Toon posts:

Ethernetkabel geen internet.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Pfff ik weet het ik ben een vrouw en ik heb hulp nodig :*) Na 2 dagen zoeken en proberen geef ik het op :X

Ik heb een paardenstal midden in het bos wat betekent geen wifi, nu heb ik een telefoon gekocht met onbeperkt internet en hiervan de hotspot aangezet, hiermee verbind ik mijn laptop met internet.

Maar nu komt het, het camera systeem wat er hangt werkt niet draadloos maar via een ethernet kabel.....
Nu zou dit moeten werken via een telefoon hotspot met een verbindingbrug en een virtuele router opgezet in cmd deze werkt en heeft ook internet verbinding na het delen van de wifi verbinding. Maar die ethernetkabel krijg ik *^%%$%%$^&*()* niet verbonden. IP zelf zoeken staat aan, energie besparings modus staat aan, de kabel is niet kapot, firewalls staan uit......

Wat kan ik nog meer proberen?

In een volgende reactie een screenshot van de laptop.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:56

Barrycade

Through the...

Is het niet een PoE camera? Dus dat je een stroomleverende router moet gebruiken?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:49

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Waarom via een telefoon? Wellicht is een 3G/4G router een stuk makkelijker. sim kaartje erin, camera met ethernet kabel aansluiten, klaar.
pricewatch: TP-Link 4G Mi-Fi Hotspot met display M7350

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Microkid schreef op donderdag 26 december 2019 @ 12:08:
Waarom via een telefoon? Wellicht is een 3G/4G router een stuk makkelijker. sim kaartje erin, camera met ethernet kabel aansluiten, klaar.
pricewatch: TP-Link 4G Mi-Fi Hotspot met display M7350
Omdat hier al een telefoon ligt voor noodgevallen :+

In de laptop zou ook klik en klaar zijn maar ik denk dat deze inderdaad een router met stroom nodig heeft........

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2019 12:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Barrycade schreef op donderdag 26 december 2019 @ 12:06:
Is het niet een PoE camera? Dus dat je een stroomleverende router moet gebruiken?
Ik kan geen foto plaatsen..... Het is een skytronic 351.151 er staat TCP/IP, DHCP, UDP, DDNS,PPPoE.

Kan dat ook een oorzaak zijn dat de ethernet geen internet verbinding kan maken?

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:48
Dus je probeert een ethernet-kabeltje tussen die Skytronic en je laptop te doen ? Zie je iets van lampjes oplichten op de Camera op die LAN-poort (groen en/of oranje lampje) ?
Mogelijks heb je een "cross-cable" nodig en geen gewoon Ethernet snoertje. Indien je geen enkel lampje ziet oplichten kan het dat ook al zijn.

Als de lampjes op de ethernet-poort alvast branden moet je ook naar het stuk IP-adressen kijken. Die camera staat zeker op DHCP en verwacht een IP te krijgen, maar dat gaat je laptop niet zomaar geven. Bijgevolg kan je mischien beter effe wat vaste IP's configgen

Laptop : 192.168.1.254 netmask 255.255.255.0
IP-Cam : 192.168.1.1 netmask 255.255.255.0 en default-gateway op 192.168.1.254 zetten.

TEST alvast eens of je vanaf de laptop in een command-prompt de camera kan "pingen" (ping 192.168.1.1 + enter en zien of er een antwoordje komt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehvc
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-10 22:53
jvanhambelgium schreef op donderdag 26 december 2019 @ 12:24:
Mogelijks heb je een "cross-cable" nodig en geen gewoon Ethernet snoertje. Indien je geen enkel lampje ziet oplichten kan het dat ook al zijn.
Bijna alles is tegenwoordig "ethernet auto mdix" dus geen cross-cable meer nodig.

Wat is precies je doel?
wil je dat het systeem 24/7 bereikbaar is via het mobiele account?
Dus de laptop en de mobiel staan dan 24/7 aan om internet te leveren aan het camera systeem?

Je wilt er ook extern op inloggen?
Dan zal je dus port forwarding moeten uitvoeren op je laptop ethernet bridge.

• jvanhambelgium
ehvc schreef op donderdag 26 december 2019 @ 12:59:
[...]
Bijna alles is tegenwoordig "ethernet auto mdix" dus geen cross-cable meer nodig.
BIJNA, vandaar altijd even de basis laten checken ... branden er lampjes op de LAN-poort van de 2 desbetreffende devices. Dat kon ik eigenlijk nergens echt lezen in de startpost.

