Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 06-06 16:38

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
Hey hey,

Kan ik via een mogelijkheid (welke dus?) mijn IKEA Tradfri verlichting, programmeren via Apple's "Opdrachten" app?

Ik had zelf het plan om dus een IKEA Tradfri Aan/Uit switch te halen, en deze bij mijn voordeur te monteren.

Aan = Aanwezig,
Uit = Afwezig.

En dat de App dus reageert dat als ik hem aan doe, hij dus een dagprogramma activeert/hervat?

Ik had in gedachten om diverse lampen en ander apparatuur aan en uit te laten gaan op bepaalde tijden, maar alleen als Switch = Aan.

Dus bijvoorbeeld

Pigs = true
repeat
wait(5)
play Function(1)
untill Pigs == false

function(1)
if Switch == 'Aan' then else return end
if Time >= 16:00 then
Lamp1Aan()
Lamp2Aaan()
end

Bovenstaande is Lua script, en dus ook de enige die ik kan.

Maar, wellicht kan zoiets dus ook in de Apple's Opdrachten-App gemaakt worden?

Ik krijg het zelf alleen niet voor elkaar ?_?

Hellup?

— Edit —

Ik kan trouwens ook niet via een Niet-WiFi (4G of 3G) via ‘Woning’ app niet mijn Ikea bedienen, terwijl dit volgens het internet wel moet kunnen?

[ Voor 8% gewijzigd door AltTabKeys op 25-12-2019 21:09 ]

What a terrible day to have eyes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllInOneNerd
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17-11-2021
Kan ik via een mogelijkheid (welke dus?) mijn IKEA Tradfri verlichting, programmeren via Apple's "Opdrachten" app?
Alle inputs (bijvoorbeeld de dimmer en de schakelaar) communiceren direct naar het gekoppelde apparaat (bijvoorbeeld een lamp). voor zover ik weet is er dus ook geen manier om de status van een input weer te geven in een van de apps, laat staan via de Shortcuts app.
Ik kan trouwens ook niet via een Niet-WiFi (4G of 3G) via ‘Woning’ app niet mijn Ikea bedienen, terwijl dit volgens het internet wel moet kunnen?
Het bedienen van je apparaten buitenshuis kan alleen als je een HomePod of iPad hebt die altijd thuis is (staat volgensmij in de shortcuts app bij het tabje automation). Volgensmij linkt je apple apparaat buitenshuis dan met je altijd-thuis iPad/HomePod en die voert op zijn beurt de acties uit bij de Ikea bridge.

Vond je de opmerking van mij of iemand relevant of heeft het je geholpen? Laat een duimpje achter als teken van waardering.

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:55
Apple TV werkt ook als thuis-hub :)

je kunt met Opdrachten heel veel doen in Homekit. ik heb ook wel eens mensen gesproken die hun eigen knutselwerk via homebridge en raspberry pi's hun eigen sensoren of aansturing in de Homekit hadden toegevoegd.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-06 14:31
Ik had in mijn vorige huis een berg Tradfri spul (verlichting) en gebruikte voornamelijk HomeKit om het aan te sturen. Mijn AppleTV was inderdaad de hub.

Als ik naar bed ging, kon ik via Siri alle lichten simpel uit zetten en 's ochtends weer aan.. Ook gingen de buiten lampen aan als de zon onder ging, en weer uit als de zon op kwam (dus ook als we op vakantie waren).

Daarnaast kon ik wel gewoon de status zien ook (dus lamp aan, of lamp uit, of percentages).

Ik vond het altijd prima werken, ik had wel die Tradfri base station.