• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-05 08:37
Ik wil graag bij de MediaMarkt iets kopen van €1500 en dit betalen met een buitenlandse creditcard. Nu accepteert hun webshop geen buitenlandse creditcards (wel via PayPal overigens) en zou ik dit graag in hun winkel willen betalen i.v.m. een promotie met mijn creditcard. Dit is een creditcard (uit Singapore) waarbij je een handtekening moet zetten dus niet met pincode.

Hun klantenservice verteld mij dat dit niet kan, maar niet waarom. Wat is jullie ervaring hiermee? Ik heb wel vaker een buitenlandse creditcard hier in Nederland gebruikt en nog nooit dat het niet lukt als de winkel maar Visa accepteert. Kan zo'n POS in een winkel een betaling weigeren omdat het een buitenlandse creditcard is?

Hier een artikel over betaalmogelijkheden in hun winkel: https://klantenservice.me...s/detail/a_id/7317/c/2237 Visa, Mastercard en American Express. Niets wat mij zegt dat ik mijn buitenlandse kaart niet kan gebruiken.
Hier een artikel over gebruik van creditcard in hun webshop: https://klantenservice.me.../answers/detail/a_id/7320

[ Voor 22% gewijzigd door Martijn19 op 26-12-2019 11:47 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:06

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Martijn19 schreef op donderdag 26 december 2019 @ 11:45:
Niets wat mij zegt dat ik mijn buitenlandse kaart niet kan gebruiken.
Natuurlijk niet, omdat 't een vrij specifieke uitzonderingssituatie is; moeten ze die allemaal gaan beschrijven voor die ene keer per jaar dat zoiets voorkomt?

Maar wat let je om 't gewoon te proberen? Ga naar de MediaMarkt, pak je product, loop naar de kassa en probeer af te rekenen. Lukt 't niet laat je 't product staan (of beter: zet je 't netjes terug), zeg je "sorry, ik was er al bang voor, maar niet geschoten is altijd mis, nietwaar?", geef je een vriendelijke knipoog aan de persoon achter de kassa en klaar.

[ Voor 13% gewijzigd door RobIII op 26-12-2019 11:54 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Martijn19
RobIII schreef op donderdag 26 december 2019 @ 11:51:
[...]

Natuurlijk niet, omdat 't een vrij specifieke uitzonderingssituatie is; moeten ze die allemaal gaan beschrijven voor die ene keer per jaar dat zoiets voorkomt?

Maar wat let je om 't gewoon te proberen? Ga naar de MediaMarkt, pak je product, loop naar de kassa en probeer af te rekenen. Lukt 't niet laat je 't product staan (of beter: zet je 't netjes terug), zeg je "sorry, ik was er al bang voor, maar niet geschoten is altijd mis, nietwaar?", geef je een vriendelijke knipoog aan de persoon achter de kassa en klaar.
Een half uur rijden in de auto houdt mij tegen om het gewoon te proberen :)

Deze vrij specifieke uitzonderingssituatie hebben ze overigens wel beschreven bij betalingen in hun webshop. Maar goed, een online betaling is wel wat meer fraudegevoelig dan een betaling in een winkel waar mijn handtekening hetzelfde is als op de kaart zelf en met mijn identiteitsbewijs erbij.

Overigens kan ik mij voorstellen dat een MediaMarkt in de grote steden toch wel meer klanten krijgt met buitenlandse creditcards. Waarschijnlijk ga ik het gewoon proberen.

[ Voor 8% gewijzigd door Martijn19 op 26-12-2019 11:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Koppel hem dan aan Paypal, betaal daarmee, en na de betaling haal je dan de koppeling weer weg.

De kans dat het gewoon werkt in de winkel lijkt mij trouwens heel groot, groot genoeg om te proberen (tenzij je zelf ook uit Singapore over moet komen voor een bezoekje ;) )

[ Voor 57% gewijzigd door Marzman op 26-12-2019 12:02 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-05 14:41

Barrycade

Through the...

Maar blijkbaar moet het een fysiek betaling zijn.
Dus daar heb je dan niets aan een PP koppeling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn19
De promotie gaat inderdaad over een retail betaling in een buitenlandse valuta (mijn kaart is SGD, dus EUR is een buitenlandse betaling).
Het zou mij al vreemd lijken als het echt niet wil, het zou voor mij voor het eerst zijn dat een winkel dan wel Visa accepteert, maar alleen kaarten uit Nederland.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

De valuta maakt toch niks uit? Dat is volgens mij het hele idee van VISA dat het bijna overal op de wereld geaccepteerd wordt.

/▌

• Martijn19
Marzman schreef op donderdag 26 december 2019 @ 12:32:
De valuta maakt toch niks uit? Dat is volgens mij het hele idee van VISA dat het bijna overal op de wereld geaccepteerd wordt.
Jawel, dat maakt wel uit voor mijn promotie: "Eligible Spend refers to retail transactions charged overseas and posted in foreign currencies to the Card Account".