Zoals je aangeeft denk ik dat het doel inderdaad de camera-beelden "remote" bekijken dus het gaat nog wat lastig(er) worden, tenzij de topicstarster vb TeamViewer op de laptop kan installeren en dan gewoon vanaf de laptop gewoon de web-browser opengooien richting camera.
100x verschillende mogelijkheden, de ene al wat moeilijker dan de andere.

• Arthion-nl
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 28-09 20:31
Zoals Microkid al zei ik denk een 3g/4g router hier beter werkt.

Durf niet niet met zekerheid te zeggen maar de wifi en ethernetkabel aansluiting zijn 2 verschillende NiC's en kan de virtuele router wel met beide NiC's tegelijketijd communiceren?
Lijkt erop dat de virtuele router alleen communiceert met de Wifi NiC.

Verwijderd

Topicstarter
ehvc schreef op donderdag 26 december 2019 @ 12:59:
[...]

Wat is precies je doel?
wil je dat het systeem 24/7 bereikbaar is via het mobiele account?
Dus de laptop en de mobiel staan dan 24/7 aan om internet te leveren aan het camera systeem?

Je wilt er ook extern op inloggen?
Dan zal je dus port forwarding moeten uitvoeren op je laptop ethernet bridge.
Jah ik wil via een app de camera beelden bekijken en alarm meldingen ontvangen :)

Die laptop ethernet bridge is het probleem die werkt niet, ik krijg geen internet op de ethernet kabel.....

Verwijderd

Topicstarter
Arthion-nl schreef op donderdag 26 december 2019 @ 14:12:
Zoals Microkid al zei ik denk een 3g/4g router hier beter werkt.

Durf niet niet met zekerheid te zeggen maar de wifi en ethernetkabel aansluiting zijn 2 verschillende NiC's en kan de virtuele router wel met beide NiC's tegelijketijd communiceren?
Lijkt erop dat de virtuele router alleen communiceert met de Wifi NiC.
Ja ik heb een router al gehaald die ga ik morgen aansluiten, die virtuele kan ik niet met zn 3en koppelen zeg maar in jip en janneke is of het een of het ander.......Maar in theorie hoef ik maar een brug te maken tussen wifi en ethernet en dat krijg ik niet aan de praat......

Verwijderd

Topicstarter
jvanhambelgium schreef op donderdag 26 december 2019 @ 13:05:
[...]

BIJNA, vandaar altijd even de basis laten checken ... branden er lampjes op de LAN-poort van de 2 desbetreffende devices. Dat kon ik eigenlijk nergens echt lezen in de startpost.

Zoals je aangeeft denk ik dat het doel inderdaad de camera-beelden "remote" bekijken dus het gaat nog wat lastig(er) worden, tenzij de topicstarster vb TeamViewer op de laptop kan installeren en dan gewoon vanaf de laptop gewoon de web-browser opengooien richting camera.
100x verschillende mogelijkheden, de ene al wat moeilijker dan de andere.
Geen enkel lampje op het camera systeem (4 cameras op een hdd scherm) er komt geen reactie als ik de kabel insteek dus die geeft geen signaal door oid....

Verwijderd

Topicstarter
Even ter info de laptop heeft ergens een instelling verkeerd staan waardoor de ethernetkabel geen internet verbinding kan maken en dat kan ik niet vinden....

Het is niet:
- uitgeschakeld
- cmd reset
- de pc laten uitschakelen
- ip automatisch

Wat kan er nog meer fout staan?

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 09:39
Heb je de kabel getest?

Kabel kan erop het oog goed uitzien maar toch niet doen.

[ Voor 56% gewijzigd door Speedster op 26-12-2019 14:39 ]

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Verwijderd

Topicstarter
jvanhambelgium schreef op donderdag 26 december 2019 @ 12:24:
Dus je probeert een ethernet-kabeltje tussen die Skytronic en je laptop te doen ? Zie je iets van lampjes oplichten op de Camera op die LAN-poort (groen en/of oranje lampje) ?

Als de lampjes op de ethernet-poort alvast branden moet je ook naar het stuk IP-adressen kijken. Die camera staat zeker op DHCP en verwacht een IP te krijgen, maar dat gaat je laptop niet zomaar geven. Bijgevolg kan je mischien beter effe wat vaste IP's configgen

Laptop : 192.168.1.254 netmask 255.255.255.0
IP-Cam : 192.168.1.1 netmask 255.255.255.0 en default-gateway op 192.168.1.254 zetten.

