Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

PC Start niet meer na herstart voor checkdisk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• rutgeri
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 26-03 10:29
Vanochtend kreeg ik op mijn PC (Windows 10) een notificatie dat ik moest herstarten om schijf problemen te verhelpen "Restart to repair disk problems". Toen ik herstarte kwam ik in een recovery scherm met de melding dat Windows niet correct kon opstarten, vanuit daar diagnostics gestart, deze melde dat hij geen probleem kon vinden. Toen maar herstart, en toen bleef het scherm zwart. Ik zie geen BIOS, mijn monitor krijgt geen signaal en blijft op stand by.

Om zelf te troubelshooten heb ik de volgende dingen al geprobeerd:
- Scherm aan onboard videopoort gekoppeld ipv videokaart.
- Ander scherm aan onboard videopoort gekoppeld
- Videokaart verwijderd
- Hardeschijven verwijderd
- Geheugen verwijderd
- Periferals ontkoppeld
- Bovenstaande zaken in verschillende samenstelling verwijderd.

Enkel als ik alles eruit haal krijg ik een pieptoon dat het geheugen ontbreekt, zodra ik het geheugen weer inprik en herstart begint alles lekker te zoemen, maar nog steeds geen beeld. Wat hieraan opvalt is dat mijn muis aangaat zodra hij stroom krijgt, echter het toetsenbord niet. Dit laatste is een RGB toetsenbord waarbij het ligt pas aan kan na de post.

Heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn / hoe ik dit kan oplossen? Wellicht zijn er nog zaken die ik niet geprobeerd heb waarmee ik verder kan zoeken.

Edit: toegevoegd na onderstaande vragen:

Ik twijfel nu idd of de CPU integrated graphics heeft.

Net een bios reset gedaan via de clr cmos pins op het moederbord. als ik de machine nu opstart probeert de PC een aantal keer te herstarten lijkt wel. De fans starten en lichtjes gaan aan, nog steeds geen beeld, na ongeveer 10/15 seconden powered ie uit zichzelf down om weer op te starten, dit doet hij een paar keer voordat hij 'aan blijft'.

Specs:
Het moderbord + cpu komt uit een oude medion PC, Meer dan N1996 (maar ik begrijp dat er daar meerdere van zijn) kan ik niet achterhalen. Met een Intel core i7 3770 cpu.

- 64 GB SSD met windows
- 2x 300 GB HDD in raid
- GeFore GTX 660 kaart
- 2x 4GB RAM

[Voor 21% gewijzigd door rutgeri op 25-12-2019 17:58. Reden: Vragen beantwoord]

Alle reacties

• boyette
  • Registratie: november 2009
  • Nu online
heb je 1 of 2 geheugenmodules?
probeer eens met 1 van de 2
als je er 2 hebt
en wissel dat om

wel zorgen dat er een videokaart aanwezig is
of is er ook onboard?

post eens wat meer specs aub

• Dieks77
  • Laatst online: 23:12
- BIOS reset gedaan?
- Heeft je CPU wel een integrated graphics?

• rutgeri
Ik twijfel nu idd of de CPU integrated graphics heeft.

Net een bios reset gedaan via de clr cmos pins op het moederbord. als ik de machine nu opstart probeert de PC een aantal keer te herstarten lijkt wel. De fans starten en lichtjes gaan aan, nog steeds geen beeld, na ongeveer 10/15 seconden powered ie uit zichzelf down om weer op te starten, dit doet hij een paar keer voordat hij 'aan blijft'.

Specs:
Het moderbord + cpu komt uit een oude medion PC, Meer dan N1996 (maar ik begrijp dat er daar meerdere van zijn) kan ik niet achterhalen. Met een Intel core i7 3770 cpu.

- 64 GB SSD met windows
- 2x 300 GB HDD in raid
- GeFore GTX 660 kaart
- 2x 4GB RAM

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 00:19
3770 heeft igpu dus als het moederbord een videouitgang heeft zou je daar beeld uit kunnen krijgen. Wel de videokaart eruit halen en de monitor aansluiten op het moederbord. Ook de opslag loskoppelen en tijdens opstarten op DEL rammen.
Welk merk en type voeding heb je?

• rutgeri
De Voeding is een Corsair HX520W

• boyette
  • Nu online
Het is wel een beetje een vaag verhaal.

Initiele probleem duidt op probleem met HDD of RAM.

Vervolgens ga je lopen sleutelen aan van alles en nog wat en is er mogelijk een 2e probleem ontstaan.

De ram test die ga je verder niet uitvoeren of mis ik wat ?

• rutgeri
De RAM test heb ik uitgevoerd. Dit leverde helaas niks op.

Verder ben ik pas gaan sleutelen toen ik na een poging checkdisk uit te voeren uberhaubt geen beeld meer kreeg. Ik zou bij een falende HDD nog steeds beeld verwachten. Mijn eerste test was ook om te starten zonder de HDDs om te zien of ik dan een 'No bootable device found' achtige melding kreeg.

Het voelt haast alsof er meerdere onderdelen tegelijk bezweken zijn, of dat een probleem ergens anders leek op een HDD/RAM probleem.

Van het weekend heb ik hopelijk wat extra onderdelen tot mijn beschikking om te kijken of ik wellicht wat zaken kan uitsluiten.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True