Mijn vraag
Ik krijg deze melding als ik mijn computer opstart, na het bios scherm:
Reboot and select proper boot device.
Ik heb meerdere zaken geprobeerd om het op te lossen, maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.
Ik heb 3 SSD's:
M2 1tb intel 660p
Kingston 240 gb
Samsung 500 gb
Wat ik heb gedaan: ik heb Windows geïnstalleerd op de m2, terwijl alle schijven waren aangesloten. Ik kreeg elke keer bij het opstarten van de pc de melding welke Windows van welk volume ik wou booten. Dit vond ik opmerkelijk, blijkbaar stonden er op de Kingston nog Windows files. Ik heb de Kingston en de Samsung geformatteerd, nadat ik data van beide schijven heb gekopieerd naar de Intel.
Vervolgens krijg ik deze melding en kan ik Windows niet meer booten van de Intel.
Ik heb de Kingston en Samsung losgemaakt van het moederbord, maar toch boot Windows niet. Ik heb de Intel ingesteld als 1ste boot in de bios, zonder effect.
Wat ik bijzonder vond: toen alle 3 schijven waren aangesloten, kon ik alleen in de bios de Kingston als Windows boot manager instellen.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Naar UEFI gezet in plaats van UEFI & legacy.
CSM uitgezet.
Bios reset.
Hardware
Ik krijg deze melding als ik mijn computer opstart, na het bios scherm:
Reboot and select proper boot device.
Ik heb meerdere zaken geprobeerd om het op te lossen, maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.
Ik heb 3 SSD's:
M2 1tb intel 660p
Kingston 240 gb
Samsung 500 gb
Wat ik heb gedaan: ik heb Windows geïnstalleerd op de m2, terwijl alle schijven waren aangesloten. Ik kreeg elke keer bij het opstarten van de pc de melding welke Windows van welk volume ik wou booten. Dit vond ik opmerkelijk, blijkbaar stonden er op de Kingston nog Windows files. Ik heb de Kingston en de Samsung geformatteerd, nadat ik data van beide schijven heb gekopieerd naar de Intel.
Vervolgens krijg ik deze melding en kan ik Windows niet meer booten van de Intel.
Ik heb de Kingston en Samsung losgemaakt van het moederbord, maar toch boot Windows niet. Ik heb de Intel ingesteld als 1ste boot in de bios, zonder effect.
Wat ik bijzonder vond: toen alle 3 schijven waren aangesloten, kon ik alleen in de bios de Kingston als Windows boot manager instellen.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Naar UEFI gezet in plaats van UEFI & legacy.
CSM uitgezet.
Bios reset.
Hardware
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 3800X Boxed | € 364,- | € 364,- |
1 | Moederborden | MSI X470 Gaming Plus Max | € 131,50 | € 131,50 |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 2070 Windforce | € 558,54 | € 558,54 |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define R6 Tempered Glass Black | € 129,91 | € 129,91 |
1 | Besturingssystemen | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM | € 133,92 | € 133,92 |
1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 49,- | € 49,- |
1 | Muizen | Logitech MX518 Optical Gaming Mouse | € 0,- | € 0,- |
1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB | € 71,- | € 71,- |
1 | Voedingen | Antec TruePower TP-650 | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | Intel 660p 1TB | € 99,- | € 99,- |
1 | Solid state drives | Kingston A400 240GB | € 28,99 | € 28,99 |
1 | Solid state drives | Samsung 850 EVO 500GB | € 85,60 | € 85,60 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.651,46 |
[ Voor 57% gewijzigd door SnoopBok op 25-12-2019 21:52 ]