TEST alvast eens of je vanaf de laptop in een command-prompt de camera kan "pingen" (ping 192.168.1.1 + enter en zien of er een antwoordje komt)
Oei een oranje lampje is nu aan :X

Ping zegt hij 4x request time out......

• Microkid

Microkid

Smile

@Verwijderd Dit gaat veel complexer worden dan dat jij je voorstelt. Ik begrijp dat je op afstand de camerabeelden wilt kunnen zien. Je zal dus een aantal zaken moeten regelen:
- een klein netwerkje in de paardenstal met een router naar intern
- koppeling tussen het camerasysteem en internet
- je moet een app installeren op je smartphone. Ik heb even de handleiding van dat camerasysteem opgezocht, je zal daar een IP van het systeem moeten invoeren. Dat zal in dit geval dus een extern adres moeten zijn.
- aangezien IP adressen op een sim kaartje niet altijd vast zijn, zal je iets met DynamicDNS moeten gaan regelen (DDNS, DynDNS)
- port-forwarding vanaf een router naar het camerasysteem

Ofwel: wellicht even een expert er bij halen?

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Speedster schreef op donderdag 26 december 2019 @ 14:38:
Heb je de kabel getest?

Kabel kan erop het oog goed uitzien maar toch niet doen.
Kabel doet het in mijn pc thuis wel.......

Verwijderd

Topicstarter
Microkid schreef op donderdag 26 december 2019 @ 14:40:
@Verwijderd Dit gaat veel complexer worden dan dat jij je voorstelt. Ik begrijp dat je op afstand de camerabeelden wilt kunnen zien. Je zal dus een aantal zaken moeten regelen:
- een klein netwerkje in de paardenstal
- je moet een app installeren op je smartphone. Ik heb even de handleiding van dat camerasysteem opgezocht, je zal daar een IP van het systeem moeten invoeren. Dat zal dus een extern adres moeten zijn.
- aangezien IP adressen op een sim kaartje niet altijd vast zijn, zal je iets met DynamicDNS moeten gaan regelen (DDNS, DynDNS)

Dat app verhaal dat weet ik dat is simpel 8) Ik krijg geen internet op mijn kabel dat is enige dat opgelost moet _/-\o_

• Microkid

Microkid

Smile

Wat probeer je nu dan te realiseren? Je hebt een telefoon daar, en een laptop. Die heb je middels een hot-spot verbonden. Daarna prik je een ethernetkabel in je laptop en in het camerasysteem, en verwacht dat het camera systeem daarmee op internet kan? Begrijp ik het zo goed?

Verwijderd

Topicstarter
Microkid schreef op donderdag 26 december 2019 @ 14:40:
- een klein netwerkje in de paardenstal met een router naar intern
- je moet een app installeren op je smartphone. Ik heb even de handleiding van dat camerasysteem opgezocht, je zal daar een IP van het systeem moeten invoeren. Dat zal in dit geval dus een extern adres moeten zijn.

Wat het kan zijn is die IP vanaf die telefoon..... Op de camera kan ik de DHCP aan en uit zetten en nog wat opties....

Maar is het logisch dat de kabel geen verbinding maakt met internet of doet hij dat alleen in combinatie met die camera?

Verwijderd

Topicstarter
Microkid schreef op donderdag 26 december 2019 @ 14:43:
Wat probeer je nu dan te realiseren? Je hebt een telefoon daar, en een laptop. Die heb je middels een hot-spot verbonden. Daarna prik je een ethernetkabel in je laptop en in het camerasysteem, en verwacht dat het camera systeem daarmee op internet kan? Begrijp ik het zo goed?
Ja dat zou in theorie moeten werken maar wel met een gewone router.

Mijn simpele vraag is eigenlijk dat ik geen internet verbinding op die ethernet kabel krijg door een verkeerde instelling in de laptop... Al die camera 'fouten' dat kan ik oplossen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Als ik het goed heb moet je in de instelling van je netwerk kaart wel aangeven dat je het internet wilt delen via je netwerkkaart. Ik denk dat het e.e.a. met je ip adressen niet klopt omdat je ook een time out krijgt. Of hij wordt ergens geblokkeerd door een firewall.

