wil een nieuwe krachtige computer

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-08 11:11

Erikie

www.erikie.nl

Topicstarter
voor ongeveer fl 10.000,00 gulden.

Hij is alleen niet voor mij :(. Ik wil een stabiele configuratie.

Hij zat eerst te denken aan een SGI, maar ik vind persoonlijk dat ie dan z'n geld weggooid.. Mooie systemen hoor, maar de huidige computers zijn volgens mij even snel / stabiel.

Over de cpu zijn we het eens, een AMD tb 1.4 ghz, maar er moet een beetje een goed plankje onder zitten (met goed bedoel ik dus stabiel). Wat raden jullie me aan?

Wat hij er mee wil ? Hij is een (multimedia)designer, en wil er voornamelijk mee video-editen, (combustion/aftereffects/premiere) en zware 3d pakketten mee draaien (maya4 / XSI).. Verder natuurlijk photosjoppen flashen en andere shit. Het systeem is niet bedoeld om over te klokken, als het maar superstabiel loopt.

Over de 3d kaart weten we nog niet echt veel, Ik heb zelf de asus v7700 (gts deluxe) met geforce2, en hij roelt best wel in zware 3d applicaties (maya4). Maar opzich kan hij zich wel een echte quadro veroorloven, Maar naar mijn weten kan hij dan beter aan een geforce 3. Dus van welk merk?

Monitor is ook duidelijk : sony (21 inch).

Ram geheugen : hoeft niet overgeclockt te zijn, maar wel veel. en stabiel. Op zich heb ik geen moeite met bijv m-tec, maar da's allemaal b-merk. En hoe zit het met de DDR modules? welk merk? Hij wil minimaal zo'n 1 gieg in z'n pc hebben zitten.

Harddisk zijn ook bekend, hij neemt geen scsi (want dat is wel te duur). Maar gewoon 2 hd's van 60 GB.

Voor de rest zoeken we nog een goede CD-rom brander, en een goede dvd player.. (in tha future een dvd brander)..

Ook zoeken we een kwalitatief goede capture kaart. dus niet 1ntje van 100 piek ofzo, of een ingang zoals die op een asus v7700 zit..
FireWire mischien, als hij nog geld over heeft koopt ie een digivideocamera (dv). (hij moet het nu nog doen met een HI8).

MOBO : echt geen idee. Weet dat ze van asus wel redelijk stabiel zijn, en ook van elite group, maar ook pas na 10000 patches..

Voor de rest draait ie op w2k. enneh, ben ik nog wat vergeten?

Kunnen jullie nog wat aanbevelen?? en wat is de beste (hoeft niet de goedkoopste) winkel waar je deze stuff kunt halen (liefst omstreeks Leiden)..

bdankt!

traktor scratch!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-08 15:05

Sick Nick

Drop the top!

een nieuwe pc voor een tientje :?
Voel jij je wel lekker, zelf al moet het 1000 piek zijn dan nog heb je niet genoeg.
Je moet toch minimaal op 5000 piek rekenen als je er ook een 21" sony bij wilt.

Verwijderd

Voor 10 gulden??? :)

Zal wel een foutje zijn... is wellicht 10.000

Nou, als 't inderdaad 10.000 is dan kan je gewoon overal 't beste van aanschaffen lijkt mij...

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Topicstarter
sorry, het is fl 10.000, oftewel tienduizend gulden..

traktor scratch!

Verwijderd

Op donderdag 02 augustus 2001 11:33 schreef Erikie het volgende:
voor ongeveer fl 10.00 gulden.
Dan moet je goed zoeken! :)

Ik neem aan dat je fl 10.000 bedoelt?

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Topicstarter
ja fl10.000,00 en nu fftjes kappe met dat 10tje, want dit zijn geen serieuze antwoorden..

traktor scratch!

Verwijderd

Voor DVD speler kan je voor een Pioneer 105/106 gaan, zijn goede spelers 16x40x. Creative kan ook, heb er zelf een en erg tevreden over.

Hoe willen jullie DVD gaan gebruiken? Je kan als je bijvoorbeeld GeForce 3 als vidkaart koopt die voor DVD playback gebruiken. Wil je echter echt goeie kwaliteit dan zal ik een REALmagic Hollywood+ DVD Decoder kaart erbij kopen.

Verwijderd

Met al die grafische paketten ga je toch geen TB nemen?
Dan MOET je gewoon een Pentium nemen, dat verschil merk je gruwelijk zeker in appz als AE, Photoshop, ILLU, premiere etc etc ...

Probleem is dat je op dit moment beter geen P IV kan kopen, gezien het feit dat het aantal pins van de P IV gaat veranderen binnenkort, en dus als je nu een P IV koopt, je een compleetn ieuw mobo moet kopen ...

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:26

Exirion

Gadgetfetisjist

Het spijt me, maar topics uit de categorie wat-moet-ik-kopen worden niet meer behandeld. Een compleet systeem samenstellen zul je echt zelf moeten doen, al is het geen bezwaar als er enkele onderdelen zijn waar je nog gerichte vragen over hebt. Succes :)

Zie ook: [topic=154891]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.