Het zou verder niets moeten uitmaken waar de kaart geaccepteerd worden inderdaad.

[ Voor 11% gewijzigd door Martijn19 op 26-12-2019 12:36 ]

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Martijn19 schreef op donderdag 26 december 2019 @ 12:35:
[...]

Jawel, dat maakt wel uit voor mijn promotie: "Eligible Spend refers to retail transactions charged overseas and posted in foreign currencies to the Card Account".
In die zin staat nergens dat transacties in vreemde valuta niet geaccepteerd worden. Alleen dat het in vreemde valuta op je kaartrekening wordt geplaatst. De valuta waar mediamarkt mee rekent (euros).

/▌

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Dit heeft meer met financiën/credit cards dan met het Shopping Forum te maken. Daarom schop ik het topic ook richting PFSL toe.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

• Martijn19
Marzman schreef op donderdag 26 december 2019 @ 12:44:
[...]
In die zin staat nergens dat transacties in vreemde valuta niet geaccepteerd worden. Alleen dat het in vreemde valuta op je kaartrekening wordt geplaatst. De valuta waar mediamarkt mee rekent (euros).
Inderdaad, dus ik weet dat mijn creditcard overal te wereld zou moeten werken (en ik heb deze kaart ook in 10+ landen gebruikt zonder ooit een probleem). Daarom vond ik het heel vreemd dat de MediaMarkt klantenservice mij verteld dat ik hiermee niet kan betalen, ondanks dat hun website zegt dat VISA in hun winkels geaccepteerd wordt.
Het lijkt mij dan ook meer dan dat het gewoon een vrij unieke vraag is en dat de medewerker het eigenlijk niet weet.

Maar goed, ik rijd over een paar uur toch maar naar de winkel toe en probeer het af te rekenen in de winkel. De kans dat een Tweaker reageert binnen nu en dan die dezelfde situatie als mij heeft is vrij klein :-)

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10:08
Martijn19 schreef op donderdag 26 december 2019 @ 12:54:
[...]

Inderdaad, dus ik weet dat mijn creditcard overal te wereld zou moeten werken (en ik heb deze kaart ook in 10+ landen gebruikt zonder ooit een probleem). Daarom vond ik het heel vreemd dat de MediaMarkt klantenservice mij verteld dat ik hiermee niet kan betalen, ondanks dat hun website zegt dat VISA in hun winkels geaccepteerd wordt.
Het lijkt mij dan ook meer dan dat het gewoon een vrij unieke vraag is en dat de medewerker het eigenlijk niet weet.

Maar goed, ik rijd over een paar uur toch maar naar de winkel toe en probeer het af te rekenen in de winkel. De kans dat een Tweaker reageert binnen nu en dan die dezelfde situatie als mij heeft is vrij klein :-)
Ik heb mijn creditcard uit de UAE ook eens in Nederland bij de MediaMarkt gebruikt. Ik zie niet in waarom een kaart uit Singapore het niet zou doen. Aan de MediaMarkt zal het in ieder geval niet liggen.

• Martijn19
MelvinW schreef op donderdag 26 december 2019 @ 12:58:
[...]

Ik heb mijn creditcard uit de UAE ook eens in Nederland bij de MediaMarkt gebruikt. Ik zie niet in waarom een kaart uit Singapore het niet zou doen. Aan de MediaMarkt zal het in ieder geval niet liggen.
De klantenservice vertelde mij alleen "dat het niet kan" en kon mij niet uitleggen waarom :+ (maar ik ga het toch straks proberen)

Was dat toevallig een kaart met pincode of handtekening? Mijn creditcard is met handtekening en een aantal winkels keken daar in het verleden wel vreemd van op, uiteindelijk wel altijd geaccepteerd.

• MelvinW
Martijn19 schreef op donderdag 26 december 2019 @ 13:02:
[...]

De klantenservice vertelde mij alleen "dat het niet kan" en kon mij niet uitleggen waarom :+ (maar ik ga het toch straks proberen)

Was dat toevallig een kaart met pincode of handtekening? Mijn creditcard is met handtekening en een aantal winkels keken daar in het verleden wel vreemd van op, uiteindelijk wel altijd geaccepteerd.
Signature als ik het me goed herinner, het is alweer even geleden. Je kaart gebruikt Chip & Signature neem ik aan? Of heeft het alleen een magneetstrip?

• Martijn19
MelvinW schreef op donderdag 26 december 2019 @ 13:07:
[...]

Signature als ik het me goed herinner, het is alweer even geleden. Je kaart gebruikt Chip & Signature neem ik aan? Of heeft het alleen een magneetstrip?
Chip & signature inderdaad. Al heb ik de magneetstrip wel aanstaan, nog nooit gebruikt overigens.

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 05-05 16:49
Volgens mij komt dit doordat je een handtekening moet zetten en jouw creditcard dus niet werkt met enkel een pincode.