Verwijderd

Topicstarter
Racer89 schreef op donderdag 26 december 2019 @ 14:47:
Als ik het goed heb moet je in de instelling van je netwerk kaart wel aangeven dat je het internet wilt delen via je netwerkkaart. Ik denk dat het e.e.a. met je ip adressen niet klopt omdat je ook een time out krijgt. Of hij wordt ergens geblokkeerd door een firewall.
Firewall is uit. Hoe stel ik dat delen in?

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
@Verwijderd Je moet eens kijken bij je netwerk adapter eigenschappen en dan moet er volgens mij ergens Delen staan. Echter zoals eerder hierboven aangegeven als jij het camerasysteem niet kunt pingen dan werkt dit ook niet. Je zult eerst moeten kijken waarom je het camera systeem niet kunt pingen.

Kun je wel inloggen als je het ip adres in de balk van je internet browser invoert? ( hier zal waarschijnlijk ook nog een poort bij moet :80 ofzo )

vanuit gaand dat de lampjes wel knipperen of branden van je netwerkkaart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:32

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

@Verwijderd welkom op GoT *O*

Zou je je posts willen wijzigen in plaats van meerdere posts onder elkaar te plaatsen?
Dit kan door op de ‘Wijzig’ knop te drukken van de originele post.

Alvast bedankt.

www.google.nl

• jvanhambelgium
Verwijderd schreef op donderdag 26 december 2019 @ 12:12:
[...]

Ik kan geen foto plaatsen..... Het is een skytronic 351.151 er staat TCP/IP, DHCP, UDP, DDNS,PPPoE.

Kan dat ook een oorzaak zijn dat de ethernet geen internet verbinding kan maken?
Heb je zoiets gekocht ? Dus met 4 camera's en dan zo'n unit/recorder erbij ?

https://www.tronios.nl/12...with-4-cameras-320gb-hdd/

Handleiding :

https://www.tronios.nl/fi...CD_DVR_combosystem_NL.pdf

Netwerk instellingen

Selecteer ”Network settings” in “System setting” om in te stellen ("Ethernet, PPPOE, DDNS" configuratie)

Ethernet configuratie
In network configuration, selecteer "Ethernet Configuration"

Physical Address: Geeft het adres van het toestel weer.
Port number: Poort nummer moet groter zijn dan 2000.
IP Address: Het IP adres moet uniek zijn en kan niet ergens anders voor gebruikt worden.
Subnet Mask: Subnet voor het netwerk
Default Gateway: Verbinding tussen de verschillende netwerken vereist om het adres van de
toegangspoort in te stellen.
DNS Address: Het toestel gebruikt PPPoE protocol access network, het verkrijgt een dynamisch IP
adres start up Multicast
DHCP: Opstarten om automatisch een IP adres te verkrijgen .
http port: IE browser default poortnummer =80.
De setup is voltooid, klik op ”OK”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jvanhambelgium schreef op donderdag 26 december 2019 @ 15:27:
[...]

Heb je zoiets gekocht ? Dus met 4 camera's en dan zo'n unit/recorder erbij ?

https://www.tronios.nl/12...with-4-cameras-320gb-hdd/

Handleiding :

https://www.tronios.nl/fi...CD_DVR_combosystem_NL.pdf

Netwerk instellingen

Selecteer ”Network settings” in “System setting” om in te stellen ("Ethernet, PPPOE, DDNS" configuratie)

Ethernet configuratie
In network configuration, selecteer "Ethernet Configuration"

Physical Address: Geeft het adres van het toestel weer.
Port number: Poort nummer moet groter zijn dan 2000.
IP Address: Het IP adres moet uniek zijn en kan niet ergens anders voor gebruikt worden.
Subnet Mask: Subnet voor het netwerk
Default Gateway: Verbinding tussen de verschillende netwerken vereist om het adres van de
toegangspoort in te stellen.
DNS Address: Het toestel gebruikt PPPoE protocol access network, het verkrijgt een dynamisch IP
adres start up Multicast
DHCP: Opstarten om automatisch een IP adres te verkrijgen .
http port: IE browser default poortnummer =80.
De setup is voltooid, klik op ”OK”
Op de pc of camera??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
Dat is het juist, als je zo'n set hebt gekocht is het op het bakje dat je instellingen maakt en niet rechtstreeks op de camera's. Die hangen alle 4 aan die NVR.
Dus ... is het effectief zo'n set ?
Mijn vorige post was een stukje uit de handleiding van dat bakje/NVR.
Pagina: 1