deSenna24 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 14:48:
Ik heb vorig jaar de bedrijfswagen moeten inleveren en lang getwijfeld om een Subaru te kopen, maar ben uiteindelijk voor een Opel Insignia break gegaan, omdat de Subaru's die ik op het oog had (XV, Outback, Levorg) meerdere duizenden duurder waren. Subaru blijft wel mooi en wil er later nog altijd eentje rijden, maar waar zit nu precies het grote prijsverschil? (Zelf ben ik 25 en zocht voornamelijk een auto om geregeld aanhangwagens tot 850kg te trekken)
Is dit voornamelijk omdat er net zo weinig van zijn? Als ik de aantallen op Autoscout van Outback/Levorg opzoek tegenover een BMW 3-reeks bijvoorbeeld, zie je wel snel dat er een enorm verschil is. Ook de uitstoot ligt nog vrij hoog, net als het verbruik, tegenover wagens uit dezelfde prijsklasse. Iemand die dit wat kan verduidelijken?

4-wielaandrijving wat het gewicht en brandstofverbruik hoger maakt.
Boxer motoren welke meer koppel hebben maar iets hoger brandstofverbuik
Motoren met een hogere inhoud qua volume die meer trekkracht leveren qua max gewicht dan een kleinere zuinigere turbo motor.
Standaard behoorlijk uitgebreide opties ook op basis model wat ook weer hogere bpm als gevolg heeft.
Gevolg in Nederland is hogere wegenbelasting, BPM etcetera waardoor de prijs hoger wordt.
De nieuwe tests voor uitstoot berekening hebben ook niet meegeholpen al heeft Subaru daar in vergelijking met de concurrentie minder last van daar hun opgave altijd al met moeite wel haalbaar was in de praktijk. Dat dat niet prettig rijd en niet reëel is, dat is weer een andere discussie.
Een Subaru koop je meer voor veiigheid, betrouwbaarheid en hoog trekgewicht dan brandstofverbruik.
[
Voor 16% gewijzigd door
D-dark op 11-01-2021 15:26
]