Ik werk op het hoofdkantoor van een grote retailer (niet mediamarkt). Wij accepteren in alle filialen (honderden) wel creditcards mits er een pincode benodigd is. De betaalterminals ondersteunen geen creditcard waarvoor een handtekening nodig is volgebs mij, ik vermoed dus dat die bij Mediamarkt hetzelfde in elkaar zit.

Daarnaast heeft het volgens mij ook met de fraude gevoeligheid te maken.
Daarnaast

[ Voor 10% gewijzigd door Rik. op 26-12-2019 13:17 ]

Anoniem: 567735

Mijn Duitse credit card deed het in augustus prima bij de Media Markt in Nederland.

Chip & signature komt in Duitsland nog wel eens voor (veel Duitsers vinden handtekening veiliger dan een PIN), dus als ze het kassasysteem een beetje overgenomen hebben van de moedermaatschappij (lees: het dwingend onderdeel is van de franchiseovereenkomst) zal het wel prima werken.

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:38
Revolut nemen en dan €1500 via SG card erop zetten en dan betalen met revolut. :)

staat toch op website Kan ik ook met een zakelijke en/of buitenlandse creditcard betalen?
Nee, in de webshop is het niet mogelijk om met een zakelijke of buitenlandse creditcard te betalen. Wij verzoeken je een andere betaalmethode te gebruiken. Voor zakelijke bestellingen kun je ook contact opnemen met onze afdeling business to business: zakelijk@mediamarkt.nl of 010-2076323.

Alles over vind je hier.

Je hebt nu al twee opties. Langs de Mediamarkt of Revolut ;),

[ Voor 80% gewijzigd door saharoen op 26-12-2019 14:14 ]

• MelvinW
saharoen schreef op donderdag 26 december 2019 @ 14:09:
Revolut nemen en dan €1500 via SG card erop zetten en dan betalen met revolut. :)

staat toch op website Kan ik ook met een zakelijke en/of buitenlandse creditcard betalen?
Nee, in de webshop is het niet mogelijk om met een zakelijke of buitenlandse creditcard te betalen. Wij verzoeken je een andere betaalmethode te gebruiken. Voor zakelijke bestellingen kun je ook contact opnemen met onze afdeling business to business: zakelijk@mediamarkt.nl of 010-2076323.

Alles over vind je hier.

Je hebt nu al twee opties. Langs de Mediamarkt of Revolut ;),
Ik neem aan dat de creditcardmaatschappij voor die promotie naar de MCC kijkt van een transactie, dat moet namelijk een retail transactie zijn, zoals TS al aangaf. Een top-up via Revolut zou dan gewoon uitgesloten zijn. Daarnaast rekent Revolut ook nog extra kosten voor het gebruiken van een kaart die niet in de EEA is uitgegeven.

[ Voor 3% gewijzigd door MelvinW op 26-12-2019 16:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn19
Uiteindelijk in de winkel gewoon kunnen betalen met chip zonder pincode. De klantenservice had dus niet gelijk "dat het niet kan". Er stond op het bonnetje wel een groot vlak met "signature" maar ik werd er niet om gevraagd om een handtekening te zetten. Heb er verder ook niets van gezegd :-)

En inderdaad met Revolut een top up had niet gewerkt voor de promotie. Deze betaling in de winkel telt nu zeker wel.

[ Voor 7% gewijzigd door Martijn19 op 26-12-2019 16:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Martijn19 schreef op donderdag 26 december 2019 @ 16:47:
Uiteindelijk in de winkel gewoon kunnen betalen met chip zonder pincode. De klantenservice had dus niet gelijk "dat het niet kan". Er stond op het bonnetje wel een groot vlak met "signature" maar ik werd er niet om gevraagd om een handtekening te zetten. Heb er verder ook niets van gezegd :-)

En inderdaad met Revolut een top up had niet gewerkt voor de promotie. Deze betaling in de winkel telt nu zeker wel.
Soms moet je bij een klantenservice het geluk hebben dat als de medewerker het antwoord niet weet, deze dat ook eerlijk toegeeft. Daar heb je meer aan dan een verzonnen antwoord, maar dat lijkt niet iedere medewerker te begrijpen.

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10:22
Martijn19 schreef op donderdag 26 december 2019 @ 16:47:
". Er stond op het bonnetje wel een groot vlak met "signature" maar ik werd er niet om gevraagd om een handtekening te zetten. Heb er verder ook niets van gezegd :-)
Waarom niet getekend? Kassa medewerker krijgt straks weer hoop gezeik van zijn leidinggevende?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05 10:12
Merchants mogen niet discrimineren op issuer of kaart-type. Als ze Visa accepteren dan moeten ze álle Visa kaarten accepteren. Dat is een eis van Visa (met enkele uitzonderingen, zoals alleen contactloos kunnen betalen).

[ Voor 18% gewijzigd door frickY op 26-12-2019 18:41 ]

Pagina: 1