Allereerst wat achtergrond info. Ik zit tot nu toe volledig op Mac (met Windows via Parallels wanneer nodig) maar wil ook graag eens een Windows pc hebben. Nu kan ik dat simpel in de winkel kopen maar dat doe ik al met het Apple spul. Bouwen dus 
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Een aantal dingen.
Allereerst gewoon mijn kantoorwerk als ik thuis ben.
Ook edit ik familiefilmpjes (1080p meestal) en doe ik wat met Photoshop en Lightroom.
Verder zal ik Linux draaien in VM en misschien nog wat ander VM werk voor testdoeleinden.
Het enige spel dat ik tot nu toe speel is Kerbal Space Program, die moet dus in ieder geval goed draaien en KSP2 eigenlijk ook al, maar volgens mij zijn daar nog geen specs voor bekend. Verder heb ik opgroeiende kinderen die wel graag gamen dus ik wil in ieder geval dat de pc de komende jaren moderne games kan spelen op een redelijke setting op 1440p.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik hoop zo rond de €1500 wel een mooi systeem te kunnen bouwen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het enige dat ik los heb is een Samsung LC34H890WJUXEN scherm.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, doordat ik me de afgelopen jaren alleen met Apple heb bezig gehouden heb ik ook geen idee welk merk goed of minder goed is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil in ieder geval dat het systeem tijdens het kantoorwerk stil is. Tijdens het gamen of video editten mag er best wat meer geluid hoorbaar zijn.
Ga je overklokken?
In eerste instantie denk ik van niet. Maar als jullie goede argumenten hebben om dat wel te doen laat ik me graag overhalen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil weten of ik met onderstaande selectie een verstandige keuze maak voor mijn doeleinden of dat ik een heel rare config bij elkaar heb geraapt. Ik ben tot onderstaande lijst gekomen door hier wat rond te neuzen en te kijken naar andere adviezen. Ook vraag ik me af of ik met de Ryzen een goede keuze maak of dat ik beter kan wachten tot Intel komt met Atom lake? En heb ik nog extra koeling nodig voor die processor?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Een aantal dingen.
Allereerst gewoon mijn kantoorwerk als ik thuis ben.
Ook edit ik familiefilmpjes (1080p meestal) en doe ik wat met Photoshop en Lightroom.
Verder zal ik Linux draaien in VM en misschien nog wat ander VM werk voor testdoeleinden.
Het enige spel dat ik tot nu toe speel is Kerbal Space Program, die moet dus in ieder geval goed draaien en KSP2 eigenlijk ook al, maar volgens mij zijn daar nog geen specs voor bekend. Verder heb ik opgroeiende kinderen die wel graag gamen dus ik wil in ieder geval dat de pc de komende jaren moderne games kan spelen op een redelijke setting op 1440p.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik hoop zo rond de €1500 wel een mooi systeem te kunnen bouwen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het enige dat ik los heb is een Samsung LC34H890WJUXEN scherm.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, doordat ik me de afgelopen jaren alleen met Apple heb bezig gehouden heb ik ook geen idee welk merk goed of minder goed is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil in ieder geval dat het systeem tijdens het kantoorwerk stil is. Tijdens het gamen of video editten mag er best wat meer geluid hoorbaar zijn.
Ga je overklokken?
In eerste instantie denk ik van niet. Maar als jullie goede argumenten hebben om dat wel te doen laat ik me graag overhalen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil weten of ik met onderstaande selectie een verstandige keuze maak voor mijn doeleinden of dat ik een heel rare config bij elkaar heb geraapt. Ik ben tot onderstaande lijst gekomen door hier wat rond te neuzen en te kijken naar andere adviezen. Ook vraag ik me af of ik met de Ryzen een goede keuze maak of dat ik beter kan wachten tot Intel komt met Atom lake? En heb ik nog extra koeling nodig voor die processor?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 299,- | € 299,- |
| 1 | Moederborden | MSI MPG X570 Gaming Plus | € 170,99 | € 170,99 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 2070 Super Gaming X Trio | € 586,50 | € 586,50 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify C - Dark TG | € 89,90 | € 89,90 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16 | € 129,90 | € 129,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM650x (2018) Zwart | € 102,82 | € 102,82 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 1TB | € 199,- | € 199,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.578,11 | ||
Had ik nou toch die koeltas maar gekocht.