Hoi,
mijn LG OLED (C7V) geeft (sommige) rode kleuren veel te helder weer, fluorescerend zelfs.
Afhankelijk van het licht gaan sommige rode kleuren over van normaal / donkerder rood tot zeer helder fluorescerend rood.
Heb verschillende opties geprobeerd, gebruik de instellingen gebaseerd op rtings.com
Deep Color ON
Picture Mode: Expert (Dark Room)
OLED Light: 38
Contrast: 86
Brightness: 50
H Sharpness: 0
V Sharpness: 0
Colour: 50
Tint: 0
Expert Controls
Dynamic Contrast: Off
Super Resolution: Off
Colour Gamut: Auto
Edge Enhancer: Off
Colour Filter: Off
Gamma: 2.2
White Balance
Colour Temperature: Warm2
Colour Management: Off
Vaak wanneer er een (klein) rood element in beeld is, springt het gewoon te veel naar voren en trekt het je aandacht, het is dan echt een rood fluorescerend item.
Als er dan een beeld is met heel rood erin wordt het te gek, dus nu met de kerstperiode is het uiterst merkbaar, zie foto's.
Heb het met verschillende bronnen (digibox, blu ray, andere ...)
Heb het ook met bron rechtstreeks aan tv (zonder avr ertussen)
Is dus zeker aan de tv gelegen.
Heeft iemand een idee hoe ik normaal rood kan krijgen of wat hier aan de hand is?
foto 1 - rood item
foto 2- heel veel rood
mijn LG OLED (C7V) geeft (sommige) rode kleuren veel te helder weer, fluorescerend zelfs.
Afhankelijk van het licht gaan sommige rode kleuren over van normaal / donkerder rood tot zeer helder fluorescerend rood.
Heb verschillende opties geprobeerd, gebruik de instellingen gebaseerd op rtings.com
Deep Color ON
Picture Mode: Expert (Dark Room)
OLED Light: 38
Contrast: 86
Brightness: 50
H Sharpness: 0
V Sharpness: 0
Colour: 50
Tint: 0
Expert Controls
Dynamic Contrast: Off
Super Resolution: Off
Colour Gamut: Auto
Edge Enhancer: Off
Colour Filter: Off
Gamma: 2.2
White Balance
Colour Temperature: Warm2
Colour Management: Off
Vaak wanneer er een (klein) rood element in beeld is, springt het gewoon te veel naar voren en trekt het je aandacht, het is dan echt een rood fluorescerend item.
Als er dan een beeld is met heel rood erin wordt het te gek, dus nu met de kerstperiode is het uiterst merkbaar, zie foto's.
Heb het met verschillende bronnen (digibox, blu ray, andere ...)
Heb het ook met bron rechtstreeks aan tv (zonder avr ertussen)
Is dus zeker aan de tv gelegen.
Heeft iemand een idee hoe ik normaal rood kan krijgen of wat hier aan de hand is?
foto 1 - rood item
foto 2- heel veel rood
[ Voor 15% gewijzigd door anticlock op 25-12-2019 18:06 ]