BIOS file was die kon overnemen in geval van problemen, maar blijkbaar niet.

Vandaag eens enkele dingen proberen, dan zien we wel of we de laptop terug draaiende krijgen.
Anders kijken om deze te koop te zetten of nieuw moederbord aan te schaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-09 12:23

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

pennywiser schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 15:13:
Is het niet zo dat een bios zelf checkt of de aangeboden file wel bij zijn machine hoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:17
Luchtbakker schreef op zondag 29 december 2019 @ 09:54:
[...]

Is het niet zo dat een bios zelf checkt of de aangeboden file wel bij zijn machine hoort?
Jij gaat daarvan uit tijdens het flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-09 12:23

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

pennywiser schreef op zondag 29 december 2019 @ 11:41:
[...]

Iets met checksum dat overeen moet komen? Probeer eens een file van een ander type moederbord van de zelfde fabrikant te flashen, lukt echt niet. (uitzonderingen daar gelaten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunny_vds
De vele ideeën ten spijt krijg ik de laptop niet meer gestart. Het steeds terugkerende probleem (start zonder beeld, geen fan of reactie en stilvallen na een 20 seconden) blijft.

Het zal of kijken om een nieuw moederbord aan te schaffen of te koop zetten voor onderdelen.

Bedankt allemaal voor de input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:39

MsG

Forumzwerver

pennywiser schreef op zondag 29 december 2019 @ 11:41:
[...]

Dat is 99% van de keren wel zo met de flash tools is mijn ervaring.

Heb je de laptop zelf herstart toen je na dat scrambled beeld dacht van, hey laat ik eens herstarten? Of niets meer aangeraakt?

Welk bestandssysteem heeft de USB-stick? Die recovery opties met USB-sticks slikken lang niet altijd bestandssystemen die een licentie nodig hebben.

Hier wellicht nog bruikbare tips? https://support.hp.com/us-en/document/c02693833

[ Voor 7% gewijzigd door MsG op 03-01-2020 13:40 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CCJJVV
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23-09 12:43
Heb het zelfde gehad met een HP Pavilion. Heb toen via de live-chat(via HP-assistance) op een HP-desktop een oudere versie van de BIOS dan die op de site te downloaden was gekregen en deze werkte uiteindelijk wel. Ondanks vervelende problemen die ik nu met de laptop heb, o.a. fans die constant draaien met temperaturen van 30-40 graden blijf ik naar uit de buurt van een BIOS update, ook al zit ik nu op F.25 en is F.59 al uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:37

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

@Gunny_vds kwam die serieus mee met een windows update ? Welke update is heten van wanneer ? Heb zelf dezelfde laptop alleen met de ryzen 3500. Zal is gaan kijken wat er klaar staat, heb zelf windows 10 pro erop geinstalleerd alleen maar dat zou voor updates niet uit moeten maken.

Sowieso even driver updates uitzetten.

Right click the Start button and select Control Panel.
Make your way to System and Security.
Click System.
Click Advanced system settings from the left sidebar.
Select the Hardware tab.
Press the Device Installation Settings button.
Choose No, and then press the Save Changes button.

[ Voor 37% gewijzigd door NLKornolio op 03-01-2020 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunny_vds
@CCJJVV Chat met HP al achter de rug. De stappen die ik genomen heb via inputs van hun site is alles wat ze mij konden voorstellen...

@MsG De laptop heeft uit zichzelf herstart. Het was de 2de BIOS update die via windows update binnen kwam, dus had er redelijk wat vertrouwen in dat het ook deze keer goed ging aflopen... USB stick heeft normale bestandssysteem (FAT32), maar bij het opstarten van de laptop zie je zelfs de toegangsled niet aan gaan (knipperen). Het is alsof de laptop gewoon niet start (wat natuurlijk goed kan als BIOS corrupt is).

@NLKornolio Die update (en de vorige BIOS upgrade) kwam idd via windows update mee. Geen idee wat er juist is verkeerd gegaan. Na update plots scherm vol met ruis (alsof graka defect ging) en fan volle snelheid.

Ga er geen tijd meer aan verspillen. Deze zal te koop gezet worden voor stukken / onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:37

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Vreemd staat bij mij alleen een firmware update van december in, geen bios update.

Staat op de hp site dat er geen bios updates worden aangeboden via wjndows updates https://support.hp.com/nl-nl/document/c03590422

[ Voor 44% gewijzigd door NLKornolio op 03-01-2020 16:48 ]

Pagina: 1