HP laptop opladen via USB C

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmuije
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-08-2023
Mijn HP Pavillion laptop serie CS3007 direct via HP verkregen, heeft de beschikking over een USB C connectie. De C connectie is niet geschik om dit model laptop op te laden wat in een aantal gevallen bij laptops met USB C mogelijk is.

Toch is het mogelijk om de laptop via een USB C snellader (Merk KFD 65W Charger USB Type C met status led ) op te laden.

De oplossing is simpel.
HP laptop gebruikt een 4.5mm cinch aansluiting en hiervoor bestaat een handig tussenstuk USB C naar 4.5mm cinch (ASHATA Cable Adaptor 65W PD Tipo C a USB C 4.5mm - €7,50 o.a. bij Amazon). De laptop wordt via de standaard aansluiting van de laptop opgeladen d.m.v. USB C met het tussen stukje ertussen. Wat is hier nu het voordeel van?

Om via USB C de laptop op te laden, hiervoor zijn er div. chargers te koop, die 1. compacter om mee te nemen zijn en 2.snel opladen. Doe er je voordeel mee ;)

[ Voor 6% gewijzigd door rmuije op 25-12-2019 18:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:16
Op deze manier bouw je toch gewoon via een omweg een kleinere oplader die nog steeds via de gewone laadpoort van de laptop werkt?

Het 2e voordeel dat je noemt gaat in ieder geval niet op: je meegeleverde voeding levert 65w en de kabel waar je naar linkt ook. Dus opladen zal niet sneller gaan.
Daarnaast zijn USB-C voedingen die 65w kunnen leveren ook al niet echt compact meer.

Sorry, maar ik zie er nog niet direct voordeel in. Misschien zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tondon
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09-01-2024
Om nog maar te zwijgen over de brandveiligheid.

Veel leveranciers kiezen ervoor om uitsluitend CE-gecertificeerde adapters te verkopen. Als je hierop zo'n verloopje aansluit ben je die zekerheid kwijt en afhankelijk van het niet-gecertificeerde verloopkabeltje.

Mijn advies, koop gewoon een veilige adapter die via de 4.5 mm wordt aangesloten.

P.S. Ik heb hele goede ervaringen met ViaDennis, topbedrijf!